۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

چین راه یک ناو آمریکایی را بست

با بالا گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تحرکات پکن در دریای جنوب چین، دولت چین امروز از ورود یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به آب های هنگ‌کنگ جلوگیری کرد.
کد خبر : ۲۹۶۱۰۵
صراط: با بالا گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تحرکات پکن در دریای جنوب چین، دولت چین امروز از ورود یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به آب های هنگ‌کنگ جلوگیری کرد.

به گزارش فارس، دولت چین چند وقتی است بر سر گشت‌های نظامی و ساخت جزایر مصنوعی، با آمریکا و متحدان منطقه‌ای واشنگتن در شرق آسیا درگیری دارد.

در ادامه این تنش‌ها، آنطور که آسوشیتدپرس گزارش داده، امروز دولت چین از ورود یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های هنگ‌کنگ جلوگیری کرد.

مقامات چینی پنج‌شنبه شب به فرمانده ناو «یواس‌اس جان استنیس» گفته‌اند که اجازه پهلوگیری در هنگ‌کنگ را ندارد. «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اوایل ماه جاری میلادی از همین ناو دیدن کرده بود.

هنگ‌کنگ از سال 2000 از شمول حاکمیت انگلیسی‌ها خارج شد و به سرزمین مادر یعنی چین بازگشت.

آذر ماه سال گذشته، ارتش آمریکا با به پرواز آوردن یک فروند بمب‌افکن راهبردی بی-52 بر فراز دریای چین، تنش‌ها را بار دیگر به اوج رسانده بود.

آمریکایی‌ها اصرار دارند که دریای جنوب چین، جزء آب‌های آزاد است و ناوبری و پرواز روی آن، مشکل حقوقی ندارد.

چینی‌ها اما که با پر کردن دریا در حال ساختن جزایر مصنوعی و پیش راندن مرز دریایی خود در این منطقه هستند، نظر دیگری دارند و آمریکا را به برهم زدن ثبات شرق آسیا محکوم می‌کنند.
برچسب ها: صراط ناو آمریکا چین
نظرات بینندگان
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
اصلا یکی از دولتیها یه سوال از آمریکا بپرسن تو خاورمیانه و آشیا چکار دارن.ببینن جوابشون چیه.گیریم که ایران داره تو عراق و سوریه و...دخالت میکنه.همسایه هاشن.اونا چی؟فکر کنن تو قاره آمریکا اختلافی هست و ایران هم ناو بفرسته.یعنی چی؟