۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

تعریف جالب منتقد روس از یک کتاب ایرانی

منتقد معروف روسیه در مورد کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» تعریف جالبی دارد و می‌گوید: تحت تاثیر این کتاب به راحتی ایستگاه متروی مورد نظرت رو رد می کنی!
کد خبر : ۲۹۶۵۰۸
صراط: کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده  که به تازگی ترجمه روسی آن در مسکو توزیع گردیده است توسط یکی از معروفترین منتقدان ادبی و معرفی کنندگان کتاب آن کشور  به نام «کنستانتین میلچین»  در مجله «کارشناسان» به خواننده روس زبان معرفی شده است.

به گزارش مهر، نکته جالب در این متن، جمله آخر آن می باشد : تحت تاثیر این کتاب به راحتی ایستگاه متروی مورد نظرت رو رد می کنی (فراموش می کنی)!

کنستانتین میلچین برای معرفی این کتاب آورده است:

جنگ ایران و عراقه ،  یه بسیجی جوان توی شهر محاصره شده به این سو و آنسو می زنه تا بتونه شهرو از یک قیامت(فاجعه) نجات بده. عراقی ها شهرو به توپ بستن و اگر توپخونه ایرانی ها نبود مدتها بود که ان شهررو با خاک یکسان کرده بودند. اما بر اساس اطلاعات موجود،  عراقیها از رادار فرانسوی اعجازآوری استفاده می کنند که به کمکش می تونن ادوات دفاعی ایرانی‌ها رو شناسایی و منهدم کنند.

این رادارو هر طور شده باید منهدم کرد اما قهرمان جوان ما مدام با مسائل روزمره، فلسفی و حتی عقیدتی مواجه می شه. تحت تاثیر این کتاب براحتی ایستگاه متروی مورد نظرت رو رد می کنی!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز