۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

واکنش مهاجرانی به شایعه بازگشت

عطاءالله مهاجرانی درباره ی شایعه ی رایزنی های برخی مسوولان و افراد تأثیرگذار داخلی برای بازگشت به کشور را رد نکرد.
کد خبر : ۲۸۹۷۰۰
صراط: انصاف نیوز نوشت: عطاءالله مهاجرانی درباره ی شایعه ی رایزنی های برخی مسوولان و افراد تأثیرگذار داخلی برای بازگشت به کشور را رد نکرد.

دکتر مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اول سیدمحمد خاتمی، در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز در این باره گفت: «امیدوارم این شایعه تبدیل به واقعه شود!».

روزنامه جوان نوشته بود: «شنیده‌ها حاکی از آن است که عطاءالله مهاجرانی – وزیر ارشاد دولت اصلاحات- قول‌های مساعد و محکمی را از جانب برخی مسوولان و افراد تأثیرگذار داخلی برای بازگشت بی‌سروصدا به کشور دریافت کرده است». [منبع شایعه کانال ویژه خبری بود که در خبر روزنامه ی جوان نیامده است]

البته او درباره ی بخش های دیگر نوشته ی روزنامه ی جوان که به عنوان زمینه سازی برای این بازگشت مطرح شده بود، توضیحاتی داد.

این روزنامه مدعی شده بود: «اقدامات چند ماهه اخير وي؛ نظير خاتمه کار سايت جرس و بستن حساب‌هاي کاربري شبکه‌هاي مجازي از جمله فيس‌بوک، توئيتر، پلاس و کانال تلگرام آن از سوي برخي تحليلگران، به عنوان زمينه‌سازي براي دستيابي به اين هدف ارزيابي شده است».

مهاجرانی گفت: «من در تاسیس و یا تعطیل جرس هیچ نقشی نداشته ام. هیچگاه صفحه فیس بوک نداشته ام. مطالبم را در سایت مکتوب می نویسم که در تلگرام مکتوب هم باز نشر می شود. صفحه ی تویترم هم کم و بیش فعال است».

شایعه ی بازگشت یک روز پس از آن منتشر شده بود که ناطق نوری در گفتگویی با روزنامه ی اعتماد، او را با نام کوچک، یعنی «عطا» خطاب کرده، خروج او از کشور را اشتباه می خواند و با ابراز تاسف می گوید: «او غفلت کرده و هم به خودش و هم به کشور جفا کرد. او نیروی بسیار با استعداد و با هوشی بود و می شد که بماند و جامعه از او استفاده کند»، «او یک فرد مسلط، خوش دوق و سلیق است که در سخنانش گاهی لطیفه می گوید و گاهی هم شعر حافظ می خواند که در جلب نظر مستمع بسیار موثر است. مهارتی که عبدالله نوری آن را به کار نبرد و در استیضاحش موثر بود».

مهاجرانی در این باره نیز گفت: «از لطف و مروّت و صفای سرور عزیز و دوست شفیق جناب آقای ناطق نوری بسیار ممنونم».