۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

وعده ربیعی درباره صندوق تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه های جدید دولت برای جامعه کارگری کشور گفت: صندوق تامین اجتماعی را تبدیل به صندوقی پاک و در خدمت بازنشستگان می کنیم و همه کارگران حاشیه ای را مشمول خدمات درمانی خواهیم کرد.
کد خبر : ۲۹۶۰۸۱
صراط: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه های جدید دولت برای جامعه کارگری کشور گفت: صندوق تامین اجتماعی را تبدیل به صندوقی پاک و در خدمت بازنشستگان می کنیم و همه کارگران حاشیه ای را مشمول خدمات درمانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت تدوین برنامه های جدید برای رشد و توسعه بیشتر کشور در شرایط جدید نیاز امروز جامعه است. همدلی و همزبانی جامعه و کارگران و درایت دولت و تدابیر رهبر معظم انقلاب توسعه کشور را دست یافتنی خواهد ساخت.

وی به برنامه هایی که برای جامعه کارگری درامسال تدارک دیده شده اشاره کرد وگفت: امسال به آموزش فنی و حرفه ای مرکز توجه بیشتر خواهد شد و برهمین اساس آموزش سیار به روستاها برده می شود.

ربیعی با بیان اینکه معتقدیم هر روستا و نقطه این کشور دارای مزیت های فراوانی است خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و شناسایی ظرفیت های و استعداد یابی این مزیت ها با آموزش گسترش خواهند یافت.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت افزایی جامعه کارگری را یکی از برنامه های تدوین شده برشمرد و بیان داشت: مهارت افزایی برای همه با جدیت و قوت هرچه بیشتر دنبال خواهد شد.

ربیعی یکی ازمهمترین اقدام های پیش روی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایجاد امنیت شغلی برای کارگران توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برافزایش امنیت شغلی کارگران تاکید دارند وامسال با جدیت بیشتر این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی خارج کردن صندوق تامین اجتماعی ازصندوقی که تنها حقوق پرداخت کند را یکی دیگر از برنامه های امسال دانست وتصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی را تبدیل به صندوقی پاک و در خدمت بازنشستگان و زندگی شایسته برای آنان خواهیم کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر از گسترش طرح درمان به حاشیه ها و حاشیه نشین ها در امسال داد و افزود: همه کارگران حاشیه ای را مشمول خدمات درمانی خواهیم کرد.
وی خبر از بیمه شدن بیش از 10 میلیون نفر از جامعه کارگری در بخش رفاهی آنان تاکنون داد و گفت: این کارگران به صورت غیررسمی بوده اند که تحت پوشش قرار گرفته اند و این روند با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.

ربیعی ابراز امیدواری کرد با تامین بودجه مناسب برای بیمه فراگیر همه کارگران ایران اقدام شده و تاکید کرد: تلاش می شود امسال کارگرانی که به طور غیر رسمی کار می کنند رسمی شده و از مزایای آن بهره مند شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمند سازی جامعه کارگری را یکی از برنامه های امسال دانست و برنامه های اشتغال آفرینی با جدیت دنبال خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه به بدخواهان ایران اسلامی نشان خواهیم داد که نه تنها در منطقه خود را به رتبه های ممتاز خواهیم رساند افزود: بلکه می توانیم با توجه به اینکه باثبات ترین کشورمنطقه هستیم آثارفرامنطقه ای هم داشته باشیم که این امر مستلزم تغییرات ساختاری زیادی است که کارگران و تولید گران سربازان اصلی آن هستند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییرهای نگرشی و فرهنگی را نخستین مورد از تغییرهای ساختاری دانست و گفت: باید جامعه تولید گرا به جای جامعه برمحور رانت و مصرف گرایی قرار گیرد.

وی اقتصادمقاومتی را داروی بی بدیل برای رسیدن به جامعه تولید گرا دانست که تفاوت آنها ارزشمند شدن نیروی کار در این جامعه خواهد بود و گفت:هرکه داده و ارزش بیشتری برارزش افزوده جامعه اضافه کند و در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشد محترم تر خواهدبود چه از طریق فکر و چه از راه بازو خود باید بیشتر ارج داشته باشد نه صاحبان پول هایی که مشحص نیست از کجا امده است.

ربیعی با انتقاد از کسانی که بدون زحمت صاحب ثروت شده و هنگامی که می خواهند یارانه آنها را قطع کنند فریادشان بلند می شود افزود: درجامعه تولید گرا احساس مسوولیت افزایش یافته و حمایت از تولید داخلی بیشتر خواهد بود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار مدیریت کالاهای وارداتی شد و بر تولید گرا شدن جامعه تاکید کرد تا جامعه به تعالی برسد.

وی با تاکید برحمایت از کسانی که سرمایه خود را نه در ربا خواری بلکه در تولید به کار گرفته اند خاطرنشان ساخت: همه تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه برای تولید کنندگان به کار خواهیم گرفت.

ربیعی با بیان اینکه در قبال جوانانی که نیازمند کار هستند مسوول هستیم عنوان کرد: سال گذشته و امسال را برایجاد اشتغال انبوه تاکید کرده و حرکت به سمت مهارت افزایی را آغاز کرده ایم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز با تدابیر صورت گرفته توسط دولت شاهد ثبات اقتصادی هستیم که اقتصاد در آن پیش بینی پذیر شده است خاطرنشان کرد: دیگر کسی در صف ارز و سکه نمی ایستد و سیاست مهار تورم نشان داده که سیاست موفقی بوده است.

وی به کاهش هرساله تاثیرگذاری ارز خارجی بربودجه اشاره کرد و بیان داشت: سخت کوشی به همراه عقلانیت و مدارا برای حل مسایل ایران درکنار همه ایرانیان شعار دولت است .
ربیعی روز کارگر امسال را متفاوت با سال های گذشته دانست و گفت: امسال مفهوم کارگر از ابعاد بالا و والاتری برخودار خواهد بود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امسال با کمک همه کارگران و تولید گران کشور هرماه یک خبر در باره افزایش میزان تولید بهتر و با کیفیت تر در کشور خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید جایگاه های بالاتری در منطقه و فرامنطقه کسب کنیم و این بدست نمی آید مگر در سایه همدلی و همکاری آحاد جامعه که خواهیم توانست موفق تر باشیم.