۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

کشف 600کیلو سکه‌رومی در سویا+تصاویر

تعمیرکاران آب به طور کاملا اتفاقی در حین تعمیر لوله‌های آب با کوزه‌های مواجه می‌شوند که نزدیک به ۶۰۰ کیلو سکه رومی در آن وجود دارد.
کد خبر : ۲۹۶۱۱۵
صراط: تعمیرکاران آب به طور کاملا اتفاقی در حین تعمیر لوله‌های آب با کوزه‌های مواجه می‌شوند که نزدیک به ۶۰۰ کیلو سکه رومی در آن وجود دارد.

بیش از نیم تن سکه رومی به ارزش1.700 میلیون یورو در «سویا» اسپانیا کشف شد.

بر اساس این گزارش، 600 کیلوگرم سکه رومی به ارزش تقریبی 1.700 میلیون یورو در حالی که در کوزه‌ای پنهان شده بود در شهر سویای اسپانیا کشف شد.

 کارگران ساختمانی که برای تعمیر لوله‌های آب در این شهر جنوبی اسپانیا مشغول به کار بودند با کوزه‌هایی که پر از سکه‌های رومی و به وزن تقریبی 600 کیلوگرم است مواجه می‌شوند.

گفته می‌شود سکه‌های کشف‌شده حداقل چند میلیون یورو ارزش داشته باشد.

دهها هزار سکه برنز، که قدمت آن به قرن سوم و چهارم میلادی می‌رسد در داخل 19 کوزه در بخش «تومارس»(Tomares) در نزدیکی شهر «سویا» پیدا شدند.

«سویا» یا «سویل» مرکز بخش خودمختار «اندلس» و استان «سبیا» در کشور اسپانیا است.

«آنا ناوارو»(Ana Navarro)، رئیس حال حاضر موزه باستان‌شناسی «سویا» این یافته را «کشفی بسیار مهم» دانست و افزود:"این یک مجموعه منحصر به فرد است و موارد بسیار اندک مشابه آن وجود دارد".

کشف این کوزه‌های پر از سکه، روز چهارشنبه و در حین تعمیرات یک ساختمان در 10 کیلومتری «سویا» رخ داد.

«ناوارو» در گفتگو با خبرگزاری فرانسه عنوان کرد: "اگرچه بیشتر سکه‌ها برنزی هستند اما برخی از آنها نقره‌اندود شده‌اند که ارزش بیشتری هم دارند".

فرضیه‌ای باستان‌شناسان در رابطه با این کشف این است که این پول در پرداخت مالیات‌های امپریالیستی و یا هزینه‌های ارتش مورد استفاده قرار گرفته است".

«ناوارو» افزود که این کوزه‌ها به احتمال زیاد "به دلیل درگیری‌های اجتماعی، خشونت و دیگر تهدیدات موجود پنهان و دفن شده‌اند".

در ماه جولای سال گذشته، شکارچیان گنج فلوریدا، گنجینه‌ای از سکه‌های طلای اسپانیایی را به ارزش 4.5 میلیون دلار کشف کردند که قدمتشان به 300 سال قبل و زمانی برمی‌گشت که ناوگانی از کشتی‌هایی که از هاوانا به مقصد اسپانیا در حال حرکت بودند در دریا غرق شدند.


برچسب ها: سکه روم سویا صراط