۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

3 ماه پیش اولادی در رابطه با شایعه‌ خودکشی‌ اش چه گفت؟

در زیر مصاحبه سه ماه پیش اولادی با نود را می‌خوانید.
کد خبر : ۲۹۴۰۵۷
صراط: گاهی بهت‌زده حرف می‌زند. زبانش می‌گیرد و سرش را پایین می‌اندازد که چطور به بوندس‌لیگا نرفت و در ایران ماند تا حالا به این نقطه از زندگی برسد. 
 
فراز و نشیب زندگی 
سه سال قبل وقتی داشتم از ملوان به پرسپولیس می‌آمدم، زندگی‌ام با الانی كه داشتم خیلی فرق می‌كرد. نمی‌دانم ولی فكر می‌كنم بالا و پایین فوتبال را در این سه سال لمس كردم. روزی آن بالا بودم و همه دنبالم بودند و حالا... اصلاً ناراحت نیستم. این‌قدر انگیزه دارم كه هنوز فكر می‌كنم تمام نشده‌ام. هیچ‌وقت دیر نیست و مهرداد اولادی هم آدمی نیست كه به این سادگی تمام شود. 
 
توصیه علی كریمی 
در ملوان ۱۶ گل زده بودم و با این تیم نایب‌قهرمان جام‌حذفی شدیم. آن سال از تیم‌های زیادی پیشنهاد داشتم. از پرسپولیس، استقلال و بیشتر تیم‌های لیگ برتر. الشباب امارات دوباره من را می‌خواست. از قطر هم پیشنهاد بود. یادم هست قبل از جام ملت‌های ۲۰۱۱ كه به اردوی تیم ملی رفته بودیم، علی كریمی خیلی با من صحبت كرد كه بیا پرسپولیس. خیلی مصر بود كه من برای این تیم بازی كنم. 
 
ماگات من را خواست 
آن موقع از آلمان پیشنهاد داشتم. آقای فاضلی هم شاهد است ولی كریمی به من گفت به پرسپولیس بیا. من هم كه به پرسپولیس علاقه داشتم. قطعاً علی كریمی تقصیری نداشت این خودم بودم كه تصمیم گرفتم در پرسپولیس بازی كنم چون كسی كه تصمیم آخر را گرفت خودم بودم. الان كه مدتی گذشته می‌گویم پشیمان نیستم ولی قطعاً با رفتن به آلمان می‌توانستم سرنوشت فوتبال خودم را عوض كنم. فیلیكس ماگات من را برای دومین بار برای شالكه می‌خواست ولی نرفتم. 
 
شالكه خواست اما نبستم 
سال ۲۰۰۹ قبل از اینكه به ملوان بیایم، از آلمان و اسپانیا پیشنهاد داشتم. تیم خه‌رس من را می‌خواست. آن‌موقع مربی‌‌اش سیگاندا، مربی سابق جواد نكونام در اوساسونا بود. آقا جواد به من گفت مهرداد اشتباه نكن و در اسپانیا بمان. كارت را شروع كن و می‌توانی پیشرفت كنی ولی مشكل این بود كه خه‌رس من را ۴ ساله می‌خواست و پیش‌بینی می‌كردم كه سقوط كند به خاطر همین نبستم. آقای فاضلی مدیر برنامه‌هایم گفت مهرداد تو باید به تیم بزرگتری بروی. از آنجا به آلمان رفتم و در تمرینات شالكه حاضر شدم. بعد از دو روز ماگات به من گفت می‌خواهیم قرارداد ببندی. ولی با خودم فكر كردم. آن موقع باید سربازی هم می‌رفتم با این حال می‌شد بمانم. از آلمان به چند دوستم زنگ زدم و به من مشاوره غلط دادند. فاضلی به من گفت مهرداد بمان گفتم نه می‌خواهم بروم. با خودم تصمیم گرفتم. به زور پاسپورتم را گرفتم و به ایران برگشتم. البته در ملوان هم به اوج رسیدم و بعد شالكه دوباره من را خواست ولی برنگشتم. اشتباه كردم. بعد از آن دیگر هیچ‌وقت فاضلی حتی جواب تلفنم را نداد. 
 
 
با شیث رضایی رفاقتی ندارم 
من با شیث رضایی رفاقت خاصی ندارم. الان به خاطر این برایم حاشیه درست می‌كنند. شیث همشهری من است. بچه محل است ولی ما با هم رفت‌ و آمد خاصی نداریم. برایش احترام زیادی قائلم ولی من همیشه سرم در كار خودم است و با كسی كاری ندارم. عكس‌های دیگری هم از من منتشر شده كنار افراد دیگر. من واقعاً همیشه سرم در كار خودم است و كاری به دیگران ندارم. 
 
 
ماجرای كریم بن‌زما 
خیلی‌ها از زندگی من خبر ندارند ولی مهرداد اولادی اگر یك مدت به هم ریخته بود، مشكل خانوادگی داشت. واقعاً در زندگی به جایی رسیدم كه گفتم بیرون می‌نشینم چون با این مشغله‌ها نمی‌توانم بازی كنم. شما فراموش نكنید من بزرگتر خانواده هستم و اگر مشكلی پیش بیاید روی دوش من است. گاهی در زندگی فشارهای زیادی به شما می‌‌آید. در برهه‌ای واقعاً تحت فشار بودم و این شد كه چند ماه بازی نكردم وگرنه پیشنهاد بود. یك مثال بزنم. كریم بن‌زما از همه فوتبالیست‌های ایرانی بهتر است و ۱۰۰ برابر ماها پول دارد ولی چون در زندگی‌‌اش مشكل داشت، دیدید در زمین چطور بود؟ وقتی برای شما در زندگی‌‌تان مشكلی پیش بیاید، واقعاً از نظر فكری خسته هستید و بازی‌‌تان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. 
 
 
من شماره ۱۰ تیم ملی بودم 
فكرهایی هست كه اذیتم می‌كند. با خودم می‌نشینم و فكر می‌كنم كه آخر چرا زندگی فوتبالی‌ام این شكلی شد. منی كه تا سه سال قبل از اروپا پیشنهاد داشتم، چطور به چنین روزهایی رسیدم. من در فوتبالم به چیزهایی كه می‌خواستم نرسیدم و قطعاً مقصر اصلی خودم بودم. الان هم می‌خواهم مبارزه كنم. من تا چند سال پیش شماره ۱۰ تیم ملی را می‌پوشیدم... ولی حالا. 
 
اعصابم خرد بود، برمی‌گردم 
اعصابم خرد بود و گفتم می‌خواهم از فوتبال بروم ولی منظورم این نبود كه برای همیشه. الان مشكلات زندگی‌ام حل شده. تمام تمركزم روی فوتبال است. به جرأت می‌گویم روزی دو جلسه تمرین می‌كنم و از نظر بدنی شرایط خوبی دارم. من فقط چند ماه از فوتبال دور بوده‌ام ولی فوتبال یادم نرفته است. می‌خواهم برگردم و با ناكامی مبارزه كنم. الان با دو مربی كار می‌كنم. من از نظر فوتبالی ارضا نشده‌ام. 
 
شب صعود به جام جهانی 
همراه با تیم ملی در شبی كه كره را بردیم، در این كشور بودم. عجب شب خوبی. جشن صعود گرفتیم. مهرداد اولادی كه كنار تیم ملی بود، جام جهانی‌ را از دست داد... فقط بگویم تصمیمات غلط و اشتباه باعث شد وضعیتم این‌طوری شود. فقط تصمیم اشتباه و نداشتن مشاور خوب. فوتبالیست‌ها همیشه باید یك مشاور خوب كنارشان داشته باشند. 
 
ماجرای یك میلیون دلار نقد 
از اولین روزی كه از پرسپولیس به الشباب رفتم یك چیز یادم مانده. حالا بماند كه من آن موقع بازیكن آزاد بودم ولی تا دیدم اماراتی‌ها پیشنهاد دادند دو ساله با پرسپولیس بستم تا به این تیم هم پول برسد. روز اولی كه با اماراتی‌ها پای میز مذاكره نشستم، یك میلیون دلار پول نقد جلوی من گذاشتند! 
 
خودكشی این شكلی؟ 
خودكشی... (در این لحظه دستش را باز می‌كند و جای بخیه‌‌اش را نشان می‌دهد. دقیقاً روی ساعدش) شما نگاه كنید. من بخواهم خودكشی كنم روی دستم را می‌زنم؟ طرف رگ دستش را می‌زند و خودكشی می‌كند، من چرا باید روی دستم را بزنم؟ این بحث خودكشی من وقتی مطرح شد، دلم شكست. كسی خبر نداشت مهرداد اولادی چه وضعی دارد. روزی كه با ملوان قرارداد بستم قرار شد پولم را در تاریخی معین بدهند. من ویلا خریدم و متأسفانه پول نرسید تا مدام تلفنم زنگ بخورد. طرف هم نمی‌گفت این اولادی است و بی‌خیال پول. یك روز كه داشتم با طلبكاران تلفنی حرف می‌زدم، این‌قدر اعصابم خرد شد كه می‌خواستم گوشی‌ام را پرتاپ كنم ولی دقیقاً پشت ‌سرم یك شیشه بود كه دستم محكم به شیشه خورد و متأسفانه دستم را كشیدم كه پاره شد. نمی‌خواستم آدم بدقولی باشم و این اتفاق برایم افتاد. بعد گفتند من خودكشی كرده‌ام. خدایی‌‌اش شما دست من را ببینید. (دوباره روی ساعدش را نشان می‌دهد) دیگر تو فیلم‌ها دیده‌ام چطوری خودكشی می‌كنند. می‌فهمم كه نباید روی ساعد را بزنم بلكه باید رگ دستم را بزنم! 
 
درگیری با ایمان مبعلی در تمرین الشباب 
ماجرای درگیری من با ایمان مبعلی در امارت روی یك سوءتفاهم بود، به خاطر یك حرف الكی. من و ایمان چند سال آنجا همبازی بودیم. كوچكترین حاشیه‌ای نداشتیم. آن روز واقعاً حرف تو حرف شد و سر یك چیز بیخود، ناگهان بحث‌مان بالا گرفت و متأسفانه درگیری ما پیش آمد. البته رسانه‌ها هم موضوع را بزرگ كردند و من فقط نمی‌دانم رسانه‌های ایران چطور همان روز اتفاق را فهمیدند. ایمان واقعاً بچه خوبی است و كلی با هم رفیق هستیم. هر دوتا جوان بودیم و آن اتفاق افتاد. برای من و ایمان این اتفاق مثل یك سیلی در جوانی بود كه از خواب بیدارمان كرد. 
 
وقتی پشیمان شدم 
لحظه‌ای بعد از امضای قراردادم به استقلالی‌ها گفتم می‌شود این قرارداد را فسخ كنید. پشیمان شدم و دوست نداشتم به این تیم بروم. من به خاطر پول به استقلال نرفتم. خدا شاهد است ماشین بی‌ام دبلیوام را فروختم و دادم به نفت تا رضایتنامه‌ام را بدهند و به استقلال بروم. من دنبال پول نبودم فقط می‌خواستم به جام جهانی‌ بروم. دوروبری‌های علی آقا دایی شاهد هستند كه تماس گرفتم و گفتم حاضرم چند ماه برای پرسپولیس مجانی بازی كنم ولی به من گفتند كه علی آقا در خط حمله بازیكن دارد و نمی‌توانی بیایی. متأسفانه گفتند اولادی به خاطر پول به استقلال رفته است. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها بدون اینكه اطلاعات داشته باشند، این حرف‌ها را می‌زدند. من ماشینم را فروختم تا رضایتنامه را بگیرم. چرا؟ چون فقط می‌خواستم دیده شوم و به جام جهانی‌ بروم ولی خیلی چیزها را باختم. الان ناراحتم. بزرگترین اشتباه عمرم حضور در استقلال بود. واقعاً پشیمانم، نه اینكه استقلال تیم كوچكی باشد. از هواداران پرسپولیس می‌خواهم از من ناراحت نباشند. فكر نكنند دارم سیاه‌بازی می‌كنم كه دوباره به این تیم برگردم. من هیچ‌وقت در زندگی‌ام استقلالی نبودم. استقلالی‌ها هم ناراحت نشوند ولی فقط شرایط باعث شد به این تیم بروم. 
 
جواب یك شایعه 
سالی كه در پرسپولیس بودم شایعه افتاد كه در تیم بچه‌ها ترامادول مصرف می‌كنند. این هم از شانس بد ماست. سالی كه پرسپولیس كلی ستاره از جمله مهدوی‌كیا، كریمی و هاشمیان داشت، این شایعه‌ها درست شد. اصلاً از این خبرها نبود. وقتی یك تیم بد نتیجه بگیرد و در حاشیه باشد، از این خبرها برایش درست می‌كنند. من در زمان حضور در پرسپولیس اصلاً این چیزها را ندیدم. 
 
۱۰ داستان و یكی حقیقت 
۱۰ داستان برای من در پرسپولیس درست كردند شاید به جرأت بگویم از این ۱۰ داستان، یكی درست بود. متأسفانه در پرسپولیس حاشیه و شایعه زیاد بود. حالا نمی‌دانم از شانس بد من بود. 
 
دوست واقعی 
در عمرم یك نفر بود كه دوستانه و مثل برادر به من مشاوره داد ولی به حرفش گوش ندادم. او نه دنبال پورسانت بود و نه چیزی. برادرانه به من بهترین مشاوره‌ها را داد ولی به حرفش گوش ندادم. 
 
انرژی گرفته‌ام كه برگردم 
من ناخواسته وارد حواشی شدم ولی حالا از حاشیه دورم. سرم در كار خودم است. زندگی‌ام را می‌كنم و به فوتبالم ادامه می‌دهم. از هواداران انرژی گرفته‌ام. از مردمی كه هر جا من را می‌بینند می‌گویند چرا نیستی، برگرد. تمام مشكلاتم حل شده و به جرأت می‌گویم خیلی خیلی انگیزه دارم. ۲۹ ساله هستم و ان‌شا‌ءا... در نیم‌فصل دوم برمی‌گردم و بازی می‌كنم. فوتبالم تمام نشده و فقط نیاز به حمایت دارم تا همان بازیكن سابق شوم. 
 
مدیون پرسپولیس هستم 
گلی كه در دربی زدم و باعث شد پرسپولیس ۲ بر یك استقلال را ببرد، یكی از خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی‌ام است. این گل، كادوی كوچكی بود از طرف من به هواداران. می‌دانم از من ناراحت هستند كه به استقلال رفتم ولی فقط به خاطر جام جهانی‌ این كار را كردم و الان هم پشیمانم. من در پرسپولیس ستاره شدم ولی سعی كردم در زمان حضور در امارات و همین‌طور بازگشت دوباره به این تیم در حالی كه پیشنهاد خارجی داشتم، دینم را ادا كنم. هنوز مدیون این باشگاه هستم. نام پرسپولیس از نام ما بازیكنان خیلی خیلی بزرگتر است. اینجا باید از باشگاه ملوان هم تشكر كنم كه نقش مهمی در پیشرفت من داشت. خوشحالم كه حتی در برهه‌ای با بخشیدن طلبم به این باشگاه كمك كردم. هنوز رابطه‌ام با طرفداران ملوان عالی است. 
 
 
توصیه به مهدی طارمی 
مهدی طارمی بازیكن خوبی است. آینده‌دار است ولی به عنوان برادر به او توصیه می‌كنم مشاوره خوب بگیرد تا مثل من پشیمان نشود. من در ۱۷ سالگی در پرسپولیس رو شدم. او الان سن و سالش بیشتر است. امیدوارم تصمیم درست بگیرد. مشاوره خوب بهترین چیزی است كه می‌تواند فوتبالیست‌ها را موفق كند. 
 
 
گاهی می‌پرسیدم چرا بازی نمی‌كنم؟ 
خیلی‌ها می‌گویند چرا در استقلال بازی نكردی؟ نمی‌خواهم درباره گذشته حرف بزنم ولی من در تمرین همیشه تمام تلاشم را می‌كردم و گاهی می‌پرسیدم چرا واقعاً بازی نمی‌كنم؟ بگذریم. تمام شد و رفت. 
 
 
كی روش بزرگترین است 
كی روش بزرگترین مربی تاریخ تیم ملی است. بزرگترین اشتباه ما این است كه از او چشم‌پوشی كنیم. كی روش تا زنده است باید سرمربی تیم ملی ما باشد. 
 
 
كسی القا نمی‌كرد از كی روش تعریف كنیم 
اینكه می‌گویند به بازیكنان القا می‌كنند از كی روش تعریف كنند اشتباه است. مگر من الان در تیم ملی هستم كه از او تعریف كنم؟ شاید بعضی‌ها از حرف‌های من بدشان بیاید ولی كی روش بهترین است. این هم حرف اشتباهی است كه بگویند به ما القا می‌شد از كی روش تعریف كنیم. كی روش فوق‌‌العاده است و بزرگ. 
 
برانكو موفق می‌شود 
خوشحالم به برانكو وقت دادند. باید به مربی فرصت داد. پرسپولیس ان‌شا‌ءا... در نیم‌فصل دوم بهتر از این می‌شود. از روز اول می‌دانستم او موفق می‌شود. 
 
كی روش جوری داد می‌زند... 
كارلوس كی روش خیلی در كارش جدی است. او فیزیكی برخورد نمی‌كند اما جذبه‌ای دارد كه اگر از دستت شاكی باشد، از ترس به خودت می‌لرزی. جالب اینجاست كه فوق‌‌العاده خوش‌قلب است و مهربان. می‌دانی خیر و صلاحت را می‌خواهد. همیشه لبخند می‌زند. با تو رفیق است ولی اگر بد بازی كنی... جوری سرت داد می‌زند كه خشكت می‌زند.