۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

گران‌ترین کنسرت‌های سال 95

دفتر موسیقی ارشاد در تعیین قیمت بلیت کنسرت‌ها هیچ نقشی ندارد. خانه موسیقی نیز به مانند هم‌خانواده ارشادی‌اش توان اجرایی قیمت‌گذاری صحیح و ضابطه‌مند را ندارد و شرکت‌های برگزار کننده کنسرت، در این زمینه حرف اول و آخر را می‌زنند.
کد خبر : ۲۹۶۳۵۰

صراط: قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت در ایران از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند و تهیه کنندگان کنسرت‌ها، به تشخیص خودشان و بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا و پایین می‌کنند. به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های اشتباه، موسیقی رفته رفته به سمت مجلل شدن نیل پیدا کرده و جمعی از علاقه مندان به موسیقی که درآمد بالایی ندارند، عملا از حضور در کنسرت‌ها محروم هستند و متاسفانه صندلی‌های سالن اجرای موسیقی کم کم دارد مخاطبانی خاص با استطاعت مالی بالا پیدا می‌کند.

نرخ بلیت کنسرت در سال 94

بلیت‌های کنسرت‌های موسیقی  در سال گذشته معمولا از 40 تا 120 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شدند. اما بلیت کنسرت روزبه نعمت‌الهی از 40 تا 180 هزار تومان قیمت گذاری و به فروش رسید تا این خواننده لغب گرانترین کنسرت ایران را به خود اختصاص دهد.

 همچنین سال گذشته بلیت‌های اجراهای ارکسترهای دولتی «سمفونیک تهران» و «موسیقی ملی ایران» از 45 تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شدند. به این ترتیب این ارکستر‌ها در جایگاه دوم گران‌ترین اجراهای موسیقی کشور قرار گرفتند.  همچنین در کنار این ارکسترها که توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شود، کنسرت «تهمورس و ما» که طی روزهای اول و دوم شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد با سقف بلیت 150 هزار تومان، قرار گرفت.

رتبه سوم گران‌ترین کنسرت کشور با سقف بلیت 130 هزار تومان به گروه «دنگ شو» اختصاص یافت. این گروه در روز دوم شهریور و در دوسانس در برج میلاد روی صحنه رفت. کنسرت حافظ ناطری که به همراهی شهرام ناظری در تالاز وزارت کشور برگزار شد نیز با سقف بلیت 130 هزار تومان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

گران‌ترین کنسرت‌های سال 94 بر اساس سقف تعیین شده قیمت بلیت:

1/ کنسرت روزبه نعمت‌الهی (سقف قیمت بلیت: 180 هزار تومان)

2/ تمامی اجراهای ارکستر سمفونیک و ملی/ کنسرت «تهمورس و ما» (سقف قیمت بلیت: 150 هزار تومان)

3/ کنسرت شهرام و حافظ ناظری / کنسرت دنگ شو (سقف قیمت بلیت: 130 هزار تومان)

نرخ بلیت کنسرت در سال 94

اما متوسط قیمت بلیت در سال جدید رشدی حدودا 10 درصدی داشته است و میانگین قیمت بلیت کنسرت‌های امسال از 40 تا 130 هزار تومان است. در میان کنسرت‌های پر شمار این روزها، دوباره نام روزبه نعمت‌اللهی به عنوان گران‌ترین اجرای موسیقی در صدر قرار گرفته است. بعد از نعمت‌اللهی، حمید عسگری ، بهنام صفوی، حمید حامی و بابک جهانبخش با سقف بلیت 140 هزار تومان در جایگاه بعدی گران‌ترین کنسرت حال حاضر ایران قرار می‌گیرند. اما دیگر اجراهای موسیقی پاپ نیز تا سقف 130 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

گران‌ترین کنسرت‌های سال 95 بر اساس سقف تعیین شده قیمت بلیت:

1/ کنسرت روزبه نعمت‌اللهی (سقف قیمت بلیت: 180 هزار تومان)

2/ کنسرت حمید عسگری، بهنام صفوی، حمید حامی و بابک جهانبخش (سقف قیمت بلیت: 140 هزار تومان)

3/ کنسرت رضا یزدانی، محمد علیزاده، فریدون آسرایی، زانیار خسروی، مهدی یراحی، دنگ شو، میثم ابراهیمی، بنیامین بهادری و امید حاجیلی (سقف قیمت بلیت: 130 هزار تومان)

بر اساس این گزارش دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعیین قیمت‌گذاری بلیت کنسرت‌ها هیچ نقشی ندارد. خانه موسیقی نیز به مانند هم‌خانواده ارشادی‌اش توان اجرایی قیمت‌گذاری صحیح و ضابطه‌مند بلیت‌های کنسرت را ندارد و شرکت‌های برگزار کننده کنسرت، در این زمینه حرف اول و آخر را می‌زنند.