۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
خدمات پلیس زیر سایه یک بی‌تدبیری

کارچاق‌کن بدهکار بزرگ بانکی در بنیاد تعاون ناجا چه می‌کند؟/ مرور هشدار صریح رهبر انقلاب

افراد مسئله دار با کارنامه های مبهم اقتصادی تا چه زمانی فرصت جولان در زیرمجموعه های نیروی انتظامی را خواهند یافت و زحمات این نیرو را تحت تاثیر قرار خواهند داد؟
کد خبر : ۲۹۲۲۷۷
گروه اقتصادی صراط - حضور برخی افراد مسئله‌دار در یک شرکت زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا، عملکرد این نهاد را ابهامات جدی مواجه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، شرکت ناجی پاس از زیرمجموعه های بنیاد تعاون ناجاست که بسیاری از مهم ترین وظایف این نهاد پرحاشیه را بر عهده دارد.

تامین بخش عمده نيازمندي هاي کارکنان ناجا، انجام امور بازرگاني، نمايشگاهي، خدماتي، صنعتي و عمراني، شركت در مناقصه ها و مزايده ها، امور مربوط به صادرات و واردات، تجهیز كارخانه هاي توليدي، صنعتي، برگزاري ادواري نمايشگاه IPAS و اجراي طرح های پستي گذرنامه، گواهینامه، کارت مشخصات خودرو، کارت مشخصات موتور سیکلت، شناسنامه مالکیت خودرو، کارت معافیت، کارت سوخت و ..همگی در زمره فعالیت های شرکت ناجی پاس قرار دارند.

از طرفی، بنیاد تعاون ناجا در سال های اخیر با حواشی متعددی روبرو شد که پرونده ای درباره آن در قوه قضاییه تشکیل شده و افرادی بازداشت شده اند. خرداد ماه سال گذشته، سخنگوی قوه قضاییه گفت: "این پرونده متهمینی دارد و در حال حاضر 6 الی 7 نفر در ارتباط با آن در بازداشت به سر می‌برند اما بازداشت‌شدگان فرمانده سابق نیروی انتظامی یا پسر وی نیستند و افراد دیگری هستند."

به نظر می رسد با ادامه حضور افرادی مسئله دار در شرکت ناجی پاس، سایه فساد بر سر این مجموعه باقی خواهد ماند؛ و چه بسا اقدامات این نهاد نیز تحت تاثیر قرار گیرد. در همین راستا، در حال حاضر فردی به نام "ع.ق" در این مجموعه عهده‌دار مسئولیت است که پیشتر کارچاق کن فردی به نام "عباسی" یکی از بدهکاران بزرگ بانکی کشور بود.

"ع.ق" پس از آنکه از ریاست یکی از فرهنگسراهای مهم تهران عزل شده بود، به یک شرکت اقتصادی با گردش مالی چند هزار میلیاردی کوچ کرد اما بنا به دلایل مبهمی از کار برکنار شد.

معلوم نیست چه توجیهی برای حضور این فرد در شرکت "ناجی پاس" وجود دارد و سپردن مسئولیت به اشخاصی با کارنامه مبهم اقتصادی، در این نهاد حساس پس از حواشی اخیر، چه کمکی به آن خواهد کرد؟ آیا غیر از این است که وجود چنین افرادی تنها ابهامات چندی پیش مربوط به بنیاد تعاون ناجا را بیشتر خواهد کرد؟

این اتفاقات در حالی در یکی از زیرمجموعه های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حال رخ دادن است که سردار اشتری بارها به صراحت بر لزوم "سلامت اداری" در نیروی انتظامی تاکید کرده. او در مراسم معارفه اش با برشمردن اولویت های ناجا در زمان فرماندهی خود قول داد "سازمانی متدین با فرهنگ پاک‌دستی، پاک چشمی و پاکدلی" را توسعه دهد.

سردار اشتری گفته بود: "نیروی انتظامی مصمم است با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان، ارائه خدمات در بهبود معیشت و همچنین حمایت از کارکنان زحمت‌کش در عرصه اجرای ماموریت‌ها تا جای ممکن قدردان تلاش و مجاهدت‌های آنان باشد."

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید افراد مسئله دار با کارنامه های مبهم اقتصادی و اجرایی تا چه زمانی فرصت جولان در زیرمجموعه های نیروی انتظامی را خواهند یافت و زحمات این نیرو را تحت تاثیر قرار خواهند داد. امید است ورود نهادهای بالادستی ناجا به این موضوعات حساس و پرحاشیه، مشکل را فیصله دهد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در آغاز کار سردار اشتری به عنو.ان فرمانده نیروی انتظامی در ششم اردیبهشت 94 در بیاناتی، اشاره ای صریح به قانونگرایی و سلامت کارکنان در "درون سازمان" ناجا کردند. ایشان خاطرنشان کردند: "یک مسئله‌ی دیگری هم که خیلی به‌نظر من مهم است قانون‌گرایی است. این قانون‌گرایی دو عرصه دارد؛ یک عرصه در مواجهه‌ی با مردم؛ یعنی شما ببینید که کجا تخلّف از قانون میشود، آنجا در مقابلش بِایستید، یک عرصه‌ی دیگر در درون سازمان؛ به‌معنای اینکه عضو نیروی انتظامی در داخل سازمانِ نیرو به‌معنای واقعی کلمه قانون‌گرا باشد و رعایت قوانین را بکند؛ آنجا قانون‌گرایی بایستی بیش از همه‌جا در جریان باشد؛ و طبعاً سلامت نیرو؛ سلامت. من به فرماندهان محترم قبلی هم در طول این چند سال همواره سفارش میکردم، حالا هم به فرمانده‌ی محترم و مسئولان نیروی انتظامی تأکیداً سفارش میکنم که مسئله‌ی سلامت نیرو را دستِ‌کم نگیرید؛ سلامت نیرو. شما با نیروهای نظامی دیگر فرق دارید؛ شما بین مردمید و مردم با شما مماسّند؛ خدای نکرده هرگونه تخلّفی، اشکالی، ایرادی، کج‌رفتاری‌ای، بدعملی‌ای فوراً بین مردم منعکس میشود؛ بیش از سایر دستگاه‌ها. شاید کمتر دستگاهی در سطح کشور داریم که به‌قدر شما با مردم مخلوط باشد و همراه باشد؛ لذا اگر خدای نکرده اشکالاتی وجود داشته باشد، خطایی باشد، خیانتی باشد، مشکلی باشد، بلافاصله در بین جامعه منعکس میشود؛ وقتی منعکس شد، آن‌وقت فقط آبروی نیروی انتظامی نیست که میرود - همان‌طور که عرض کردیم، نیروی انتظامی نماینده‌ی حاکمیّت اسلامی است، نماینده‌ی نظام جمهوری اسلامی است در مردم - آبروی همه خواهد رفت."
نظرات بینندگان
سايپا پرس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
۱۲
۱
سلام
پرونده تخلفات مالي ايشون در سايپا هنوز مفتوحه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
۱۱
۰
مطمئن باشيد هيچ اتفاقي نميوفته
متاسفانه آقايون به همه اين مسائل آگاهرهستن و با علم بر اون بازهم در انتصاباتشون اين گاف هارو ميدن
شايد هم خودشون...............
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
۳
۰
مدتهاست که دارن کار میکنند ولی کسی گیری نمیده