۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

دو زن حامی آوارگان تهدید شدند +عکس

دو زن دانمارکی پس از جمع آوری تابلوهای ضد پناهجویان در شمال منطقه یولند این کشور از سوی گروه های افراطی تهدید به مرگ شدند.
کد خبر : ۲۹۵۹۳۶
صراط: دو زن دانمارکی در شمال یولند دانمارک که تابلو‌های ضد پناهجویان سوری و عراقی را جمع آوری کرده‌ بودند به مرگ تهدید شدند.

«استین هولم» و «سیگنه مارگارد رون» دو شهروند در شمال یولند دانمارک هستند که پس از قرار گرفتن تصاویری از آنان هنگام جمع آوری تابلوهای ضداسلامی در صفحات اجتماعی از سوی شاخه حزب راستگرا در دانمارک تهدید به مرگ شدند.

آن‌ها بر این باورند که اعضای شاخه حزب سیاسی راستگرا در دانمارک در نصب این تابلو‌ها دست داردد قرار دارند چراکه آنها به صورت آشکار اعلام کرده‌اند که جریمه نصب این تابلو‌ها را نیز متقبل می‌شوند.

طی روزهای اخیر این دو زن، داوطلب جمع آوری و برداشتن سه تابلوی ضد مهاجران شدند که در نزدیکی کمپ آوارگان در شمال یولند دانمارک نصب شده بودند.در این تابلو‌ها به مخاطب القا می‌شود که مسلمانان، تروریست هستند. این دو زن که چنین برخوردی را نژادپرستانه توصیف می‌کنند تصمیم به برداشتن تابلو‌ها گرفتند.

استین هولم در این باره گفت: ما تصمیم گرفتیم به آنجا رفته و تابلو‌ها را برداریم زیرا به نظر ما این تابلو‌ها مایه خجالت بودند. اما روز دوشنبه یکی از دوستانم به من خبر داد که تصاویر خصوصی ما روی یک صفحه ضد اسلامی به اشتراک گذاشته شده‌اند و اعضای این گروه شروع به فرستادن کامنت‌های خصومت آمیز و توهین آمیز علیه ما کرده و حتی ما را تهدید به گردن زدن کردند!

وی افزود: ما حتی پیامک‌های تهدید آمیز نیز روی گوشی همراهمان دریافت کرده‌ایم.

این زن دانمارکی درباره ناتوانی پلیس در این واقعه می‌گوید: هرچند ما پس از این جریان با پلیس تماس گرفتیم اما متاسفانه کار زیادی از آن‌ها ساخته نیست. پلیس به ما گفته که این طرز صحبت کردن در شبکه‌های اجتماعی مرسوم و معمولی است و کار زیادی نمی‌توان علیه آن انجام داد!

دو زن حامی آوارگان تهدید شدند +عکس

دو زن حامی آوارگان تهدید شدند +عکس