۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

جنگ ایران و آمریکا نزدیک است!

شکست ایران در یمن تنها شکست این کشور پس از انقلاب بوده و سوریه می تواند دومین تجربه شکست این کشور با ورود آمریکا به این کارزار را فراهم کند.
کد خبر : ۲۹۶۲۸۳
صراط: پایگاه خبری هیل (The Hill)  سفر اخیر اوباما به کشور های حاشیه خلیج فارس و به خصوص سفر چهارم به عربستان سعودی را سفری پایانی توصیف کرده و نوشت: «سفر اوباما به کشور های حاشیه خلیج فارس به منظور اطمینان بخشی به شرکای منطقه ای خود برخلاف گفته های او در مصاحبه های اخیر، خط مشی  و همچنین نطرات شخصی اش بوده است. او در این سفر خود اظهار داشت که عمیقا در مورد مسائل امنیتی عربستان نگران است درحالی که او به هیچ وجه اینگونه نمی اندیشد و بالاجبار این اظهارات را به زبان آورده است.»

به گزارش جام نیوز، هیل معتقد است که سیاست های اوباما در خاورمیانه کماکان سعودی ها را نگران کرده و می کند. از شرکت نکردن ایالات متحده در جنگ سوریه گرفته تا برکناری مبارک از قدرت و همچنین معامله اخیر هسته ای با ایران.

هیل همچنان می نویسد، تمامی این تصمیم ها از که از سوی دولت اوباما اتخاذ می شوند تنها منجر به قدرت گرفتن ایران شده و از سویی دیگر قدرت اعراب سنی را کاهش می دهند. البته که اینگونه است. رییس جمهور در برنامه خود کاملا صریح است و در نظر او ایالات متحده هزینه های بسیاری را برای حمایت یک جانبه متحمل شده است و اکنون خواهان یک توازن میان ایران و سعودی بوده زیرا در صدد این است که از هر دو طرف بهره کافی را ببرد. و به نوعی به صلح سرد با ایران روی آورده است. اما این یک خیال بوده و این نوع صلح پایدار نخواهد ماند و به سرعت از میان خواهد رفت.

مشکلی که پیش خواهد آمد عکس العمل های غیر منتظره اعراب سنی در نا امن کردن منطقه خواهد بود که به ناچار به سود ایران تمام شده و به موجب آن ما با یک قلمرو ناشناخته مواجه خواهیم شد. قلمرویی که هیچ قدرت بلامنازع و خاصی تاکنون آن را به کنترل کامل خود نداشته است. و اگر چنین شود آن قدرت بلامنازع چگونه با ما برخورد خواهد نمود. البته این اتفاقات به یکباره پیش نیامده اند. اگر اوباما با ملک سلمان در این خصوص گفتگو کند قطعا او پیشنهاداتی در جلوگیری از به وقوع پیوستن چنین چیزی را دارد.
 
هیل معتقد است که آمریکا توان نظامی خود را تنها معطوف به مبارزه با داعش کرده و از سوریه غافل شده است. این وبگاه آمریکایی نسخه سعودی در یمن را برای آمریکا در سوریه به جهت رویارویی با ایران تجویز می کند و ادعا می کند که عربستان سعودی در یمن موفق به مبارزه با حوثی ها بوده و آمریکا می تواند همین عملیات را با ایرانی ها و دولت مشروع سوریه در این کشور انجام دهد.

هیل در پایان این گزارش خود نیز به منظور دفاع از ایده اش ادعا کرد:  شکست ایران در یمن تنها شکست این کشور پس از انقلاب بوده و سوریه می تواند دومین تجربه شکست این کشور با ورود آمریکا به این کارزار را فراهم کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
لطفا با مردم صادق باشید و تیتر را مطالب را با مضمون مطالب همخوانی داشته باشد.