۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

ابوترابی‌فرد: مصادره اموال ایران تخلف بین‌المللی است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات حاکمه آمریکا فکر می‌کند که در عصر حجر به سر می‌برد، گفت: حکم دستگاه قضایی آمریکا در مصادره اموال ایران یک اقدام متخلفانه بین‌المللی است.
کد خبر : ۲۹۶۳۷۶

صراط: حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (12 اردیبهشت 95) با اشاره به حکم دیوان آمریکا برای مصادره دارایی‌های ایران، گفت: اقدامات اخیر دادگاه‌های داخلی آمریکا در صدور آرای بی‌پایه، بی‌منطق و غیراصولی برای مصادره دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله رای اخیر برای مصادره دارایی بانک مرکزی به راستی تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین‌الملل است.

به گزارش فارس، وی افزود: کنگره آمریکا به همراه دیگر قوای این کشور گمان می‌کنند که در عصر حجر زندگی می‌کنند و می‌توانند با تکیه بر قدرت نظامی خویش منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خود مصادره کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم خارج از همه ضوابط و مقررات بین‌المللی انجامید در همه مراحل جعلی و ساختگی و غیرمستند و در حکم یک اقدام متخلفانه بین‌المللی است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات و قوانین بین‌المللی دستگاه قضایی کنگره و مسئولین آمریکا با همه قدرت خواهد ایستاد. قوای سه‌گانه، مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهند کرد.

وی افزود: آمریکا بداند همان گونه که در همه عرصه‌های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شکست را تجربه کرده است در این عرصه نیز شکست سختی را تجربه خواهد کرد و ملت بزرگ ایران حقوق خود را به زیباترین شکل ممکن استیفا خواهد کرد و مشتی دیگر بر دهان یاوه‌گویان و نظام غیرعادلانه آمریکا خواهند کوبید.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم نمایندگان مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی برای افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

ابوترابی‌ خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس دهم نماد عقلانیت و تعامل شایسته نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی درون نظام در زیر چتر گسترده رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی باشد.

وی با اشاره به روز کارگر، گفت: امیدوارم دولت و مجلس و به طور کل قوای سه‌‌گانه از تمام ظرفیت خویش برای پاسداشت و گرامیداشت منزلت، مقام و جایگاه ویژه و برجسته و ممتاز جامعه کارگری استفاده کنند و با شکل‌گیری اقتصاد مبتنی بر تولید، دانایی‌محور و خلق اقتصاد مقاومتی شاهد تکریم شایسته شخصیت کارگران کشور باشیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز شهادت شهیدمطهری اظهار داشت: شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در کشور انقلابی و اسلامی ماست. شخصیت این عالم فرزانه می‌تواند راه را برای تربیت انسان‌هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه‌های دینی به عنوان معلم راستین جامعه اسلامی هموار کند.

ابوترابی اضافه کرد: ما باید در مرز علم و دانش حرکت کنیم و در پرتوی علم راه را برای اقتصاد دانش بنیان هموار کنیم.

وی در پایان در گذشت برادر غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و همچنین درگذشت حجت‌الاسلام سید محمدعلی قریشی نماینده دوره‌های دوم، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

نظرات بینندگان
احمد
|
United States of America
|
۱۲:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
آدم وقتی بعضی از مطالب را میخواند دلش نمیاد کامنت ننویسد. سلام ساعت خواب