۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

اوحدی: حج امسال وارد محدوده قرمز شد

دولت عربستان تا به امروز جوابی به شروط و خطوط قرمز ما نداده است.
کد خبر : ۲۹۶۰۶۱
صراط: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کارشکنی سعودی ها درباره حج امسال و پاسخ ندادن به شروط و درخواست های ایران گفت: ادامه چنین رفتاری ما را وارد محدوده قرمز زمانبندی اجرای عملیات حج کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید اوحدی در پاسخ به این سوال که قرار بود تا آخر هفته عربستان نظر نهایی خود را راجع به پیشنهادات و درخواست های ایران اعلام کند، افزود: ما تلاش کردیم از طریق مذاکره مسائل و مشکلات راجع به تمتع امسال را برطرف کنیم تا فریضه حج برای زائران ایرانی با حفظ عزت و کرامت برگزار شود اما دولت عربستان تا به امروز جوابی به شروط و خطوط قرمز ما نداده است.

وی تامین امنیت زائران را مهمترین خط قرمز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در این باره در مذاکرات مکه ۲۰ پیشنهاد و راهکار را به آنها اعلام کردیم.

اوحدی افزود: همچنین درباره چگونگی صدور ویزا و چگونگی بهره مندی زائران از خدمات کنسولی در صورت بروز مشکلات احتمالی که جزو خطوط قرمز ماست؛ وزارت حج عربستان هیچ پاسخی نداده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تا به این لحظه ۴ ماه از زمان انجام امور اجرایی عملیات حج نسبت به سال گذشته عقب تر هستیم.

اوحدی گفت: ما نیاز به زمان کافی برای تمهیدات لازم برای قراردادهای مسکن، حمل نقل زمینی و هوایی، تدارکات و مخصوصا قرارداد مربوط به ایام تشریق (اعمال منا و عرفات) داریم اما متاسفانه با توجه به اینکه دولت عربستان تاکنون جوابی نداده است ما عملا وارد محدوده قرمز زمانبندی اجرای عملیات حج شده ایم.
نظرات بینندگان
نازی جوووووووووون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲
۰
تا کی میخواید برید التماس این ملخ خورهای از خدا بی خبر و ایرانی رو بیش از پیش جلوی این قوم وحشی خوار کنید؟!!!!!