۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
ریشه یابی علت اظهارنظر عجیب رفسنجانی

روایتی از یک جنگ پنهان/ هاشمی رای بیشتری دارد یا روحانی؟!

واقعیت آن است که در انتخابات مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه، فارغ از لیست های انتخاباتی، رقابتی نامحسوس میا هاشمی و روحانی نیز وجود دارد.
کد خبر : ۲۸۶۵۰۱
گروه سیاسی صراط - روز گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی با اظهارنظری عجیب که از محتوای آن، اگر نگوییم "تحقیر"، دست کم تلاش برای پایین آوردن جایگاه حسن روحانی برداشت می شد، گفت که در سال 92 حمایت او آرای روحانی را از سه درصد در یک هفته مانده به انتخابات، به بالای 50 درصد رسانده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اظهارات هاشمی رفسنجانی به وضوح نادرست است؛ چراکه اولا آمار نشان می دهد، روحانی اگرچه نفر اول نظرسنجی ها نبود، اما از همان ابتدا هم تا این حد در جایگاه نازلی قرار نداشت.

در ثانی، به محض رد صلاحیت هاشمی - چند هفته قبل از انتخابات - حمایت او از روحانی "اظهر من الشمس" بود و این گونه نیست که در هفته آخر، ناگهان از روحانی اعلام حمایت کرده باشد.

دلیل سوم اینکه، رای به روحانی دلایل دیگری به جز حمایت هاشمی داشت که از جمله آن وعده های اقتصادی روحانی و عدم ائتلاف اصولگرایان بود.

فارغ از این موضوع، اظهارات عجیب هاشمی، احتمالا با انتخابات پیش رو مرتبط است.

واقعیت آن است که در انتخابات مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه، فارغ از لیست های انتخاباتی، رقابتی نامحسوس میان هاشمی و روحانی نیز وجود دارد.

پایین تر قرار گرفتن هر یک از این دو از دیگری تبعات خاص خود را دارد و طبیعتا کسی مثل هاشمی هرگز خواهان قرار گرفتن نامش پایین تر از روحانی نیست.

روایتی از یک جنگ پنهان/ هاشمی رای بیشتری دارد یا روحانی؟!
در برخی پوسترهای طراحی شده توسط حامیان دولت، روحانی به عنوان سرلیست شناخته شده است نه هاشمی

به نظر می رسد رقابت این دو به حامیان دولت نیز کشیده شده؛ در حالی که در ارزیابی های اولیه، نام هاشمی رفسنجانی به عنوان سرلیست حامیان دولت در انتخابات خبرگان دیده می شد، اکنون برخی رسانه های رسمی و غیررسمی حامی دولت، تصویر روحانی را بالاتر از هاشمی و در جایگاه سرلیست قرار داده اند!

حال باید منتظر ماند و دید واکنش حامیان هاشمی به این اقدام چیست و آیا باید انتظار انتشار لیست های گرافیکی دیگری با سرلیستی هاشمی را هم داشته باشیم؟