۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
سخنگوی وزارت ورزش عراق:

فوتبال عراق بر میزبانی ایران اصرار دارد/ به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت می‌کنیم

وی افزود: وزارت ورزش عراق و دیگر نهادهای ورزشی آن در برابر این ظلم، کلاهبرداری و نیرنگ، ساکت نخواهند نشست.
کد خبر : ۲۹۵۶۷۴
صراط: سخنگوی وزارت ورزش عراق با تاکید بر پافشاری فدراسیون فوتبال این کشور برای برگزاری بازی‌های تیم فوتبال عراق در ایران اعلام کرد: بغداد از رأی ظالمانه فیفا و AFC به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت می‌کند.

«عاصفه موسی»، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان عراق در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه عراق لطمه سنگینی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال و فدراسیون فوتبال آسیا خورده است، خبر داد که کشورش نسبت به تصمیم فیفا در محروم کردن تیم ملی عراق برای بازی در ایران به دادگاه بین المللی ورزش شکایت می‌کند.

وی افزود: وزارت ورزش عراق و دیگر نهادهای ورزشی آن در برابر این ظلم، کلاهبرداری و نیرنگ، ساکت نخواهند نشست.

موسی گفت: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که عراق از یک سال پیش، ایران را به عنوان گزینه میزبانی بازی‌های تیم ملی خود برگزیده بود و هیچ انگیزه سیاسی در کار نبوده  و هیچ پیامد سیاسی هم نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت ورزش عراق گفت: این وزارتخانه و همچنین فدراسیون فوتبال عراق و همچنین شماری از کمیته‌ها و نهادهای ورزشی دیگر، این قضیه را با جزئیات آن بررسی و بر حق عراق برای بازی در خاک خود و در بین مردم این کشور تاکید کردند .

موسی افزود: اگر عربستان با بازی در ایران مخالفت کند بازی با این کشور در خاک عراق برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت ورزش عراق گفت: فدراسیون فوتبال عراق به دادگاه بین المللی ورزش در خصوص ظلمی که فدراسیون فوتبال آسیا به آن روا داشت شکایت می‌کند.

موسی ادامه داد: همه محافل ورزشی عراق باید به منظور بازگرداندن حق فوتبال عراق برای برگزاری بازی‌های ملی در خاک خود همکاری کنند.

تیم ملی عراق قرار است به دلیل مشکلات امنیتی این کشور بازی‌های خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات را در ورزشگاه پاس (دستگردی) برگزار کند.

بعد از مذاکره مسئولان فدراسیون عراق با مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر میزبانی ایران در بازی‌های خانگی تیم ملی عراق، مسئولان فدراسیون ایران ورزشگاه پاس (دستگردی) را به همتایان عراقی پیشنهاد دادند اما میزبانی عراق در این استادیوم منوط به کسب رضایت AFC بود که با موافقت AFC قرار بر این شد تا ورزشگاه پاس (دستگردی) میزبان بازی‌های عراق باشد.

فدراسیون فوتبال عراق اصرار دارد بازی‌های این کشور به میزبانی ایران برگزار شود، این در حالی است که عربستان که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 با عراق هم گروه شده است، تاکید دارد در هر کشوری غیر از ایران به میدان می‌رود.

رسانه‌های سعودی هفته گذشته به انواع مختلف به شخص عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون عراق به خاطر اینکه اعلام کرد ایران میزبان بازی‌های آنها در مقدماتی جام‌جهانی است، اهانت و بی احترامی کردند.

این در حالی است که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با میزبانی ایران و درخواست عراقی‌ها در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مخالفت کرد.

فدراسیون فوتبال عراق نیز با صدور بیانیه‌ای به رأی سیاسی فیفا و AFC مبنی بر اینکه آنها نمی‌توانند ایران را به عنوان میزبان خود مقابل تیم عربستان انتخاب کنند، اعتراض کرده است.
نظرات بینندگان
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۰
مسوولین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال ما باید از ورزشی های عراق یاد بگیرن که چطور باید جلوی زورگویی آل سعود وهابی ایستاد. این که دیگه برجام نیست همه چیزمونو بدیم ولی هیچی عایدمون نشه!!!!!!!!