۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

جزئیات‌تازه‌ از دستگیری عوامل حادثه خاش

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به بیان جزئیات تازه‌تری از دستگیری عوامل حادثه خاش که منجر به شهادت 3 مأمور ناجا و مجروحیت مأمور دیگر شده بود، خبر داد.
کد خبر : ۲۹۶۱۴۶

صراط: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با فارس، در بیان جزئیات تازه‌تری از حادثه خاش و ادامه عملیات انهدام باند عاملان شهادت مأموران ناجا، اظهار داشت:‌ در ادامه این عملیات تا این لحظه 15 قبضه سلاح جنگی از جمله کلاش، گرینوف، آرپی‌جی و نارنجک دستی از ته‌مانده این باند کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در واقع در تعاقب درگیری اشرار و مأموران انتظامی خاش که منجر به شهادت 3 مأمور ناجا و هلاکت سه تن از اشرار مسلح توسط دلاورمردان ناجا شد و همچنین با توجه به دستگیری‌ها در روزهای گذشته و انجام تحقیقات گسترده از این افراد مشخص شد که اشرار این دسته از سلاح‌ها را در جایی مخفی کرده‌ بودند تا بتوانند در اقدامات مسلحانه و شرورانه خود از آن استفاده کنند.

وی گفت:‌ با اعزام تیم‌های عملیاتی به محل مورد نظر تمام سلاح‌ها و مهمات کشف شد؛‌ از جمله سلاح‌هایی که کشف شد آرپی‌جی با 7 گلوله و تیربار با بیش از 230 تیر بود.

این مقام ارشد انتظامی استان در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد آمار دستگیرشدگان گفت:‌ تا این لحظه دو نفر دستگیر شده‌اند که اعترافات خوبی در این زمینه داشته‌اند.

سردار رحیمی ادامه داد: اعترافات این دو نفر نشان داد که سه نفر از اشرار به هلاکت رسیده با شلیک مأموران ناجا در سر صحنه جان خود را از دست داده بودند که توسط راننده پژو و زانتیایی که برای کمک به آنها وارد صحنه شده بود جنازه‌ها حمل و از صحنه خارج شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، افزود: پژوی مورد استفاده از این گروه اشرار، سه شب قبل از حادثه در شهرستان خاش به واسطه سرقت مسلحانه به دست اشرار افتاده بود که آنها با تغییر رنگ از آن استفاده می‌کردند.

وی با بیان این مطلب که اشرار یکی از جنازه‌ها را در بیابان و دو جنازه دیگر را خانه‌ای مخفی کرده بودند، اعلام کرد: یکی از جنازه‌ها توسط عوامل بسیج و دو جنازه دیگر توسط مخبران کشف شد.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که حال مأمور مجروح حادثه خاش مساعد است، خاطر نشان کرد:‌ تلاش برای دستگیری نفر چهارم اشرار که از ناحیه دو پا مجروح شده و حالش وخیم است، با جدیت در حال انجام است.

لازم به ذکر است که در ساعت 21 روز سه‌شنبه 7 اردیبهشت اشرار مسلح به عوامل ایست و بازرسی شهرستان خاش حمله‌ور شده و سه نفر از مأموران ناجا را به شهادت رسانده و یک نفر دیگر را مجروح کردند؛ البته سه نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند