۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
موضع اصلاح طلبان چیست؟

رقیب‌تراشی برای روحانی در انتخابات 96

عارف می‌گوید انتخابات 96 نباید تک‌قطبی شود. با عملکرد فعلی روحانی به ویژه در حوزه اقتصادی، ترس از شکست او در مقابل یک کاندیدای اصولگرا همچنان بر سر پاستورنشینان سنگینی می‌کند.
کد خبر : ۲۹۱۷۳۳
گروه سیاسی صراط - محمدرضا عارف که تا کنون بارها بر حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات 96 تاکید کرده بود اخیرا گفته است که این انتخابات نباید یک قطبی شود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، عارف حتی برای اصولگرایان نیز تعیین تکلیف کرده و گفته است: "انتظار ما این که از جناح اصولگرا 3 کاندیدای برجسته و خوب به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وارد شوند."

اظهارات عارف در حالی است که او پیش از این بارها بر حمایت از روحانی در انتخابات 96 تاکید کرده بود و معلوم نیست رقیب تراشی فعلی او برای روحانی صرفا جناح اصولگرا را شامل می شود یا اصلاح طلبان را نیز در برمی گیرد.

گفتنی است سیاست اصلاح طلبان تا کنون به گونه ای بوده است که خطاهای دولت روحانی را نپذیرفته اند و از آنچه به زعم آنها دستاورد دولت بوده حمایت کرده آن را به نام خود زده اند. این سیاست باعث شده تا احتمال رقابت اصلاح طلبان با روحانی در سال 96 منتفی نباشد.

در این میان برخی اصلاح طلبان مانند زیباکلام نیز اعتقاد دارند تنها ماموریت روحانی توافق هسته ای بود و او نباید در سال 96 کاندیدا شود و باید عرصه را به عارف یا ظریف بسپارد.

عارف خود پیش از رای اوردن در انتخابات مجلس در تهران، خود همواه گزینه محتمل برای نامزدی مجد در سال 96 به شمار می رفت اما اکنون بعید است به چنین موضوعی فکر کند مگر آنکه اوضاع در مجلس دهم بسیار متفاوت تر از آن چیزی شود که پیش بینی می کرد.

نکته قابل تامل دیگر در اظهارات عارف انتظار او برای کاندیداتوری سه اصولگرا برای رقابت با روحانی است! در حالی که بسیاری از تحلیلگران تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات 92 را عامل اصلی شکست آنها دانسته اند، ظاهرا این موضوع به مذاق اصلاح طلبان و امثال عارف خوش آمده و آنها بدشان نمی آید بار دیگر چنین تجربه ای را تکرار کنند!

ضمن آنکه با عملکرد فعلی روحانی به ویژه در حوزه اقتصادی، ترس از شکست او در انتخابات 96 مقابل یک کاندیدای اصولگرا همچنان بر سر پاستورنشینان سنگینی می کند.
نظرات بینندگان
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
۱۸
۱۲
دیگر نقش های شما نقش بر آب شده است. مثل سال 92 می خواهید با دو سه کاندید اصلاح طلب وارد انتخابات شوید و روز آخر به نفع روحانی کنار بکشید و اصولگرایان را مجبور کنید با چند کاندید حتی ناشناخته وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند تا رای اصولگرایان شکسته شود! می خواهید پروژه انتخابات 92 و انتخابات 80 را تکرار کنید. آقای خاتمی در سال 80 با تفرق آرا اصولگرایان به راحتی قدرت را به دست گرفت. این بار ما مردم به سیاسیون اصولگرا اجازه وارد شدن چند کاندید را نخواهیم داد. تنها به کسی اجازه ورود خواهیم داد که علاوه بر محبوبیت پایگاه رای قابل توجهی هم داشته باشد و این فرد را خودمان انتخاب خواهیم کرد نه در جلسات 5 تا 10 نفره آقایان اصولگرا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
۱۳
۹
آرزو بر جوانان عیب نیست