۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

ابرخودرو جدید پورشه +عکس

نشریه Car همچنین ادعا می‌کند 960 روی پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد که از آن در خودروهای آینده گروه فولکس واگن نیز استفاده خواهد شد.
کد خبر : ۲۹۶۱۴۲
صراط: فرصت امروز نوشت:نشریه Car همچنین ادعا می‌کند 960 روی پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد که از آن در خودروهای آینده گروه فولکس واگن نیز استفاده خواهد شد.

چند سالی است که شایعاتی مبنی بر تولید یک ابرخودرو با قدرت متوسط برای قرار گرفتن در درجه طبقاتی بین 911 توربو و 918 اسپایدر در سراسر دنیای مجازی پخش شده است اما حالا این شایعات قوت یافته‌اند.بنابر گزارشات، پورشه سال قبل نام ‌«‌960‌»‌ ‌را رسما تجاری کرد و گفته می‌شود به سختی مشغول کار روی این خودرو جدید برای آماده کردن آن تا سال 2019 است.

ابرخودرو جدید پورشه +عکس

مجله اصالتا بریتانیایی Car نخستین بار در ابتدای این هفته گزارشی مبنی بر ثبت این نام ارائه کرد و واکنش بحث‌برانگیزی نیز در قبال آن از یک سخنگوی پورشه دریافت کرد. ثبت تجاری یک نام الزاماً معنای خاصی ندارد،  (مانند تویوتا که نام تجاری Supra را در اختیار دارد اما ارائه مدلی جدید از این خودروساز بعید به نظر می‌آید) اما شواهد زیادی مبنی بر احتمال تولید یک ابرخودرو جدید توسط پورشه در دست است.

به‌طور خاص می‌توان به این واکنش از سوی پورشه در قبال خبر انتشار یافته از سوی نشریه Car اشاره کرد:

- وقتی اخیراً در خصوص ثبت تجاری مذکور از پورشه سوال شد، آنها ابتدا پاسخی دادند که انتظارش را می‌کشیدیم: ‌«‌ما در خصوص محصولات آینده خود نظری نمی‌دهیم. ما صرفاً براساس سنت‌های کاری خود به دنبال حفظ هویت نام‌ها و ترکیبات مدنظر هستیم تا از قرار گرفتن در یک روند کاری جهت اثبات ادعای مالکیت این نام‌ها پیشگیری کنیم». اما این سخنگو در ادامه اضافه کرد: ‌«‌صحبت‌های زیادی در خصوص مدل‌های جدید انجام نگرفته است اما اگر نگاه کرده باشید، در طیف محصولات ما فضاهای خالی وجود دارد.در عین حال شما باید رقابت را نیز در نظر بگیرید و همه این نکات را به‌طور همزمان در ذهن خود داشته باشید.»

مطمئناً یک فاصله قیمتی محسوس میان 911 توربو Sه175هزار دلاری و 918 اسپایدر 845 هزار دلاری وجود دارد که در حال حاضر در سیطره امثال مک‌لارن 650S، فراری 488GTB  و لامبورگینی Huracan  است.ناگفته نماند که پورشه هیچ‌گاه این خلأ را پر نکرده است و به راحتی می‌توان ادعا کرد 911 توربو S از منظر فنی فاصله زیادی با خودروهای نامبرده ندارد.

یکی از نمایندگان پورشه در گفت‌وگو با Road & Track از اظهار نظر در خصوص اخذ امتیاز تجاری 960 و آنچه این نام با خود به همراه خواهد داشت امتناع کرد.

ابرخودرو جدید پورشه +عکس

نشریه Car همچنین ادعا می‌کند 960 روی پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد که از آن در خودروهای آینده گروه فولکس واگن نیز استفاده خواهد شد. احتمالاً 960 پلتفرم جدید خود را با آئودی R8 نسل جدید و لامبورگینیHuracan شریک خواهد شد. همچنین گفته می‌شود 960 از یک موتور هشت سیلندر افقی چهار توربو و سیستم انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها بهره خواهد گرفت.

بله، درست خواندید: یک موتور هشت سیلندر افقی چهار توربویی. دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد اما کمی منطقی است. پورشه یک ساختار جدید ساخت موتور پدید آورده که موتور دو لیتری چهار سیلندر افقی استفاده شده در باکستر و کایمن و نیز موتور سه لیتری شش سیلندر افقی در قلب 911  Carrera و Carrera S همگی بر پایه آن قرار دارند. بر همین اساس ساختن یک موتور چهار لیتری هشت سیلندر افقی با داشتن زمینه مشابه دور از ذهن نیست. باور چهار توربو به‌طور همزمان اما کمی سخت‌تر به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از شایعات اعجاب‌آور در خصوص این خودرو متغیر بودن نسبت تراکم در موتور است. نشریه Car در این باره می‌گوید: پورشه امتیاز سیستمی با نام VarioCom را به‌طور انحصاری خریداری کرده است که از میله‌هایی متصل به یکدیگر بهره گرفته که با تغییر طول خود امکان تغییر نسبت تراکم را فراهم می‌آورند.

در کل تردیدهای بسیاری در این زمینه وجود دارد به‌طوری که با وجود شواهدی مبنی بر امکان تولید خودرویی بسیار جذاب توسط پورشه در آینده نزدیک، هیچ نکته قطعی نیز در این مورد یافت نمی‌شود. ما از این پس این مسئله را به دقت زیر نظر خواهیم داشت.
نظرات بینندگان
علي عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
خدايا يكي قسمت علي غفاريان بكن تا حداقل ماهم بيايم كنارش عكس بگيريم