۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

دادگاه قاتل ستایش در اینستاگرام+تصاویر

صفحه اینستاگرام قاتل ستایش تبدیل به محلی برای اظهار نظرهای مختلف کاربران فضای مجازی شده است.
کد خبر : ۲۹۵۲۳۶
صراط: در اقدامی جدید کاربران فضای مجازی صفحه اینستاگرام قاتل ستایش را پیدا و آن را به محلی برای اظهار نظرهای مختلف تبدیل کرده اند.
از پست های منتشر شده در این صفحه مشخص است که برخی کاربران بر این نکته تاکید داشتند که این نوجوان با مشکلات روانی قابل تاملی دست و پنجه نرم می کرده است چرا که در این پست ها با تصاویری از اقدام به خودکشی این پسر روبرو  می شویم.

لازم به ذکر است که این اظهارات کاربران مورد تایید نبوده و باید مراجع ذی ربط پیگیر موضوع باشند.

دادگاهی قاتل ستایش در اینستاگرام+تصاویر

دادگاهی قاتل ستایش در اینستاگرام+تصاویر

کاربران فضای مجازی هم با پیدا کردن صفحه اینستاگرام این پسر و مشاهده عکس ها و پست های وی، پی به وجود مشکلات بعضا حاد روانی در او برده اند.


گفتنی است؛ روز یکشنبه 22 فروردین امسال در پی مفقود شدن دختر بچه 6 ساله مهاجر افغانستانی به نام "ستایش قریشی" در منطقه خیرآباد ورامین، خانواده این دختر اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای مبنی بر مفقود شدن فرزندشان می‌کنند و تمام منطقه و محله زندگی را به دنبال ستایش جستجو می‌کنند. اما شب هنگام جسد ستایش از منزل همسایه یافت می‌شود.

قتل این دختربچه 6 ساله، بازتابی گسترده در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران ایرانی و افغانستانی داشته است. واکنش‌ها به این ماجرا چه از سوی ایرانی‌ها و چه افغان‌ها منفی و با محکوم‌کردن همراه بوده است.

براساس اخبار منتشر شده ابتدا پسر 15 ساله ای بعد از ربودن دختربچه او را به خانه خودشان می‌کشاند و پس از تجاوز او را به قتل می رساند و با ریختن اسید جسد بی جان ستایش را می‌سوزاند و پس از آن سعی می‌کند تا جسد را معدوم کند تا آثار جنایت را از میان بردارد اما موفق به این کار نمی‌شود.
این پسر مسئله را با دوست خود در میان می‌گذارد اما دوست وی پیشنهاد می‌کند تا مسئله را با پدر خود در میان بگذارد. پس از آنکه خانواده قاتل از جنایت مطلع می‌شوند، طی تماس‌های مکرر تلفنی با پدر ستایش عنوان می‌کنند که دخترتان در همین نزدیکی است و بزودی پیدا می‌شود.

 دادگاهی قاتل ستایش در اینستاگرام+تصاویر

منصوری کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران گفت:  تمام انسان ها از هر قوم و قبیله ، نژاد و مذهب ، دین و عقیده اتفاق نظر دارند که یکی از محوری ترین اعمال فردی و اجتماعی ،تربیت و هدایت درست کودکان برای آینده است. 

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان سرمایه های معنوی جامعه هستند و سلامت روح و جسم آن ها تضمین کننده ی سلامت جامعه در آینده است . بنابراین مسائل آنان از جمله مسائلی است که باید به آن ها توجه ویژه ای مبذول داشت . بررسی ریشه ای مسائل اطفال و از آن جمله بزهکاری اطفال ، برای رسیدن به یک جامعه ی ایده آل شرطی ضروری است.در واقع از قدیم الایام گفته اند ، پیشگیری بهترازدرمان است . طبعا اگر طفلی به هر دلیلی از ابعاد جسمانی ، روانی و رفتاری به نقصان و یا انحرافی مبتلا گردد ، قهرا بازپروری وی مستلزم صرف هزینه های هنگفت و مضاعفی خواهد بود . از طرف دیگر بسیاری از افرادی که همواره مرتکب جرائم گوناگون می شوند ، همان کودکان بزهکار دیروز هستند .
منصوری تصریح کرد: میزان تربیت‌پذیری و تاثیرپذیری کودکان ونوجوانان از رفتارهای نابهنجار والدین و در معیاری عظیم‌تر نیز  تاثیر  و تاثر متقابل فرد و جامعه و درصد  درونی کردن فرد از ارزش‌های ناصحیح یا غیر اخلاقی  به طور خلاصه، قرار گرفتن تحت تاثیر هنجارها و ارزش‌های ناسالم می‌تواند زمینه‌ساز قطعی آسیب‌های جدی روانی و اجتماعی شود. ، گروه همسالان و دوستان که اگر در معرض آسیب یا خود از آسیب‌دیدگان اجتماعی باشند، طبیعتا در درونی کردن ارزش‌ها، هنجارها و باورهای شخص تاثیر می‌گذارند و او را مستعد آسیب‌های اجتماعی می سازند. عمق فاجعه یاد شده به حدی زیاد است که همه گروه های یاد شده از خانواده جامعه تا خود فرد مسئول بروز چنین حوادثی هستند.
منصوری در مورد راهکارهای کلی برخورد با نوجوانان گفت: مهمترین و اولین قدم در تربیت یک نوجوان برقراری رابطه دوستانه والدین با اوست. به جای این پا و آن پا کردن و خوردن مدام حرف هایتان، خودتان باشید و در کمال آرامش و با مقدمه ای شیرین باب سخن را بگشائید. با ساده ترین ها، مکالمه را شروع کنید. مثلا، بگوئید: " چه خبر؟"، " امروز چطور بود؟" ،"ناهار خوشمزه بود!" و... همین سوال های ساده باعث می شود فرزند شما کم کم شروع به حرف زدن کند و خیلی از مسائل خود را با شما در میان بگذارد.

وی بیان کرد: بهتر است پیش از پرداختن به موضوع اصلی، بستر سازی کنید. مثلا، بر سر دیگر مسائل مهم زندگی نوجوان و یا خانواده توقف نمائید و در مورد یکی از اتفاقات پیش آمده اخیر، نظر او را بخواهید. سپس به تدریج گفتگو را هدایت کرده و در نهایت به سمت موضوعی که متمایل هستید در مورد آن بحث کنید، پیش ببرید. بدین طریق شما خواهید توانست فضای دوستانه ای را بر روابط خود و نوجوانتان حاکم سازید و او را راغب به گفتگو کنید.