۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

افشای قرارداد «آقا معلم» فوتبال!

جنگ لفظی مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال سایپا که به‌دنبال انتشار خبر برکناری مجید جلالی اوج گرفت، منجر به افشای قرارداد بالای یک میلیاردی مربی شد که به «آقامعلم» فوتبال مشهور است.
کد خبر : ۲۹۶۲۲۷
صراط: جنگ لفظی مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال سایپا که به‌دنبال انتشار خبر برکناری مجید جلالی اوج گرفت، منجر به افشای قرارداد بالای یک میلیاردی مربی شد که به «آقامعلم» فوتبال مشهور است.

بیت‌الله رضایی در گفتگو با مهر در خصوص برکناری مجید جلالی گفت: طبق نشست‌هایی  که هفته‌های اخیر با مجید جلالی داشتیم و قول و قراری با هم گذاشتیم ایشان و کادر فنی باید ۱۴ امتیاز کسب می کردند اما برخی از این تعهدات عملی نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر برکناری جلالی صحت دارد یا خیر، افزود: به هر حال قول‌های مجید جلالی عملی نشده است. فردا طی جلسه‌ای که با مدیریت تیم داریم، تکلیف همکاری و یا عدم همکاری با  جلالی مشخص می‌شود.

مدیرعامل باشگاه سایپا در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر در خصوص صحبت‌هایی که مجید جلالی در نشست پس از بازی با استقلال علیه مدیریت این باشگاه انجام داده، تصریح کرد: ایشان تنها علیه مدیریت باشگاه صحبت نکرده، بلکه علیه مدیریت کل فوتبال و فدراسیون هم صحبت‌هایی انجام داده است.

رضایی تاکید کرد: جلالی حتی در رختکن هم حرف‌های زشتی به بازیکنان زده است. ایشان حتی مدعی شده که ما می‌خواهیم ابراهیم صادقی را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم. آقای جلالی مگر شما فوتبالی نیستید که این حرف را می‌زنید؟

وی اظهار کرد: برای نشستن روی نیمکت نیاز به مدرک مربیگری است و چنین مسائلی که مطرح می‌شود باعث برهم خوردن جو باشگاه می‌شود.

رضایی در پایان در خصوص اینکه گفته می‌شود میلاد میداوودی عمدا موقعیت‌هایی را در بازی با استقلال هدر داده، اضافه کرد: این مسئله بستگی به وجدان بازیکن دارد. من چنین مسئله‌ای را در خصوص میلاد ندیدم و او بازیکن خوب و حرفه‌ای است.

بیت الله رضایی همچنین در گفتگو با رادیو ورزش، درباره اینکه آیا برکناری جلالی قطعی است یا خیر، گفت: ما هفت هفته نتیجه نگرفتیم ولی هیچ کارشناس ورزشی نیامد و بگوید چه اتفاقی افتاد ولی متاسفانه اگر مدیرعامل پول و امکانات نمی داد سریع سراغ مدیر می آمدند و می گفتند مدیر کم کاری کرده است.

چرا آنروز که قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی بست ما شاخصه داشتیم
وی با انتقاد از جلالی تاکید کرد: بعد از بازی پریروز که سایپا شکست خورد، آقای جلالی شاخصه های باشگاه و مدیریت گروه خودروسازی را زیر سئوال برد. ایشان که معلم اخلاق است که البته نمی دانم توصیف وی از اخلاق چیست، آنروزی که با ما قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی بست نمی دانست مدیرعامل شاخصه ندارد؟ آن موقع نمیدانست امکانات باشگاه چه بود؟

بهانه برای ناکامی
مدیرعامل سایپا تاکید کرد: موقعی که ایشان می گوید اگر لباس من سفید بود و اگر برق نمی رفت می بردم و ... ما بازی سیاه جامگان را با ۱۰بازیکن در دقیقه ۹۳ مساوی کردیم. من که دنبال این مسائل نیستم. سایپا همه خدمات و امکاناتی دارد و حتی از سال گذشته هم به بازیکنان بدهکار نیستیم.

اگر خودمان مشکل داریم فوتبال را زیر سئوال نبریم
رضایی تصریح کرد: خواهشم از شما این است که ۱۴ ماه مدیرعاملی ما را در نظرسنجی بگذارند و ۱۰ سال ایشان را هم نظرسنجی کنند. خواهشم از برنامه نود این است که آنرا نظرسنجی کند تا مردم تصمیم بگیرند. نگوییم فوتبال ما مشکل دارد. اگر من مشکل دارم، چرا فوتبال را زیر سئوال می برم.

جلالی دو برابر سال قبل قرارداد بست
وی ادامه داد: اگر به سایپا عِرق داریم، بگوییم من پارسال گرفتم اینقدر ولی حالا می خواهم دو برابر بگیرم. تیمی که فیرات بسته بود هفتم شد ولی تیمی که ایشان (جلالی) بست دهم شد. ما دنبال آرامش و آسایش هستیم.

مشکل من باشم، می روم
مدیرعامل سایپا تاکید کرد: اگر احساس کنم مشکل من هستم می روم. از سرمربیان ۱۶ تیم لیگ برتری بپرسید که آیا رضایی عملکرد خوبی داشته است یا خیر. تیمی که دو بازی مانده به پایان لیگ شلوغ کند و بگوید شاخصه ها، این ناکامی ها را پوشش نمی دهد.

با برکناری جلالی مخالفت کردم
رضایی درباره اینکه در قرارداد جلالی آمده بوده است که اگر وی نتواند به تعهدش عمل کند، می تواند کادر فنی را برکنار کند، گفت: قبل از بازی با صبای قم نشستی با کادر فنی داشتیم. کادر فنی خودشان توضیح دادند و گفتند از ۶ بازی باقی مانده ۱۴ امتیاز به شما می دهیم. در طول فصل دوستان پیشنهاد داده بودند که جلالی برکنار شود ولی مخالفت کردم تا نگویند مثل فولاد و تراکتورسازی که رتبه ۱۴ بودیم، می توانستیم دوم جدول شویم! این ۱۴ امتیاز هم عملی نشد و فقط یک امتیاز گرفته ایم. آنجا قرار شد اگر نتوانستند، خودشان کنار بروند. جلالی باید بیاید و بگوید چرا با سیاه جامگان ۱۰ نفره مساوی کردیم. چرا از صبا چهار گل خوردیم که در تاریخ باشگاه سایپا بی سابقه است. یک روز داور، یک روز کاپیتان، یک روز جو  و .. بهانه می شود.

توضیح درباره پیشنهاد سرمربیگری یه کاپیتان سایپا
وی در پایان گفت: همین که ایشان می گوید کاپیتان ما را دعوت کردند برای سرمربیگری، الان کاپیتان را بیاورد و بگوید چه کسی چنین پیشنهادی داده است. اگر این را شفاف کند سایر موارد هم شفاف خواهد شد.