۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

"الجزیره" از عراق اخراج شد

"کمیسیون ارتباطات و رسانه پارلمان" عراق، فعالیت شبکه قطری “الجزیره" را در این کشور ممنوع اعلام کرد و در پی آن، دفتر این شبکه خبری، در عراق، بسته شد.
کد خبر : ۲۹۵۹۲۷
صراط: "کمیسیون ارتباطات و رسانه پارلمان" عراق، فعالیت شبکه قطری "الجزیره" را در این کشور ممنوع اعلام کرد و در پی آن، دفتر این شبکه خبری، در عراق، بسته شد.

به گزارش  ابنا، کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق، در پی تخلفات مکرر شبکه "الجزیره"، فعالیت این شبکه خبری را ممنوع اعلام کرد و خواستار بسته شدن دفتر آن در عراق شد.

در پی این دستور، روز گذشته دفتر الجزیره در بغداد، بسته شد.

این کمیسیون تخلافات الجزیره را، زیر پا گذاردن اخلق حرفه ای و قوانین تهیه و پخش اخبار عنوان کرد.

شبکه خبری الجزیره نیز بلافاصله با انتشار بیانیه ای، رفتار خود را، کاملا حرفه ای و بدون نقض قوانین اخلاقی و دیگر قوانین رسانه ای توصیف کرد و این دستور کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق را محکوم کرد.

پیش از این نیز دولت های "مصر" و "سوریه"، شبکه خبری الجزیره، را به انتشار اخبار دروغین، مغرضانه، هدفمند و نیز دخالت در امور داخلی کشورشان، متهم کرده و اقدام به بستن دفتر آن کرده بودند.

این شبکه خبری، در طول جنگ سوریه و بحران سازی های داعش در این کشور، بارهای مرتکب تخلفات حرفه ای شدهو با انتشار اخبار کذب، در صدد ترویج دیدگاه غیرمشروع رژیم قطر در این باره برآمد.

یکی دیگر از اتهاماتی که پیش از به الجزیره وارد شده بود، دامن زدن به مسائل تفرقه انگیز و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود که این به دلیل ماهیت ضد شیعی این شبکه خبری، رنگ و بوی ضدشیعی به خود گرفته است.

اکنون با این اقدام عراق، این کشور سومین کشور عربی ایست که اقدام به بستن دفتر این شبکه می کند.