۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

ادای سوگندنامه معلمی در محضر رهبری

وزیر آموزش و پرورش از ورود 18 هزار معلم با ادای سوگندنامه در محضر مقام معظم رهبری در دوشنبه هفته جاری برای ورود به آموزش و پرورش طی سال 95 خبر داد.
کد خبر : ۲۹۶۲۲۶

صراط: علی‌اصغر فانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: تا سال 99 اجرای سند مذکور در برنامه ششم توسعه کشور ادامه دارد.

به گزارش فارس، وی مبنای برنامه‌های وزرات آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: از سال 82 طراحی سند مذکور آغاز شد و در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند ارزشمند بالادستی در برنامه ششم توسعه کشور برای این وزارتخانه محسوب می‌شود، تصریح کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه کشور است و تمام برنامه‌های آموزش و پرورش طبق سند مذکور که به تصویب هیأت وزیران رسیده، تدوین شده است.

فانی از تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 93 خبر داد و بیان کرد: طبق نقشه راه مذکور برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش تدوین می‌شود.

وی به تدوین پیش‌نویس زیرنظام‌های برنامه درسی، فضا و تجهیزات، مدیریت، نیروی انسانی و پژوهش و تحقیق تا پایان شهریورماه امسال اشاره کرد و گفت: زیرنظام‌های مذکور باید به تصویب شورایعالی آموزش و پرورش برسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه در مورد نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: سیاست ما توسعه فعالیت‌ دانشگاه فرهنگیان است و 100 شعبه این دانشگاه در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

فانی به تربیت نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و یادآور شد: امسال 18 هزار نفر نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شود.

وی، نیروهای ورودی به آموزش و پرورش را از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواند و اظهار کرد: دوشنبه هفته جاری در یک اقدام ابتکاری منتخبی از معلمان و دانشجومعلمان «سوگندنامه معلمی» خود را در محضر مقام معظم رهبری ادا می‌کنند و در ابتدای مهرماه امسال به جمع فرهنگیان می‌پیوندند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به موجب ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان شهریور سال گذشته آزمونی را برگزار کردیم، تصریح کرد: تعداد پنج هزار نفر از افرادی که در آزمون مذکور از بین مقطع کارشناسی پذیرفته شدند، دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی معلمی را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می‌گذرانند و از مهر امسال به جمع همکاران فرهنگی ما اضافه می‌شوند.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز