۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
تاملی در یک تصمیم عجیب

سایپا به خاطر بی‌کیفیتی محصولاتش جایزه گرفت!/ افزایش قیمت پراید همزمان با کاهش کیفیت!

سایپا می‌تواند محصولاتش را بی کیفیت تر و در عین حال گران تر کند فقط کافی است "نرخ تورم بخشی" تولیداتش، به کمک آنها بیاید!
کد خبر : ۲۹۵۴۹۷
گروه اقتصادی صراط - شورای رقابت عصر روز گذشته در تصمیمی عجیب، همزمان با اذعان به کاهش کیفیت محصولات سایپا، قیمت تولیدات این شرکت را افزایش داد! بر اساس این تصمیم، به طور مثال، خودروی سایپا 131 مدلSX ، به میزان 150 هزار تومان گران شد.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، شورای رقابت در حالی مجوز افزایش 0.4 درصدی قیمت محصولات سایپا را صادر کرده که به گفته رضا شیوا رئیس این شورا، "شرکت سایپا به دلیل مشکلات کیفی در تولید محصولاتش مشمول جریمه کم کیفیتی شده" و "جریمه کیفی محصولات سایپا منفی 1.86 درصد بوده است".

ظاهرا بهانه شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات سایپا، فاکتوری است به نام "نرخ تورم بخشی تولیدات این شرکت‌". به گفته شیوا، این نرخ برای سایپا، 4.28 درصد در نظر گرفته شده که نه تنها جریمه بی کیفیتی محصولاتش را جبران می کند بلکه ته‌مانده آن(!) به صورت جایزه ای برای این شرکت در نظر گرفته شده و به شکل افزایش 0.4 درصدی قیمت از جیب مشتریان پرداخت می شود!

اعضای شورای رقابت درباره اینکه این چه فرمولی است که بر اساس آن، محصولی با وجود اذعان دستگاه های مختلف به بی کیفیتی اش، باز هم گران می شود، توضیحی نداده اند.

بر این اساس، سایپا در ادامه فعالیت خود، می تواند محصولاتش را حتی از وضعیت فعلی هم بی کیفیت تر کند و در عین حال از گران شدن دوباره تولیداتش مطمئن باشد فقط کافی است عددی به نام "نرخ تورم بخشی" تولیداتش، به کمک آنها بیاید!

گفتنی است در ایام نوروز امسال، بر اساس اعلام سردار مومنی جانشنین فرمانده ناجا، "پراید بیشترین حوادث رانندگی در جاده‌ها را به خود اختصاص داد." پیش از آن، انواع مختلف این خودرو (پراید)، در آخرین ارزیابی کیفی خودروها، کمترین نمره ممکن – یک ستاره – را دریافت کرده بودند.

کمی قبل تر و زمانی که هنوز شیوه ارزیابی کیفی خودروها به شکل عجیب فعلی، تغییر نکرده و به صورت نمره اعلام می شد، معمولا محصولات سایپا، در صدر جدول بی کیفیت ها تمام رقبا را کنار زده و تنها با محصولات شرکت خود رقابت داشتند. با شیوه مذکور، معمولا رقابت در بی کیفیتی بین خودروهای سایپا 132 و سایپا 131 بود.

با این وجود و در حالی که تمامی آمار رسمی از بی کیفیتی این خودرو و محصولات سایپا حکایت دارد، قیمت محصولات آن نیز بی سروصدا افزایش یافته و پاسخی برای این معادله مبهم از سوی هیچ مسئولی داده نمی شود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۰
مملکت ما همین است.به اصلاح طلب و اصولگرا هم ارتباطی ندارد.هنوز مسئول شجاعی نیامده که خودش را با این دو خودروساز در بیندازد.انحصار است و ...آنچه مهم نیست جان مردم است و حق الناس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید شما اول بگو مسئول شجاعی داریم که از شربت این دو بزرگوار جرعه ای ننوشیده باشه تا من بگم کدوم مسئول شجاع قراره با این دو در بیفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
چرا اینطور حر می زنید بابا این همه به کاهش جمعیت کمک میکنه باعث میشه یه تعدادی نون خور کم بشه و یه تعدادی شغل خالی بشه و صافکاری و سر هم بندی رونق پیدا کنه ووووو حیف نیست ازش بد می گید خدایش حیف نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
برای انجام سرویس دوره ای به یکی از نمایندگیها مراجعه کردم . با توجه به رفاقتی که با صافکار نمایندگی داشتم ایشان را در حال صاف کردن خودرو پراید دیدم ، میگفت عشق من پرایده ،وقتی دارم این ماشین رو صافکاری میکنم خیلی به من میچسبه.دیگه کم مونده برای صافکاری این خودرو فقط مثل خیک گوسفند در آن بدمیم تا باد کرده و دوباره به شکل اصلی خود برگرده . ملت کیلو چند ،........
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز