۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

ادعای گستاخانه BBC علیه "مقامات ایرانی"

"بی بی سی فارسی" اخیرا مصاحبه‌ای با یکی از مسئولین یمنی انجام داد و مطلبی ضد ایرانی را مطرح کرد.
کد خبر : ۲۹۵۹۹۹
صراط: شبکه خبری "بی بی سی فارسی" مدت هاست علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغات انجام می دهد و در عین حال مدعی است که جانب بی طرفی را همواره رعایت می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در 6 ماه اخیر ادعاهای مختلفی توسط "بی بی سی فارسی" مطرح شده که این شبکه با تاکتیکی خاص و با مصاحبه با افرادی که با جمهوری اسلامی زاویه دارند ، تلاش می کند تا علیه ایران و محور مقاومت  مطالبی هرچند خلاف واقع را مطرح کند.

برای مثال یکبار شبکه  خبری "بی بی سی فارسی" انصار الله را متهم به شلیک موشک "توچکا" به  "مارب" و نقض آتش بس می کند و بار دیگر به ارتش سوریه اتهام می زند که با داعش تبانی کرده و "تدمر" را با لابی پس گرفته است.

مصاحبه های "بی بی سی فارسی" اغلب با شخصیت های رسانه ای و کارشناسان و یا مقاماتی است که با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و خروجی این مصاحبه بدون آنکه بخواهیم درباره آن قضاوت کنیم،  کاملا مشخص است.


**ادعای "بی بی سی فارسی درباره "یک جمله قابل تامل"

همه دنیا به این موضوع واقف هستند که جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد و آن هم به دلایلی بوده  که اشغالگری ، خشونت و تجاوز صهیونیست ها به کشورهای منطقه در آن نهفته است و البته مقامات "تل آویو" هم همواره سخنان ضد ایرانی بسیاری مطرح می کنند.

جمله معروف  "بنیامین نتانیاهو"  در کنگره آمریکا ضد جمهوری اسلامی را به یاد داریم ؛ نخست وزیر اسرائیل برای ایجاد جو ایران هراسی می گوید : ایران 4 پایتخت کشورهای عربی را به اشغال خود درآورده است.


***نتانیاهو در کنگره آمریکا چه گفت؟

"بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سال گذشته در کنگره آمریکا عنوان داشت: متن سخنرانی نتانیاهو در زیر می آید:  من می دانم سخنرانی من باعث جنجال زیادی شده است اما هرگز نمی خواستم چنین اتفاقی بیفتد. در هر حال من می دانم شما از هر حزبی که باشید در کنار اسرائیل هستید.

وی ادامه داد: ائتلاف آمریکا و اسرائیل همواره بالاتر از مسائل سیاسی بوده است و همواره نیز باید اینطور باشد. همه روسای جمهور آمریکا از هری ترومن گرفته تا باراک اوباما طرفدار اسرائیل بوده اند. اقدامات اوباما درباره حمایت از اسرائیل شناخته شده است.

نخست وزیر اسرائیل  گفت: من به اینجا آمده ام زیرا وظیفه عمیق خود می دانم که درباره مسئله ای که می تواند موجودیت کشور مرا و آینده مردم مرا تهدید کند، صحبت کنم و این تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی است  و ایران بر چهار پایتخت عربی و دو تنگه هرمز و باب المندب تسلط کامل دارد.

"نتانیاهو تاکید کرد: حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می دانم که ایالات متحده   آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و از اسرائیل حمایت خواهد کرد.
 
جدا از آن که این جمله مضحک به دلایل و تاکتیک های سیاسی از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح می شود ، برخی رسانه های وابسته به غرب و از جمله "بی بی سی فارسی" تلاش می کنند که این جمله را به نقل از مقامات ایرانی مطرح کنند و در این زمینه یک مصاحبه با یکی از فعالان سیاسی یمنی نیز داشتند.


***ادعای گستاخانه مصاحبه شونده  شبکه خبری "بی بی سی فارسی"   

"یاسر العوضی" از فعالان سیاسی در گفت و گو با "بی بی سی فارسی" درباره نقش ایران در یمن عنوان داشت : ایرانی ها اقداماتی را انجام می دهند که  باعث تحریک جهان عرب می شود و این اصلا درست نیست.

وی ادامه داد:  زمانی که "انصار الله" وارد "صنعا" شد ، مقامات ایرانی گفتند ما "چهارمین پایتخت"   کشورهای عربی  را فتح کردیم و نمی خواهم بگویم که چه کسانی آن را می گویند.

این ادعا در گفت و گو با "بی بی سی فارسی" در حالی مطرح می شود که تاکنون هیچکدام از مقامات ایرانی چنین اظهار نظری نداشتند و به نظر می رسد "بی بی سی فارسی" ، سخنان گستاخانه و ضد ایرانی نتانیاهو درباره اشغال 4 پایتخت را می خواهد به مقامات کشورمان نسبت دهد.


**سخنان "نتانیاهو"  به ایران نسبت داده شد

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون هیچکدام اظهار نظری تمامیت طلبانه درباره یمن و فتح "صنعا" آنطور که این فعال سیاسی یمنی مطرح می کند به زبان نیاوردند و موضوع مذکور در حقیقت جمله  "نتانیاهو"  بوده که خلاف واقعیت  به ایران نسبت داده شده است.

شبکه خبری "بی بی سی فارسی" همواره خود را بی طرف معرفی می کند و این در حالی است که همواره ضد ایران مصاحبه هایی را تهیه کرده و این کار را ادامه خواهد داد؛ چرا که سیاست سلطنت انگلیس تقابل با جمهوری اسلامی ایران است.

ادعای مطرح شده درباره نقل قول از مقامات ایرانی نه تنها یک کذب محض بوده بلکه باز هم نشان داد شبکه خبری "بی بی سی فارسی" آنطور که ادعا می کند بی طرف نبوده و در صورت لزوم هر اقدامی را که سلطنت انگلیس دیکته کند را انجام خواهد داد. 

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز