۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

آلمان قانون پناهندگی را تشدید می‌کند

پارلمان آلمان امروز طرح تشدید قانون پناهندگی آلمان را که از جمله به روند اخراج پناهندگان سرعت می‌بخشد تصویب کرد.
کد خبر : ۲۸۷۳۲۳
صراط: تسنیم به نقل از اشپیگل نوشت: آلمان قانون پناهندگی خود را که از طرف بسیاری گروه های حامی پناهندگان مورد انتقاد قرار داشت تشدید می کند.

پارلمان آلمان با اکثریت قریب به اتفاق آراء با تشدید قوانین پناهندگی در این کشور موافقت کرد. به این ترتیب از این پس پناهندگان با سرعت بیشتر می توانند اخراج شوند.

پارلمان آلمان امروز (پنجشنبه) با بسته پناهندگی 2 که شدیدا مورد انتقاد حمایت کنندگان از پناهندگان بود موافقت کرد. این بسته تقویت قوانین پناهندگی را پیش بینی می کند. بر اساس این قانون در آینده روند اخراج پناهندگانی که به رسمیت شناخته نشده اند با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

بر این اساس ارائه خدمات و مزایای قانونی در آینده به پناهندگانی ارائه می شود که ثبت نام شده اند و یک کارت ورود جدید را دریافت کرده اند. همچنین در آینده دستورالعلمل های دقیق تری برای گواهی پزشکی که از خروج پناهندگن جلوگیری می کند وجود خواهد داشت.

حدود 429 نماینده پارلمان آلمان به این طرح رای مثبت داده و 147 نفر نیز با آن مخالفت کردند. چهار نماینده نیز رای ممتنع دادند. نتیجه این رای گیری نشان می دهد که این اصلاحیه قانونی در ائتلاف بزرگ مسئله ای نیست که همه بر سر آن توافق داشته باشند چرا که اپوزیسیون در آلمان در مجموع 127 کرسی را در اختیار دارند.

پارلمان آلمان در واکنش به حمله تجاوزکارانه علیه زنان در شهر کلن آلمان در شب سال نوی میلادی بخصوص قانونی برای اخراج سریع خارجیان مجرم را تصویب کرد.

این دو قانون باید فردا همچنین به تصویب شورای فدرال "بوندس رات" نیز برسد.