۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

زیر سؤال رفتن فلسفه انقلاب

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت اهتمام به اجرای اقتصاد مقاومتی در چارچوب الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، گفت: اگر به جامعه نمونه اسلامی نرسیم فلسفه انقلاب زیر سؤال می‌رود.
کد خبر : ۲۹۶۵۱۴
صراط: محمد نبی حبیبی دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: رسیدن به جامعه اسلامی منوط به شکل‌گیری دولت اسلامی با مختصات فقهی و مبتنی بر احکام قرآنی است. ما از ابتدای انقلاب تا کنون راه درازی را آمده‌ایم اما هنوز به دولت اسلامی نرسیده‌ایم.

به گزارش تسنیم، وی تفکرات چپ و راست و عناصر التقاطی به ویژه لیبرالها و عناصر وابسته به غرب را مانع شکل‌گیری دولت اسلامی دانست و تصریح کرد: نفوذ افکار انحرافی به دستگاه دیوان‌سالاری دولتی و ایجاد کج راهه‌هایی که سر از لیبرالیسم و سکولاریسم در می‌آورد و بزرگترین مانع شکل‌گیری دولت اسلامی است. امام (ره) بارها در مورد شرور تربیت شدگان شرق و غرب هشدار می‌دادند به این هشدارها متأسفانه کم توجه شده است.

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی افزود: دولت برای رسیدن به استانداردهای اسلامی باید از الگوهای رایج توسعه که بر اساس لیبرالیسم و اومانیسم شکل گرفته پرهیز کند. راه برون رفت از مشکلات کشور حرکت در مسیر الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت است.

حبیبی بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ فقر و اختلاف طبقاتی نشانه ناکارآمدی الگوهای رایج توسعه است. اینکه امروز فاصله بین فقیر و غنی در کشور عمیق‌تر شده است نشان می‌دهد ما در مسیر توسعه اسلامی – ایرانی حرکت نمی‌کنیم و همچنان در حال آزمون و خطای مدلهای توسعه غربی هستیم.

وی افزود: تمدن اسلامی از دل شکل‌گیری یک جامعه نمونه اسلامی رخ نشان خواهد داد. ما باید در چشم‌انداز 20 ساله به این سؤال پاسخ دهیم چقدر به معیارهای دولت اسلامی و در نتیجه به مختصات تمدن اسلامی نزدیک شده‌ایم.

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به یک سؤال در مورد راهزنی در روز روشن به اموال ایران در آمریکا گفت: مسئولان کشور در داخل علیه این تبهکاری آشکار یک صدا هستند خوشبختانه ادبیات رئیس جمهور و وزیر خارجه در برخورد با بدعهدی‌های آمریکا تغییر کرده است و آنها زبان به اعتراض و انتقاد گشوده‌اند.

حببیی با اشاره به موضع صریح رئیس جمهور علیه آمریکا در جلسه هیئت دولت تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور تصریح کند آمریکا خوی استکباری خود را حفظ کرده و این دو میلیارد دلار لقمه‌ای نیست که از گلوی آمریکا پایین برود یک گام به جلو برای تغییر لحن دیپلماسی دولت ایران در پسابرجام است.

وی افزود: همانطور که رئیس مجلس نیز گفتند ما باید در برابر نقض تعهدات آمریکا پاسخهای پشیمان کننده آماده کنیم.  دولت و مجلس باید بدانند که ملت برای پاسخهای پشیمان کننده علیه آمریکا آمادگی دارند و بیش از این به دشمن مهلت ندهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نامه ظریف به دبیر کل سازمان ملل را یک حرکت معقول نامید و اظهار داشت: ما باید فهرستی از خسارت‌های مالی آمریکا در ایران که همراه با خیانت و جنایت بوده آماده کنیم و بر اساس همین رویه دادگاه‌های آمریکا در داخل دادگاه‌هایی را برقرار و احکام مالی آن را قابل اجرا کنیم، و این پاسخ را بخشی از اقدامات مقابله به مثل تلقی نماییم.

حبیبی افزود: اگر به هشدارهای رهبری در گفتگوهای هسته‌ای توجه می‌شد شاید به این وادی نمی‌رسیدیم. اما گذشته‌ها گذشته است باید همگی یک صدا ویک مشت علیه آمریکا باشیم و خسارت‌های برجام را به حداقل برسانیم.

وی در مورد سخنان اخیر رهبری در دیدار با کارگران گفت: رهبری فرمودند: «باید تولید داخل و حمایت از آن مقدس شمرده شود و واردات اجناسی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع شود» ما در این مورد قانون داریم اما متأسفانه این قوانین رعایت نمی‌شود. نهادهای نظارتی هم در این باره ساکت هستند و جلوی تخلف دستگاه‌ها را نمی‌گیرند. بدون شک بدون اجرای دستورات رهبری در خصوص حمایت از تولید داخل و بدون رعایت قوانین موضوعه در این مورد بار اقتصاد مقاومتی به مقصد نمی‌رسد.

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد ابهامات رفتن حجاج ایرانی به حج تاکید کرد: عربستان سعودی منطقه را به آتش کشیده در یمن، عراق، لبنان و سوریه جنایت می‌کند و از ایران می‌خواهد در برابر این جنایات سکوت کند. سیاست ایران حمایت از مظلوم است ایران نمی‌تواند از ظالم به ویژه وهابیون از خدا بی خبر حمایت کند آنها شرایطی را تعیین کردند که با عزت مسلمانان جهان و مسلمانان ایران سازگار نیست. سران سعودی مصداق بارز «صدوا عن سبیل الله» هستند.

حبیبی در مورد نتایج انتخابات دور دوم بیان داشت: ما به رأی ملت احترام می‌گذاریم و آن را یک میزان برای صیانت از اقتدار و امنیت ملی می‌دانیم. اخبار رسیده حکایت از توفیق نسبی اصولگرایان دارند. ان‌شاءالله بزودی مجلس دهم تشکیل می‌شود و اخبار مربوط به توفیق جریانات سیاسی در این انتخابات در شکل‌گیری هیئت رئیسه مجلس محک می‌خورد.