۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

افزایش دو برابر بودجه وزارت ورزش

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وضعیت ورزش همگانی در استان ها مطلوب نیست، گفت: اختصاص اعتبارات توسعه ورزش همگانی بر اساس برنامه هر استان خواهد بود.
کد خبر : ۲۹۶۵۳۶
صراط: سید عبدالحمید احمدی در جلسه شورای اداری و آیین تجلیل از ایثارگران و معلمان جامعه کارمندی ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم اظهار کرد: معلم کسی است که علم، عشق و ایمان را به ما می آموزد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه ورزش و جوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی کار تعلیم و تربیت را انجام می دهد، افزود: معلمان ورزش آموزنده اخلاق، فرهنگ و تربیت هستند.

احمدی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان دستگاهی فرهنگی به حساب می آید، گفت: وزارت ورزش و جوانان مسئولیت های فرهنگی بسیاری را در قبال مردم و جامعه دارند و باید در این عرصه انتظارات مردم را به نحو احسنت دنبال کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: اگر قرار است در حوزه ورزش اتفاقی بیفتد موتور حرکت آن استان ها هستند.

وی با اشاره به اینکه از منظر ستاد وزارت ورزش و جوانان استان ها نقطه آغاز فعالیت ها در حوزه ورزشی هستند، اظهار داشت: فدراسیون ها و مدیران کل استانی دو بال پرواز ورزش به حساب می آیند.

احمدی با بیان اینکه پایه ورزش را باید در هیئت های استانی و شهرستانی جستجو کرد، تصریح کرد: اگر وضعیت در استان ها به مطلوبیت لازم برسد وضعیت در کلان کشور نیز مطلوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت ورزش و جوانان تقویت ادارات کل در انجام وظایف شان است، افزود: کار در استان ها را باید با یک برنامه عملیاتی در عرصه های مختلف دنبال کرد.

احمدی با اشاره به اینکه جذب منابع یکی از نیازمندی های استانی است، گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته توانستیم در جذب منابع شرایط بسیار خوبی را نسبت به گذشته رقم بزنیم.

افزایش دو برابری بودجه وزارت ورزش و جوانان

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۵ بودجه وزارت ورزش و جوانان دو برابر افزایش داشته است.

احمدی با بیان اینکه هنوز فاصله قابل توجهی با وضعیت مطلوب داریم، بیان کرد: دو برابر شدن بودجه می تواند کمک بسیار خوبی برای پروژه های نیمه تمام باشد.

وی با اشاره به اینکه به بهره برداری نرسیدن به موقع پروژه ها بسیاری از منابع را هدر می دهد، بیان داشت: توانسته ایم یک درصد اعتبارات دستگاه ها را به عنوان قانونی دائمی در مجلس تصویب کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه استفاده از ظرفيت خیرین در تکمیل پروژه ها طی سال گذشته از دیگر اقدامات وزارتخانه بوده است، اظهار کرد: ۱۹ اردیبهشت ماه اولین جلسه مدیران کل و روسای فدراسيون ها در راستای تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر ادارات کل و فدراسيون ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بار اصلی ورزش در استان ها بر دوش هیئت های ورزشی است، گفت:ورزش همگانی نیز از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

احمدی با بیان اینکه نباید نگاهی یک بعدی به ورزش داشت، افزود: ورزش را نباید فقط در قهرمانی دید.

وی ادامه داد: واقعیت های جامعه هشدارهای جدی به ما می دهند که نپرداختن به ورزش می تواند مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کند.

وضعیت ورزش همگانی در استان ها مطلوب نیست

وی با اشاره به اینکه وجه عمده بیماری ها کم تحرکی و بی تحرکی است، گفت: وضعیت ورزش همگانی در استان ها مناسب نیست که باید در این راستا فرهنگ سازی شود.

احمدی افزود: د راستای تشویق مردم به ورزش کاری انجام نگرفته است که خود می تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات توسعه ورزش همگانی را متناسب با برنامه ای که هر استان ارائه خواهد داد اختصاص می دهیم، بیان داشت: وضعیت ورزش قهرمانی در استان خراسان جنوبی مناسب ارزیابی شده است اما ظرفیت ها در بسیاری از رشته ها از آن چیزی که نشان داده شده بیشتر است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زنان در عرصه ورزش قهرمانی بسیار خوب درخشیده اند، گفت: کسب سهمیه المپیک بانوان در این دوره رکورد شکن بوده است که نوید بخش افتخارآفرینی و حضور فعال بانوان در عرصه ورزش دارد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال شكوفا سازی ظرفیت های قهرمانی در استان باشیم، اظهار کرد: در حوزه های فرهنگی و جوانان وضعیت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مطلوب ارزیابی شده است.

لزوم گسترش سازمان های مردم نهاد

وی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد جوانان را باید افزایش دهیم، افزود: کار جوانان را باید به خود جوانان در قالب های سازمان های مردم نهاد دنبال کرد.

احمدی با بیان اینکه سمن های جوانان را باید به حد مطلوب برسانیم، اظهار داشت: زمینه های مشارکت اجتماعی جوانان باید در بخش های مختلف فراهم شود.

وی ضمن اشاره به اینکه درحوزه شهدای ورزشكار اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، افزود: امیدواریم در سال ۹۵ بتوانیم یادواره شهدای ورزشکار مدافع حرم و بانوان شهید را برگزار کنیم.