۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کنایه رییس‌جمهور به چه بود؟

ورود به ماجرای مینو خالقی/ روحانی رودرروی قانون و شورای نگهبان می‌ایستد؟!

شورای نگهبان مینو خالقی را رد صلاحیت کرده اما دولت با وجود صراحت قانون بر نظارت این شورا بر تمامی مراحل انتخابات، آن را نمی‌پذیرد!
کد خبر : ۲۹۵۹۲۴
گروه سیاسی صراط - حسن روحانی امروز سخنان کوتاهی بر زبان راند که به نظر می رسد به صورت غیرمستقیم به ماجرای رد صلاحیت مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم را مورد اشاره قرار داده است.

به گزارش صراط، رییس جمهور که در جمع منتخبین شوراها در سالن اجلاس سران سخنرانی می کرد، گفت: "براساس قانون اساسی هر نماینده ای كه از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله كند."

این اظهارات در حالی است که مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات هفتم اسفند از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

پس از اعلام نظر شورای نگهبان، مقامات وزارت کشور بارها با این تصمیم مخالفت کرده اند ولی این اولین باری است که شخص روحانی - هرچند غیرمستقیم - درباره آن اظهارنظر می کند.

بر اساس نظر روحانی، تصمیم گیرنده نهایی درباره وضعیت خالقی، مجلس دهم است و نمایندگان مجلس آتی مختارند اعتبارنامه او را تصویب یا رد کنند. علی مطهری که در میان نمایندگان مجلس، جدی ترین پیگیری ها را درباره مینو خالقی داشته هم همین نظر را دارد. او حتی تهدید کرده که اگر خالقی رد صلاحیت شود وزیر کشور را استیضاح خواهد کرد.

محمدحسین مقیمی معاون وزیر کشور هم در این باره گفته بود: " ما معتقدیم که طبق فصل سوم ماده ۵۲، شورای نگهبان در مورد همه داوطلبان نظر نهایی خود را داده است و اگر پس از انتخابات در مورد صلاحیت فردی بحثی وجود دارد مجلس باید در تایید اعتبارنامه این داوطلب اعمال نظر کند، نه شورای نگهبان."

آنچه در مواضع دولت در مورد مینو خالقی عجیب به نظر می رسد مخالفت صریح با قانون است؛ قانونی که نظارت بر اجرای انتخابات "در تمامی مراحل آن" را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است و به نظر می رسد مورد مبهمی در این باره وجود نداشته باشد. بر این اساس، ابطال آرا یا رد صلاحیت منتخب اصلاح طلب اصفهان یا حتی تایید انتخاب او، هر کدام باشد در نهایت با نظر شورای نگهبان صورت خواهد گرفت و معلوم نیست ایستادگی دولت مقابل قانون و شورای نگهبان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹۹
۳۵
روحانی حرف حق زده دیگران ........ و با همین انتخابات ..... جلوی ملت می ایستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه راست میگه به جای کنایه زدن عمل کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی بجای رو در رو شدن با شورای نگهبان بهتر است پاسخگوی غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران باشد که در دولت خاتمی سپرده گذاری شده بود .
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 15.10
مسائل را با هم قاطی نکنید. اگر ملاک قانون است در قانون پیش بینی شده است که اعتبار نامه نماینده تایید صلاحیت شده و البته رای گرفته از مردم باید توسط مجلس و نمایندگان مردم بررسی شود نه یک فرد خاص!!
در مورد آن 2 میلیارد هم بهتر است از دولت قبل بپرسید که تحریم ها را کاغذ پاره میدانست.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان عزیزبه این قانون توجه داشته باشید

قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي در آذر ماه سال 78 به تصویب رسیده و در ماده 3 آن بر اصل 99 قانون اساسی تاکید شده که «نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي به‌عهده شوراي نگهبان مي‌باشد. اين نظارت، استصوابي، عام و در تمام مراحل در كليه امور ‌مربوط به انتخابات جاري است».
بطور روشن گفته (در تمام مراحل در کلیه امور مربوط به انتخابات).مثلا فردی برای کنکور ثبت نام کرده بعد امتحان و قبولی تازه مشخص شده این فرد حتی مدرک دیپلم هم نداشته پس قبولی این فردمورد قبول سازمان سنجش نیست.
تاییدصلاحیت این فرد قبل انتخابات تاییدولی با بدست امدن مدارک جدید رد صلاحیت شد با توجه به قانون فوق چون انتخابات تایید نهایی نشده بود این مرحله هم جزء انتخابات محسوب شده این فرد ردشدن پس خلاف قانونی انجام نشده.
اگر فردی در انتخابات تاییدصلاحیت شدوبرای شورای نگهبان تاپایان انتخابات این تاییدصلاحیت محرز باشدواعتبارنامه این شخص ازسوی شورای نگهبان صادر شده باشدبعدانتخاب مدارکی مبنی بر رد صلاحیت شدن فرد بدست امد در این موارد مجلس باید اعتبارنامه این فرد را که توسط شورای نگهبان صادرشده را برسی و اگر مواردی که باعث ردصلاحیت شدن فرد محرز شد اعتبار نامه ان فرد توسط مجلس صادر نمیشود و فرد دیگری در انتخابات میان دوره ای توسط مردم انتخاب میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به بهرام
اوراق بهادار دلاری که بیش از 2 میلیارد دلار بوده در دولت خاتمی و در سال 82 خریداری شده و در دولت روحانی غارت شده و ربطی به دولت دکتر احمدی نژاد ندارد.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به مجید
شما خود میگویید در طول انتخابات نه اینکه انتخابات انجام شده و ایشان رای لازم را کسب کرده و بعد از آن بدون توجه به رای مردم شورای نگهبان بگوید نتایج جددی کشف کرده و ... یعن یرای مردم مهم نیست. مقایسه انتخابات با امتحان دادن در کنکور مسخره است. چوندر کنکور رای مردم مطرخ نیست بلکه توانایی های فرد بررسی میشود اما در انتخابات بعد از اینکه تایید صلاحیت شدند مردم به آنها رای میدهند و این وسط رای مردم مهم است. و بعد از انتخابات و اتمام آن شورای نگهبان حق دخالت ندارد و اعتبار نامه باید در مجلس و طبق قانون توسط نمایندگان مردم صادر شود. با این قدرتی که شما .... متصور میشوید ............. حتی روزی رئیس جمهور را هم بعد از انتخابات مردم وتو کند و فرد دیگری را به مجلس بفرستد!!! این چه منطقی است که شما دوستان دارید که انتخابات را با امتحان کنکور مقایسه میکنید!!! صراط منتشر کن تا ببینیم جواب این دوستمان چیست.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به ناشناس 12.44
والا تا آنجایی که ما اطلاع داریم این اوراق را هر کدام از اصلاح طلبان و اصولگرایان به هم نسبت میدهند. حال اگه فرض را بر این بگیریم که گفته شما درست بوده است. چرا بعد از سال 2006 بع بعد و آن رفتار های آمریکا و البته برخورد های تند دو طرف با هم و پیش بینی حتمی اینکه تحریم های شدیدی با آن قطعنامه ها اعمال خواهد شد و اموال ایران بلوکه خواهد شد چرا این اوراق فروخته نشد؟ رای ابتدایی توقیف این دو میلیارد در زمان احمدی نژاد صادر شد و بعد از اعتراض رای نهایی در زمان دولت روحانی صادر گردید. در واقع این امر ربطی به برجام یا لاقل سیاست خارجی ما نداشت. چون عملا پول ها تا رسیدگیدادگاه توقیف شده بود و منتطر رای نهایی بودند. اگر هم کوتاهی شده باشد هر دو حزب مقصرند و کسی نمیتواند دامنخود را پاک نشاندهد.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به بهرام
انتخابات اصفهان بطور کلی تایید نشد.درتمام حوزه ها تایید بصورت فردی است.بعد انتخابات شورای نگهبان باید انتخاب فردی که توسط مردم انتخاب شد رای تایید کنه این تو قانون به صراحت اومده.اگه شورای نگهبان به هر دلیل قانونی اعتبار نامه فرد منتخب تاییدنکنه رای اون منتخب باطل اعلام میشه و انتخابات اون حوزه به میان دوره ای موکول میشه.در ثانی مردم با اعتماد به شورای نگهبان به کاندیداها رای می دن.چرا مردم به افرادی که تایید صلاحیت نشدن رای ندادن؟
اگه هدف عمل به قانونه باید تمام قانون اجرا بشه نه ی بخشی که به نفع طرفه اجرایی بشه و اون قسمت که به نفعش نیست اجرا نشه.
در مورد انتخاب رئیس جمهور هم بنابرقانون شورای نگهبان مکلف است ظرف یک هفته و در صورت لزوم حداکثر ظرف ده روز پس از دریافت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از وزارت کشور، نظر قطعی و نهایی خود را از طریق وزارت کشور به اطلاع عموم برساند. سپس اعتبارنامه برای تنفیذ به مقام رهبری تقدیم می شود. یعنی براساس قانون شورای نگهبان در حین انتخابات اگر اعمال خلاف قانون دیده شود بایدگزارش کتبی به وزارت کشور بدهد اگراین گزارشات نادیده گرفته شود شورای نگهبان طبق قانون انتخابات در هر مرحله ای که باشد می تواند دستور توقف یا ابطال انتخابات را صادر کند.

چنانچه شوراي نگهبان به دلايلي انتخابات رياست جمهوري را در سراسر كشور متوقف يا باطل اعلام نمايد وزارت كشور با كسب نظر شوراي نگهبان در اولين فرصت مناسب نسبت به تجديد انتخابات اقدام مي نمايد.فصل اول ماده 5
نظارت بر انتخابات رياست جمهوري به عهده شوراي نگهبان مي باشد . اين نظارت عام و در تمام مراحل و در كليه امور مربوط به انتخابات جاري است. فصل اول ماده 8
شوراي نگهبان ظرف يك هفته و در صورت ضرورت حداكثر ده روز پس از دريافت نتيجه انتخابات رياست جمهوري نظر قطعي خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت كشور اعلام و وزارت كشور از طريق رسانه هاي گروهي نتيجه نهايي را به اطلاع مردم خواهد رساند.فصل هفتم ماده 79
وزير كشور پس از وصول اعتبارنامه از شوراي نگهبان ، رئيس جمهور منتخب را به حضور رهبر يا شوراي رهبري معرفي مي نمايد.فصل هفتم ماده 83
قوانین زیر مربوط به انتخابات مجلس می باشد:
پس از صدور دستور شروع انتخابات از طرف وزارت کشور چنانچه شورای نگهبان در کیفیت انجام مقدمات انتخابات از قبیل تعیین‌هیأت اجرایی و انجمن نظارت و تشخیص
صلاحیت کاندیداها و نحوه تبلیغات و مانند آن تخلفاتی را مشاهده کند که توقف انتخابات ضروری به نظر‌برسد، مراتب را جهت اجرای ماده 49 قانون انتخابات به وزارت کشور اعلام می‌دارد.ماده 12
نظر شورای نگهبان در مورد ابطال یا توقف انتخابات قطعی و لازم‌الاجرا است و ادامه انتخابات در حوزه‌هایی که از طرف شورای نگهبان‌متوقف گردیده بدون اعلام نظر ثانوی شورای نگهبان وجه قانونی ندارد و جز شورای نگهبان هیچ مقام و مرجع دیگری حل ابطال یا متوقف کردن‌انتخابات را ندارد. ماده 14
چون طبق قانون اساسی نظارت بر انتخابات با شورای نگهبان است، هر قانون و آیین‌نامه و هر گونه تصمیم و نظارت که معارض یا‌مخالف با نظارت و تصمیم شورای نگهبان باشد اعتبار قانونی ندارد.ماده 20

دوست عزیز تمام قوانین فوق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و لازم اجرا می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۴
۸۶
عکس های بی حجاب ...... لو رفته و فساد اخلاقی ایشان برای شورای نگهبان محرز شده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جالب اینجاست خود اصلاح طلبان عکس های ایشان را لو دادند.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
عکس های بی حجابی؟ یعنی شما خودتان عکس خصوصی ندارید؟ عده ای با ابزار قرار دادن شورای نگهبان و سو استفاده از این ارگان( به خصوص نمایندگان رقیب ایشان) سعی در وروود به مجلس دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۵
۷۲
امام خمینی(ره): هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست مفسد است .
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه آیه نارل شده که هر کس نظر مخالف داشته باشد مفسد است!!؟؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
شک دارین این ........ فاسده ؟؟؟ زن صیغه ای از سر وکول ...... داره بالا میره ... تو دفاتر ....... دخترای جوون خیلی راحت با کشف حجاب قدم میزنند و یه نفر هم نیست بزنه تو دهنشون
کوچکترین سرباز رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب آرش خان مگه آیه داریم که بگه نماز صبح رو دو رکعت بخون یا نماز مغرب رو سه رکعت.بیش از هزار مساله فقط در مورد نماز داریم مگه همه ی اینا در قرآن اومده که سخنان امام خمینی هم بیاد.سخنان شما بوی فتنه میدهد اولش رای شورای نگهبان رو تایید نمیکنید بعدش علنی در مجالس و محافل مخالفت میکنید و تا آنجا که ممکن هستش شورای نگهبان رو میکوبید(مثل آقای رفسنجانی) و اگر براتون ممکن بود توی کشور فتنه براه میندازین(مثل آقای رفسنجانی و خاتمی و بروبچه ها)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خود امام نامه به آقای خزعلی نوشته ...بردی بخونیدش...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۶
۳۹
ایشون که به اصطلاح حقوق خونده وکار
حقوق دان هم با قانون هست . کسی
که قانون را قبول نداره چه انتظاری از دیگر افراداین مملکت می رود . هرچه
بگندد نمکش می زنند - وای به روزی که بگندد نمک .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵۱
۲۹
جالبه اگر حداد عادل بگه تقلب شده جلو شورای نگهبان نایستاده ولی اگر روحانی پیگیر حقوق قانونی یک نماینده باشه جلوی شورای نگهبان ایستاده ، اگر روتون میشد به روحانی میگفتین فتنه گر ، اگرچه بعد از دوران ریاست جمهوریش حتما این عناوین شامل حالش خواهدشد . ولی خب حرف حداد عادل اعتراف به این بود که ..... تقلب غیر ممکن نیست ......
ناشناس
|
United States of America
اولا خود حداد عادل گفته که مدارک رو ارائه میکنه و گفته که بخشی از اونها رو تحویل داده
ثانیا یا مدارک و اسنادش درست هست یا نادرست بالاخره ادعایی کرده و از طریق مجاری قانونی پیگیرش هست و نتیجه نهایی هر چی باشه می پذیره.
ثالثا در این ماجرا هیچ جار وجنجال و دعوت به اردوکشی خیابونی و سایر رسوایی های دیگه ای که درسال 88 اتفاق افتاد،به وجود نیومد و نخواهد اومد.این رو خودتون میدونید هرچند عمدا نخواهید به روتون بیارید.
رابعا در انتخابات ریاست جمهوری سال 92،وقتی نامزد جناح رقیب رای اورد همه در کمال احترام رای رو پذیرفتند و کنار کشیدن و برفرض هم اگر کسی ادعایی داشت از طریق قانون و مراجع ذی صلاح پیگیر کارش میشد.برخلاف سال 88 و مسخره بازی های انجام شده توسط عده ای سبک مغز و عقب افتاده سیاسی.
خامسا شماها منتظر هستید که کسی سخنی یا ادعایی درباره تخلف در انتخابات بکنه تا پیراهن عثمانی علم کنید در دفاع از عملکرد نامشروع تون.اما خوشبختانه این بهانه از دست شما گرفته شده چون نوع اعتراض اقای حداد با اعتراضات سال88 بسیار متفاوت هست.که دیگه نیاز به گفتن نداره.
محمد
|
United States of America
اولا اگه میگید مدارکی وجود داره که دارید نفس تقلب رو تایید میکنید برخلاف نظر آقا که گفتنند همه انتخاب های سالم بوده
در مورد ثالثا اگه اردوکشی انتخاباتی نشد به خاطر این بود که پایگاهی در مردم ندارند که بخواند همچین کاری کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۱
۳۷
بعدازحراج دومیلیاردی ،این قانون
شکنی هاوایستادن ادامه دارمقابل شورای نگهبان،نقشه راه ...... ۹۶میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۴
۹
این کار ...... دستکاری علنی توازن به نفع یک گروه خاص هستش
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳۱
۱۰
نظارت بر انتخابات با مداخله در آن فرق دارد. تایید صلاحیت به قبل از رای گیری مربوط می شود. مردم که ........ بیان رای بدن بعد .. تازه رد صلاحیت کنن.
ناشناس
|
United States of America
شما مفسر قانون اساسی نشو
خود شورای نگهبان بهتر میداند قانون چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳
۱
احزاب بايد در كشور بازسازي و تقويت شود و هر كس كه مي خواهد داوطلب نمايندگي شود در حزب مورد علاقه اش فعاليت كند و از طريق حزب خودش معرفي و كانديد شود كه مانند اين قضيه نشود و معلوم نباشد حق با چه كسي است.
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۵
۱۳
به جای اینکه بفکر شغل برای جوانها باشه فقط با این حواشی میخواد ذهن مردم رو منحرف کنه ، خدا عاقبتش رو ختم بخیر کنه بد جور اهل حاشیه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا! ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
......... اقتصاد را درست كند و بلكه آن را به گند زده است
بعد مدافع كسي شده است كه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۱۳
مذاکره کننده سابق امریکا :حسن روحانی وقتی می خواست توافق را در داخل بفروشد از واقعیت ها و عقلانیت فراتر رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
معنی جمله اش در یک کلمه میشه: راستگویان؟!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۵
۸
وقتی انتخابات تمام شده و نتایج معلوم گشته طبق همین قانونی که نوشتید شورای نگهبان حق دخالت نداره و مسئله اعتبارنامه که در مجلس مطرح میشه برا همین موارد است.
حرف آقای روحانی قانونی است وکاری به شخص خاصی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اااااااااااا
پس اگر اينطور است چرا در سال 88 نتيجه انتخابات را قبول نكرديد و كشور را به گند زديد ؟!!!

ههههههههههههههههههههه
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۴
۵
تایید شده ومردم رای دادن پس رای مردم اصفهان بالاتر از هر نهاد دیگر است ومجلس باید در مورد او نظر بدهد چون مجلس هم منتخبین مردم میباشد پس اگر غیر ان باشد دهنکجی به رای مردم اصفهان اصلاح طلب است.
سید حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۱۷
حقوقدانه دیگه نمیشه کاریش کرد...
فقط نمیدونم چرا نسبت به نمایندگان اصلاحات شورای نگهبان رو زیر سوال می بره...
بالاخره وکیل دوله هر چی بیشتر توی مجلس باشه به نفع دولت روحانیه..
.روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۸
۸
واقعا جالبه رای چند صد هزاری مردم .......
سید حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
را ی چند صد هزار مردم بصورت قانونی و به علت صلاحیت نداشتن نماینده ی محترم شهر اصفهان ابطال شده همان شورای نگهبانی که آقای روحانی را صلاحیتش را تایید کرده امروز صلاحیت یک نماینده محترم را رد کرده اینکه بخواهیم به رای شورا ی نگهبان ایراد بگیریم یعنی اینکه بابی را باز کرده ایم که می توانیم به تمام رای های صادره از طرف شورای نگهبان ایراد وارد کنیم...
رای چند هزار ی مردم انجا به چشم می آید ولی در سال 88 رای 24 میلیونی که زیر سوال بردن به چشم نمی آید ..دور از انصاف است که فقط حق را مال خود بدانیم و خود را همیشه محق فرض کنیم...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۴
۱۶
دلم میسوزه برای این دلواپسان... چطوری سوختین که میخواین هرطور شده از ورود اصطلاح طلبان جلوگیری کنین :))
سید حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
دور از شان است که اینگونه حرف بزنیم همه ی ما برای اعتلای ایران اسلامی تلاش میکنیم اینکه ایراداتی به اصلاح طلبان و حتی اصولکرایان وارد است شکی نیست ولی اگر بخواهیم رای قانونی شورای نگهبان را سوزش اصولگرایان تعبیر کنیم انصاف نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ادب مفسداتي چنين است ديگر !!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۲۱
احمدی نژاد دوستت داریم ما
ناشناس
|
Netherlands
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
|
Netherlands
صراط نیوز لونه ی شما ... ارزشی ست میبینی که تو لونه ی خودتون با منفی بارون کردن ... . میکنیم بیرون این لونه ها هم که ...... (لحنم مودبانه نبود اما حرفم حقه جانم فدای رهبر
ناشناس
|
Netherlands
احمدی نژاد بابک زنجانی رحیمی و بفایی و... همشان را دوست داریم
خلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱۱
یک توضیح ساده: در تمام ادارات پستی وجود دارد به نام گزینش. که این فاراد کسی می خواهد استخدام شود را با تحقیقات مختلف محلی و دانشگاه و گزارشات بررسی می نماید و صلاحیت فرد را تایید می نماید تا استخدام شود. هیچ کس نمی تواند تا صلاحیت او توسط گزینش تایید نشده باشد استخدام شود.
قسمت دگیر: اگر بعد از استخدام فرد اسناد و مدارک جدیدی به دست گزینش برسد و نشان دهد این فرد از اول صلاحیت استخدام را نداشته است. گزینش بانامه استخدام فرد را باط و از محل کار اخراج می نماید. کسی گزنش را مورد سوال قرار نمی دهد چرا ایشان را استدخام کردید و چرا با گذشت چند سال از استخدام فرد او را به خاطر اعمال گذشته اخراج نمودید.
گرچه فرد می تواند از راه قانونی پیگیر کار خود باشد.
حال شورای نگهبان فردی را تایید کرد و حتی فرد هم رای آورد و بعد مدارک نشان دهد که این فرد از ول شایستگی این کار را نداشت شورای نگهبان به اندازه گزینش یک اداره حق ندارد تا از رفتن این فرد به مجلس جلوگیری نماید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همون گزینش ادارات بابت کلی بدبختیه خودش... .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر جان، ..........................
این خانم که هیچکس هیچی از مشکلش نمی دونه، سخنان گهربار اون آقا فضای مجازی را عطرآگین کرده!
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیز من مثال شما اشتباه است.
آیا این وسط رای مردم را فراموش کرده اید؟
قانون میگوید بعد از تایید صلاحیت شدن توسط شورای نگهبان و رای آوردن توسط مردم باید اعتبار نامه توسط مجلس که آن هم توسط مردم انتخاب شده است بررسی شود. اگر اینگونه باشد که شما میگویید .....................
فدا پس فردا اگر رئیس جمهور مملکت هم بعد انتحابات و رای آوردن توسط شورای نگهبان رد صلاحیت میشود. این چه قانونی است؟ درستش این است که در قانون آمده. نماینده مردم در مجلس و توسط نمایندگان دیگر اعتبار نامه خودش را میگیرد. در این صورت به رای مردم هم احترام گذاشته شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت گل گفتی دمت گرم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
... با تحلیل ...ات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عالی ی ی ی ی ی
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۰۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۸
۰
سلام، این جمله در متن شما باید بصورت ذیل اصلاح شود:
این اظهارات در حالی است که مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات هفتم اسفند از سوی شورای نگهبان (بعد ار برگزاری انتخابات و شمارش آرا و با کسب حد نصاب آرا به عنوان منتخب سوم ) رد صلاحیت شده است.
ناشناس
|
Canada
يك سوال ؟

اگر اين جناب خانم به نظر شوراي نگهبان معترض است
بهتر است علت تاييدنشدن خودش را براي نظر عموم براي مردم منتشر كند تا ديگران بدانند كه با چه دسته گلي روبرو بوده اند و نمي دانستند !!!
پس وقتي چيزي نمي گويد . معلوم است كه .....
امین
|
United States of America
|
۲۲:۳۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۱۵
اگر آرا نفر سوم انتخابات اصفهان، مینو خالقی که اصلاح طلب بوده توسط شورای نگهبان باطل شده است، به جای آن نفر ششم انتخابات که اصلاح طلب است به مجلس فرستاده شده است. پس نگرانی دوستان عزیز اصلاح طلب چیست؟ نکته جالب در اینجا است که خود خانم مینو خالقی به این رأی اعتراض ندارد.
ناشناس
|
United States of America
اعتراض نداره؟ همون اولش نامه نوشت و گفت حقوق مسلمان رو زیر پا نذارید. نامش هم تو سایتهای مختلف هست. ........................
واقعا تا کی قراره چشممون رو روی این حقایق ببندیم؟
ناشناس
|
United States of America
1. خانم خالقی اعتراض کردن، به جایی نرسید!
2. نفر بعدی بطور خودکار نفر ششم لیست نیست، اینهم بدعت جدید و برعکس رویه مجلس ششم که اون زمان بعد از حذف بعضی ها، آقایونی مثل حدادعادل بطور خودکار تشریف آوردن مجلس!
بهرام
|
United States of America
اصلاح طلب یا اصولگرا؟؟؟
حتی اگر بنا به گفته شما اطلاح طلب هم وارد مجلس شود آیا این دلیل میشود که رای مردم را نادیده بگیریم؟( بنا بر تعداد آرای مردم).
در ضمن ایشان به این رای اعتراض دارند چرا دروغ میگویید آن هم به این روشنی؟
ناشناس
|
United States of America
اشکال شما همین است که فکر می‌کنید به صرف اینکه یک هم جناحی جای ایشان رفته میشود حق را در مورد یک شخص نا حق کرد
ناشناس
|
United States of America
خود مینو خالقی میداند که چه گندی بالا آورده که اعتراض نمی کند.
ناشناس
|
United States of America
همش بوی سیاسی کاری این اقایان هست.حمله به شورای نگهبان کار همیشگی و مداوم این دسته است.اصلاح طلبان را باید از صحنه سیاسی کشور محو کرد زیرا هیچ عملکرد درستی در طول حیات سیاسی خودشان نداشتند.مثال شاخه زائدی است که بر روی درخت تنومند انقلاب روئیده و باید هرس شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۷
مر قانون بايد جاري بشه و خالقي كنار گذاشته بشه،با فتنه و دسيسه نميتونن سر ملت و قانون كلاه بزارن
وکیل
|
Iran (Islamic Republic of)
مر قانون میگه خالقی باید بره به مجلس نه اینکه آدم بیسوادی مثل تو بگه مر قانون چی باید بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
جلو ضرر رو از هر جا بگیری منفعته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱۰
آقای صراط، شما نگران نباشید، آقای روحانی هر از چندگاهی یک ناپرهیزی می کنه، به هر حال انتخابات بعدی مهمه دیگه، مردم هم که دل خوش می کنن به همین دو سه تا شعارهای امیدوارکننده و گاه و بیگاه ایشون. حالا نشد هم نشد. البته در یک وعده، یعنی بحث هسته ای، اگه البته شماها تخته سنگ نیاندازید، انصافاً تا اینجاش رو خوب رفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
وقتی سیف رئیس کل بانک مرکزی گفته از برجام تقریبا"هیچ چیز عاید ایران نشده یعنی توافق هسته ای شکست خورده است .
سرخوش و خندان
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا دلتو خوش کردی به انتخابات بعدی و شبها کابوس نمیبینی؟ احمدک که رسما مهره ی سوخته ست جیلیلی هم 4میلیون رای داشته که اونم نصفش ریزش کرده . هِلو بلند شو عمو دوره تون تموم شد
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۵
شورای نگهبان میاد صحت انتخابات اصفهان رو تایید میکنه بعد نفر سوم رو تمام ارایش رو باطل میکنه ببخشید این چه قانونیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مزدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
این قانون نیست .....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۹
۵
"در تمام مراحل آن‌" یعنی‌ در تمام مراحل انتخابات. "آن‌" اشاره دارد به انتخابات. همینطور که می‌دانیم انتخابات تمام شد و خانم خالقی دیگر "منتخب" محسوب میشود. پس حوزه عمل شوراع تمام شده است، چون "آن‌" تمام شده است. ابهامی موجود نیست، ..... بدعت و غیر قانونی‌ است. به صرف اینکه این کار مورد خوشآمد شما است حق را نا حق نکنید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نظارت شورای نگهبان استصوابی است. یعنی در همه ی مراحل باید صحت انتخابات را تأیید کند.
بهرام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس 16.38
با این حرف شما یعنی شورای نگهبان حق وتو دارد و میتواند حتی بعد از رای مردم فرد مورد نظر را وتو کند!!!
رضا
|
Germany
|
۱۳:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۴
خدايي ادم وقتي بعضي نظرها ميخونه فكر ميكنه طرف از مريخ اومده خيلي پرته يا ميخواد پرت باشه
ولي يقين دارم كه شما صراطي ها اگر جزو خوارج زمان نباشيد حتماً عامل موساد هستيد
ناشناس
|
Germany
رضا جان خودت عامل موساد هستی. مسلمه که ایرانی نیستی.
مزدشت
|
Germany
این صراطی ها و کیهان دقیقا همسو با اسراییل و ضد منافع کشورن . حاضرن ضد دولت و ملت و برجام روزی 200 تا تیتر کار کنن اسمشم بذارن بصیرت و ارزش و این دری وری ها بعد لیاقت و عرضه نداشتن یه خبر کار کنن راجع به آلودگی بنزین که هزاران نفر را سرطانی کرد تا مافیای سوخت پولدار بشه اینا نه حیثیت دارن نه انسانیت نه ایرانیت . اینا بچه مسلمون های مان. زرشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۶
۷
مردم وشورای نگهبان ورهبری در هرمرحلاه که عدم صلاحیت افراد مشخص شود می توانند وارد عمل شده وجلوی ادامه کار عنصر نا نطلوب را بگیرند عزل بنی صدر را یادتون رفته با تایید شورای نگهبان وارد انتخابات شد رای بالایی هم آورد اما رصد کارهای او نشان داد که شایسته اعتماد مردم ورهبری نبوده است لذا از سمت خود عزل گردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۶
......................
رئیس جمهور یک مملکت اصلا چرا باید در نکات به این ریزی وارد شود یعنی ایشون اینقدر مدافع حقوق شهروندان هستن اگر اینطور هست دو تا پسر بچه ای که درعربستان مورد بی حرمتی قرار رگفتن چی شدن یا در مقابل 400 نفر از مظلومان منا چه کردن یا در مقابل دخترکان معصوم که موردد آزار جنسی قارا می گیرند و .... چرا سکوت می کنند یا زیر سبیلی رد می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
شورای نگهبان از انجاییکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۰
...
در صد بالایی ازمسولین مشکل ... دارند .... حالا شما گیر دادید به این خانم وابروی ان را در ایران وجهان بردید که این خانم .... بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بحث این خانم نیست بحث قانون شکنی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۰
یکی بگه این خانم خالقی چه کار کرده که رای باطل شده به نظر من شورای نگهبان باید نظرش را علنی بگویید محرمانه نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نظر شوراي نگهبان براي رد خانم خالقي به خودش گفته شده است
اگر اين خانم كار بدي نكرده است و از افكار عمومي نمي ترسد
همين مسئله را براي مردم بيان كند
...........
و اين يعني نظر شوراي نگهبان صحيح است كه او را رد كرده است !!!
مجتبی
|
Netherlands
|
۰۰:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۲
این دیگه چه بدعتیه . مگه میشه کسی که تایید صلاحیت شده و رای هم از سوی مردم آورده رو رد صلاحیت کرد . این تخلف آشکاره
ممنونیم از رییس جمهور عزیزمان که در برابر این تخلف آشکار ایستادگی می کنند
ناشناس
|
Netherlands
تخلف آشكار ........... كه گفت 100 روزه مشكلات معيشتي مردم را حل مي كنم و امروز كه 1100 روز از آن مي گذرد . كاري نكرده است
...
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
روحانی در برابر قانون شکنی ... می ایستد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس لطفا" اول خودش را به مراكز قانوني معرفي كند
چون وعده حل مشكلات در 100 روزه اول را داده بود و امروز كه 1100 روز از آن مي گذرد . ........

ههههههههههههههههههههههه
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۱
صراط اينو شنيدى كه اگه قصد دارى كسى رو خراب كنى خوب عليهش موضعگيرى نكن بلكه بد ازش دفاع كن ؟! حالا شده حكايت تو كه بحث نظارت رو با دخالت قاطى كردى و چشم بسته ميگى شوراى نگهبان مجازه هر كارى بكنه !
محمد
|
Germany
|
۰۷:۵۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۰
مگه .... وحی منزله؟حرف نامعقول را و زور را نباید قبول کرد
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۲
بازی کردن با رای مردم ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بازي كردن با راي مردم ؟!

بابام جان مگر فكر كردي سال 88 است كه با راي 24 ميليوني مردم بازي كرديد و فكر مي كنيد كه كسي شما را نديد و نمي داند كه چه غلطي كرديد ؟!!!

رو كه نيست . سنگ پاي مفسداتي است !!!
ههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۱
این همه اظهار نظر میشه خود خانم خالقی لام تا کام حرف نمی زنه به این میگن کاسه داغتر از اش . خب حالا که اینها اینقدر مشتاق اند شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت را اعلام کنه خانم خالقی هم حق نداره اعتراض کنه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۳
میتوان گفت که دراینده ای نه چندان دور گفتمان اصول گرایان که ... میلیارها دلاررا به یغمابردندو کشوررا به ورطه سقوط کشانده اند،جایی نخواهدداشت. اصولگرایی با نگاه بسته ومتصلب ونیز برگشت به گذشته نمیتواند درنسل سوم انقلاب به ویژه نسل تحصیلکرده های دانشگاهی وحتی حوزوی نقشی درست ایفاکند. مردان اصول گرا غالبا ازنسل پیر ... هستندکه .... این مباحث که شورای نگهبان ایا نظارتش نظارت استصوابی است یا خیر مباحث کهنه ای است. بهتر است به ایندگان بسپاریم. امروز روزی نیست که بخواهیم به رای ونظرمردم پشت کنیم. حضرت امیر میفرمایند: خشم مردم نمونه ای ازخشم خداست. ....
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۳
یکی از شروط ثبت نام التزام عملی نمایندگان به اسلامه...ظاهرا ایشان مواردی رو داشتن و کتمان کرده بودن...حالا این غوغا سالاری ها چیه؟ شما یه اداره دولتی میخوای استخدام بشی صد تا گزینش رو طی میکنی...بهتره به فرم های ثبت نام نمایندگان مرتجعه کنید متوجه میشید...ابن خانمم مواردی رو داشنن و بیان نکردن...حالا رئیس ... و مدعیان اصلاحات فقط بلدن غوغا راه بندازن
ازخواف
|
United States of America
|
۱۵:۲۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۲
خالقی رو رهاکن* فکری بحال ماکن
عباس
|
Germany
|
۱۵:۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
درود خدا بر رئیس جمهور منتخب مردم، نه ببخشید رئیس جمهور منتخب اقای خاتمی !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
صراط چرا هر کسی هرچی میگه تایید میکنی؟؟؟ این مزخرفات بعضی ها حال ما رو بهم میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۱
صراط جان گفته خودتو که قبول داری ؟نظارت شورای نگهبان بر تمامی مراحل انتخابات...خب حرف همه قانونمندان و قانون دوستان همینه دیگه چیز دیگه ای گفته نشد.مراحل انتخابات تموم شد.از پرونده ..اولیه تا تایید صلاحیت و بعدشم تایید صحت انتخابات............
.مگه بعد از تایید صحت انتخابات تو حوزه های انتخابیه هنوز مرحله ای باقی مونده .........
خذایا تو بزرگی خودت لطف کن مردم هر چه توان داشتند برای تغییر انجام دادن تو به نحو احسنش تغییر ده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
دلواپسان ...با رد صلاحیت مغرضانه اصلاح طلبان هم نتوانستند به خواسته خود برسند ...با این تفسیر هیچ قانونی در این مملکت ضمانت اجرای ندارد صراط مردی چاپ کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۲
مگر این جماعت برای رای مردم ارزشی قائلند خدا رحمت کند امام خمینی را که جمهوری اسلای را مورد تاکید قرار داد والا کار با این جماعت دلواپس بود حکومتی شبیه ...و.. را به این ملت تحمیل می کردند و الان هم دنبالش هستند منتهی فضا به آنها اجازه نمی دهد
عاشق بهار
|
Germany
|
۰۱:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۱
...-بجنب ریاست جمهور یک بار مصرف دورت تمام شد هیچ کاری نکردی واسه ملت فقط درحدتوان ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
... نامه امام خمینی به محمد یزدی را منتشر کنید راهگشاست.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز