۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
گفته‌اند انتخابات نمی‌تواند برگزار شود

کفاشیان: کی‌روش خداحافظی نکرده

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دست تکان‌ دادن‌های کی‌روش پس از بازی با عمان نه به نشانه خداحافظی بود نه چیز دیگری بلکه او با این کار از مردم که او را دوست دارند، تشکر کرد.
کد خبر : ۲۹۰۵۸۲

صراط: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دست تکان‌ دادن‌های کی‌روش پس از بازی با عمان نه به نشانه خداحافظی بود نه چیز دیگری بلکه او با این کار از مردم که او را دوست دارند، تشکر کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران در هفته پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی موفق شد شب گذشته عمان را شکست داده و راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود. از سوی دیگر کشور عمان به عنوان میزبان تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در مصاف با باشگاه‌های عربستانی انتخاب شد و در نهایت اینکه همچنان مباحث مربوط به فدراسیون فوتبال داغ است.

بر همین اساس گفت‌وگویی با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن کامل آن را در زیر می‌خوانیم.

گویا کشور عمان به عنوان میزبان باشگاه‌های ایرانی در تقابل با عربستانی‌ها انتخاب شد؟

درست است و با درخواست باشگاه‌های آسیایی کشورمان این انتخاب قطعی است. پیش از این ذوب‌آهن این درخواست را داده بود. پس از آن گویا سپاهان و تراکتورسازی هم به صورت مشترک چنین درخواستی را مطرح کردند و با آن موافقت شده است.

قبلا اعلام شده بود که در این پرونده، تیم‌های ملی دخیل نیستند و در صورت هم‌گروهی ایران و عربستان در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی باید دو کشور در کشورهای خود از یکدیگر میزبانی کنند.

در این خصوص هنوز چیزی قطعی و مشخص نیست. هر چند که اگر این اتفاق صورت گرفته و ایران و عربستان هم‌گروه شوند سعی ما بر این است که دیگر اتفاقات حال حاضر رخ نداده و در ایران میزبان عربستان باشیم و همچنین ما نیز برای بازی با این تیم به عربستان برویم. ما این موضوع را به فیفا هم اعلام خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم تا این دو قضیه را با هم دخالت ندهیم.

گویا جیووا به عنوان اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران انتخاب و برای سه سال آینده اسپانسرینگ این برند از تیم ملی قطعی شده است.

با این برند ایتالیایی به توافقات نهایی رسیده‌ایم و مذاکرات لازم را انجام داده‌ایم و در آینده بسیار نزدیک موضوع نیز نهایی خواهد شد.

شب گذشته تیم ملی ایران موفق شد عمان را شکست داده و راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

به نظرم بازی خیلی خوبی بود و همین که توانستیم با اقتدار به مرحله بعدی صعود کنیم، بسیار ارزشمند است. تیم ملی در این دوره بسیار خوب و قدرتمند کار کرد و من این موضوع را نسبت به مقایسه با دوره‌های قبل می‌گویم. شب گذشته نیز مقابل عمان بازی خوبی را انجام دادیم و بازیکنان به خوبی به توپ و میدان مسلط بودند و کادر فنی یک بار دیگر قابلیت‌های خود را نشان داد البته عمان تیم ضعیفی نبود. ما در هر صورت بازیکنان بازی خوبی به نمایش گذاشتند. خوشحالیم که در شب ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) این پیروزی شیرین را به دست آوردیم و ملی‌پوشان نیز در این ایام زیبا یک عیدی مناسب به هواداران دادند. ضمن اینکه توانستند مقتدرانه به دور بعدی صعود کنند.

کی‌روش بعد از مسابقه دور ورزشگاه چرخیده و برای هواداران دست تکان داد. این دست تکان‌دادن‌ها به نشانه خوشحالی بود یا خداحافظی از تیم ملی؟

خیر. او با این کار از مردم و هواداران تشکر کرد. چون مردم او را دوست دارند کی‌روش با این کار از آنها تشکر کرد. قطعا معنی این کار خداحافظی نبود و نسبت به این موضوع مطمئن هستم.

اما گویا ماندن کی‌روش منوط به انتخابات فدراسیون فوتبال و مشخص شدن رئیس فدراسیون بعدی است.

درست است و یک موضوع طبیعی به شمار می‌رود. البته هر فردی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود کی‌روش را به عنوان یک مربی خوب قبول دارد.

شب گذشته کی‌روش پس از پایان بازی در کنفرانس خبری یک بار دیگر اظهارات انتقاد آمیز دیگری را مطرح کرد. در این مورد چه صحبتی دارید.

بالاخره او هم گلایه‌هایی دارد اما اینکه منظور او چه کسی هست را خبر ندارم. من نه این صحبت‌ها را گوش کردم و نه می‌دانم منظور او از این انتقادها به چه کسانی بوده است.

عراقی‌ها خبر از برگزاری دیدار دوستانه ایران با این کشور در کربلا داده‌اند.

فعلا که شرایط برای برگزاری این بازی مهیا نیست اما گویا قرار است یک استادیوم در کربلا ساخته شود که با ساخت این ورزشگاه و مهیا شدن شرایط حتما دیدار دو کشور ایران و عراق در کربلا مهیا خواهد شد.

دیدار با کرواسی به کجا رسید؟

برگزاری این دیدار هم در دستور کار است هر چند که هنوز قرارداد این دیدار بسته نشده است.

کمی هم در مورد انتخابات صحبت کنید گویا نامه‌ای از سازمان بازرسی ارسال شده که تا اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوب نشود، انتخابات فدراسیون فوتبال نیز نباید برگزار شود.

من چنین نامه‌ای را ندیده‌ام اما گفته‌اند که اساسنامه مصوبه دولت را ندارد و بر اساس همین اساسنامه جدید تا مصوبه نداشته باشد نمی‌تواند انتخابات برگزار شود. یک مقدار دیگر تحمل کنید و مطمئنا پس از تعطیلات تکلیف مشخص خواهد شد.

برخی‌ها می‌گویند شما می‌دانستید که این اتفاق می‌افتد و به خاطر همین در انتخابات شرکت نکردید و منتظر مراحل بعدی هستید تا آن زمان به صورت قانونی ثبت‌نام کنید.

من هر کاری که به نفع فوتبال کشور باشد انجام می‌دهیم و به فکر منافع خودم نیستم. به این فکر نمی‌کنم خودم باشم یا نباشم.

چه کسانی برای قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راهی مالزی خواهند شد؟

کی‌روش سرمربی تیم ملی به مالزی می‌رود و دکتر اسدی هم برای حضور در جلسه کمیته مسابقات به این کشور خواهد رفت.

پس اگر کی‌روش برود این نشانه خوبی برای ماندن اوست.

درست است.