۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

بازتاب سخنرانی رهبری در رسانه های خارجی

بخش های مربوط به اقتصاد ایران و بدعهدی غرب از جمله بخش هایی از سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری بود که مورد توجه رسانه های غرب قرار گرفت.
کد خبر : ۲۹۰۰۵۲
صراط: خبرگزاری ترند در گزارشی بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری را بازتاب داد و اعلام کرد: رهبر معظم ایران در پیامی با تبریک آغاز سال نو در این کشور تاکید کرد که اقتصاد باید اولویت این کشور در سال 1395 باشد.

رهبر ایران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه علاج مشکلات اقتصادی در ایران است، افزود: از نظر من، در میان اولویت‌های مهم در کشور، اقتصاد اولویت اول و فوری است که موفقیت در آن در مسائل دیگر همچون آسیب‌های اجتماعی و مسائل اخلاقی و فرهنگی نیز تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، رهبری ایران تصریح کرد: من اطمینان دارم که اگر اقدام و عمل به درستی اجرا شوند،‌نتایج آن تا پایان سال مشهود خواهد بود. روزنامه دیلی میل شبکه نیوز آسیا و رسانه‌های مختلف و متعدد عربی نیز بازتاب گسترده‌ای از پیام رهبر معظم انقلاب ارائه دادند. 

خبرگزاری رویترز بازتاب سخنرانی نوروزی رهبر ایران، در این باره نوشت: رهبر ایران با هشدار نسبت به اینکه ایرانیان به دشمن دیرینه خود اعتماد نمی کنند، گفت: آمریکا همچنان دشمن اساسی ایران به شمار می رود و سیاست های این کشور بر فواید دوران پسابرجام تاثیرگذار بوده است.

رهبر ایران همزمان با آغاز سال نو ایرانی، با حضور در شهر مقدس مشهد عنوان کردند که نگرانی از بابت اقدامات آمریکا منجر به آن شده است که شرکت های بزرگ خارجی به ویژه در بخش های مالی همجنان از ایران دور بمانند.

پس از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 بسیاری از تحریم های بین المللی بر ایران برداشته شد. پس از آن هیئت های تجاری خارجی روانه ایران شدند و قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار به امضا رسید.

اما بانک های اروپایی و دیگر شرکت های خارجی همچنان از انجام فعالیت با ایران خودداری می کنند و دلیل اصلی آن باقی ماندن تحریم های آمریکا است. به همین خاطر رهبر ایران با اشاره به این موضوع، آن را نشانه ای دال بر این موضوع دانست که ایران باید اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرد چرا که آمریکا و متحدانش شرکای قابل اعتمادی نیستند.

رهبر ایران در این باره گفت: در کشورها و مکان های تحت نفوذ آمریکا، اقدامات بانکی ما و بازگرداندن پول ها از بانک های آنها با مشکل مواجه شده است چرا که بانک ها از آمریکایی ها می ترسند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این باره نوشت: رهبر ایران روز یکشنبه  عنوان کردند که واشنگتن علی رغم پیام هایی که از سوی باراک اوباما در تبریک سال نو به مردم ایران ارسال می شود، به سیاست های کینه ورزانه خود در قبال ایران ادامه می دهد.

رهبر ایران در سخنانی در نخستین روز از سال جدید شمسی در این باره گفت: از یک سو آنها پیام تبریک سال نو میفرستند و از سوی دیگر آنها تحریم های اقتصادی خود را علیه ایران حفظ کرده اند، این یعنی دشمنی.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: رهبر ایران آخرین تصمیم را در باره مسائل مربوط به ایران اتخاذ می کند. ایشان افزودند: بسیاری از شرکت های بین المللی همچنان از همکاری با ایران به دلیل ترس از آمریکا خودداری می کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت آغاز سال 1395 هجری شمسی ضمن تبریک این ایام به تمام ایرانیان سال جدید را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

خبرگزاری رویترز از سوی دیگر نوشت، رهبری ایران در پیام خود به مناسبت نوروز که آغاز سال جدید در این کشور محسوب می‌شود، با اشاره به دستاوردهای ایرانی‌ها در سال گذشته با حصول توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها تاکید کردند که اقتصاد باید در سال پیش رو یکی از اولویت‌ها باشد.

وی در ادامه اقتصاد مقاومتی را که بر خودکفایی متمرکز است، علاج مشکلات اقتصادی و مطالبات مردم دانست و گفت که جمهوری اسلامی باید گام‌های لازم برای کاهش آسیب پذیری‌اش در برابر طرح‌های دشمنان را بر دارد. منظور آیت‌الله خامنه‌ای از دشمنان، آمریکا و متحدانش است.

رهبری ایران که بالاترین اختیارات را در این کشور دارد، همواره نسبت به نفوذ غرب به جمهوری اسلامی و نیات خصمانه دشمنان این کشور هشدار داده است.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود به پیام تبریک حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز سال نو هجری شمسی نیز اشاره کرد و نوشت: روحانی نیز در پیام تبریک خود به مناسبت فرارسیدن نوروز، مسأله اقتصادی را اولویت کشور دانست و گفت که پیشرفت‌های حاصل شده در سال گذشته در نتیجه تعامل با جهان بوده است.

هم‌چنین خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار متن پیام مقام معظم رهبری در صبح روز یکشنبه گزارش داد: رهبری ایران در پیام ویدیوئی خود به مناسبت آغاز سال جدید در این کشور،‌ نام سال جدید را اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل عنوان و تاکید کرد که تولید داخلی ، بهترین راه برای بهبود قوی اقتصاد ایران است.

وی که همواره تاکید کرده است ؛ سرمایه‌گذاری خارجی در صورتی مفید است که منجر به توسعه صنعت داخلی شود در پیام خود اقتصاد در اولویت کشورش در سال جدید دانست و گفت:‌ امیدها و فرصت‌ها در سال 1395 وجود دارند اما برای تحقق این امیدها باید تلاش، کار شبانه روزی و سعی و کوشش بی وقفه انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، سال جدید در ایران در حالی آغاز شده است که تنها دو ماه از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای تاریخی میان تهران و گروه 1+5 می گذرد. این توافق به لغو تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور انجامید.

رئیس جمهوری ایران نیز در پیامی جداگانه به همین مناسبت ضمن تاکید بر لزوم پیشرفت اقتصادی در سال 1395 در ایران گفت: من امیدوارم و اطمینان دارم که با تعامل با جهان می‌توانیم به موفقیت اقتصادی دست یابیم.