۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

این نمایشگر را می توان پاره کرد

نمایشگرهای دیجیتال درحال‌حاضر به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده‌اند که بتوان آنها را تا زد یا لوله کرد. اما به نظر می‌آید گوگل به دنبال ساخت نمایشگرهایی است که بتوان آنها را مانند کاغذ پاره کرد.
کد خبر : ۲۹۶۵۱۳
صراط: در درخواست ثبت اختراعي كه توسط شركت گوگل تهيه شده و روز پنجشنبه منتشر شده‌است، جزئيات نمايشگري توضيح داده شده‌است كه كاربر مي‌تواند آن را مثل كاغذ پاره كند و دوباره تكه‌هاي پاره شده را كنار هم بچسباند و زماني كه تكه‌ها كنار هم چسبيدند،‌ تصوير محتواي نمايش داده شده نيز ترميم مي‌شود.

به گزارش همشهری، گوگل براي توضيح اين ابداع جديد خود از اعلاميه سگ گم‌شده‌اي استفاده كرده‌است. در اين اعلاميه تصوير سگي به‌صورت كامل نمايش داده مي‌شود، البته تا زماني كه نمايشگر سالم است. پس از آنكه نمايشگر پاره مي‌شود،‌نمايشگرهاي كوچك‌تر ايجاد شده تصويري از يك سگ و يك شماره تماس را نشان مي‌دهند.

اين درخواست ثبت اختراع اولين‌بار توسط ميخاييل آوادي بنيانگذار شركت نرم‌افزاري كلاينت‌سايد مشاهده شد.به گفته وي اين ابداع جديد از اهميت بالايي برخوردار است زيرا به دو مفهوم اشاره دارد كه فيلم‌هاي علمي تخيلي از گذشته‌هاي دور تا به امروز آنها را وعده داده‌اند: نمايشگر‌هاي ماژولار (اتصال واحدهای استاندارد (مدول‌ها) به منظور ایجاد ترکیبی بزرگ‌تر با اجزاء سازنده پیچیده‌تر) و نمايشگرهاي يكبار مصرف.

شركت سامسونگ بزرگترين توليد‌كننده نمايشگرهاي ديجيتال در نمايشگاه CES 2016 عملكرد نمايشگرهاي ماژولار را با قرار دادن چندين نمايشگر كوچك در كنار هم براي ايجاد نمايشگري بزرگتر به خوبي به نمايش گذاشت.

نمايشگرهاي يكبار‌مصرف به احتمال زياد تا زماني كه هزينه‌هاي توليد تا حدي قابل توجه كاهش پيدا نكنند،‌قابل توليد نخواهند‌بود. اما مهندسان درحال مطالعه روي شيوه‌هايي هستند كه مي‌توان با كمك آنها پيكسل‌هاي تصاوير ديجيتال را روي كاغذ‌هاي عادي تاباند.

گوگل در بيانيه‌اي اعلام كرد ما ايده‌هاي مختلفي را به ثبت مي‌رسانيم، برخي از آنها تكامل يافته و به محصولي واقعي تبديل مي‌شوند و برخي ديگر در حد ايده باقي مي‌مانند و نبايد انتظار داشت به محض ثبت يك ايده،‌ محصول آن را در بازارها ديد.