۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

پاسخ رهبری به نامه‌ی مدیرمسئول "گل‌آقا"

در آستانه یازدهم اردیبهشت، سالروز درگذشت هنرمند طنزپرداز آقای کیومرث صابری مدیرمسئول مجله «گل‌آقا»، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن پاسخ رهبر انقلاب به نامه‌ی مرحوم صابری در سال ۱۳۷۰ را بازنشر می‌کند.
کد خبر : ۲۹۶۱۶۴
صراط: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ی آقای کیومرث صابری فومنی مدیر مسئول مجله‌ی «گل آقا» فرمودند: «ادعا نمیکنم که کار شما کامل و بیعیب است؛ اما با ملاحظه‌ی اجمالی شماره‌های «گل‌آقا»، امید هرچه بهتر شدن و کاملتر شدن آن را دارم.»

متن کامل نامه رهبر انقلاب اسلامی به مدیر مسئول «گل‌آقا» به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

خدا را شکر که این طنز شیرین و پُرمغز، به دوره‌ی جلد شده‌ی یکساله رسید و آزمونی از یک اقدام موفق در یک خلأ فرهنگی و هنری را در برابر چشم همه‌ی کسانی که برای شروع کارهای لازم، تردیدها را بر تصمیمها غلبه میدهند، گذاشت. ادعا نمیکنم که کار شما کامل و بیعیب است؛ اما با ملاحظه‌ی اجمالی شماره‌های «گل‌آقا»، امید هرچه بهتر شدن و کاملتر شدن آن را دارم.

طنز صادق و دلسوزانه باید همه‌ی نقاط معیوب، بخصوص آنها را که کمتر به چشم میآیند و آنها که بیشتر به علم و اطلاع همگان از آن نیاز هست، هنرمندانه ببیند و بنمایاند. امروز جامعه و نظام انقلابی ما با دشمنانی روبه‌روست که همه‌ی ابزارهای محسوس و نامحسوس را برای ضربه زدن و جریحه‌دار کردن مردم و نظام و انقلاب به کار میبرند. برای آگاه کردن ذهن مردم از خدعه‌ی دشمن، چه وسیله‌یی از طنز هنرمندانه و شیرین و زیرکانه، بهتر و کاری‌تر؟

ان‌شاءالله شما و همکارانتان موفق باشید.
سيّد علی خامنه‌ای
1370/4/27