۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

دردسر تلگرامی گم کردن تلفن همراه

مردی که پس از پیدا کردن گوشی تلفن همراه زنی، از تلگرام آن سوءاستفاده کرده بود شناسایی شد.
کد خبر : ۲۹۵۹۶۱
صراط: روزهای پایانی هفته گذشته زنی با حضور در پلیس فتای استان سمنان با طرح شکایتی گفت: چند روز پیش گوشی تلفن همراهم را گم کردم. چند روزی طول کشید تا سیم کارت را سوزاندم. در این مدت فردی که گوشی من در اختیارش بود، از آن سوءاستفاده کرد و به جای من عکس و مطالب غیراخلاقی برای دوستانم ارسال کرده بود.

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری مزاحم آغاز شد و در ادامه تحقیقات ردپای مردی در یکی از شهرستان‌های سمنان به‌دست آمد. او تحت تعقیب پلیس فتا قرار گرفت و با هماهنگی قضایی دو روز پیش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتای استان سمنان با اعتراف به مزاحمت‌های تلگرامی گفت: گوشی شاکی را به طور اتفاقی در حالی که کنار جوی آبی افتاده بود، پیدا کردم. ابتدا خواستم با شماره‌های آن تماس بگیرم و با یافتن صاحب گوشی آن را تحویلش دهم اما وسوسه شدم از اطلاعات این گوشی سوء استفاده کنم. در ادامه از طریق تلگرام عکس و مطالب غیراخلاقی را به نام شاکی برای دوستانش ارسال می‌کردم. با این کار او را به دردسر انداختم. انگیزه‌ام فقط تفریح بود و می‌خواستم با این کار خوشگذرانی کنم.

هشدار پلیس

سرهنگ سیدعلی میراحمدی، رئیس پلیس فتای استان سمنان دراین‌باره گفت: برای متهم قرار قانونی صادر و گوشی مالباخته هم تحویلش شد.

وی با هشدار به مردم از آنها خواست تا دقت لازم را در نگهداری گوشی‌های تلفن همراه خود داشته باشند تا دچار مشکلات اینچنینی نشوند و برای گوشی‌های خود رمزی در نظر بگیرند که در صورت گم‌شدن یا سرقت آن افراد به‌راحتی نتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

هموطنان باید توجه داشته باشند که تلفن همراه ، صندوقچه اسرار نیست و نباید شبکه های اجتماعی را بدون رمز امنیتی در آن فعال کرد. همچنین گوشی تلفن همراه نباید آلبوم عکس های شخصی و خانوادگی باشد. پس از گم شدن تلفن همراه نیز باید سریع سیم کارت سوخته شود تا قابل سوءاستفاده نباشد.