۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
سی‌ان‌بی‌سی:

شرمنده، نفت 50 دلار نمی‌شود!

سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی نوشت تصور رسیدن بهای نفت به 50 دلار در هر بشکه، ساده‌لوحانه است.
کد خبر : ۲۹۶۶۵۱
صراط: پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به قلم "آنی پِی" نوشت: بهای جهانی نفت پس از رکود ماه‌های گذشته که تا 26 دلار در هر بشکه نیز رسیده بود، با آغاز سال جدید میلادی اندکی تقویت شد و از مرز بحران فاصله گرفت. باوجود اینکه اغلب کارشناسان اقتصادی معتقدند بستر مناسبی برای بهبود بهای نفت در نیمه دوم سال 2016 وجود دارد؛ یک کارشناس آمریکایی معتقد است از لحاظ فنی ممکن نیست نفت در مدت یاد شده بهای 50 دلار در هر بشکه را تجربه کند.

"تاد گوردون،" از پایگاه تحلیلی "تریدینگ آنالیست" در این باره به سی‌ان‌بی‌سی گفت: حتی اگر بهای هر بشکه نفت به 47 دلار برسد، بعید است آنقدر پیشرفت کند که با 50 دلار در هر بشکه معامله شود. بررسی عملکرد بازار در دوره‌های زمانی مختلف، و حتی زمانیکه نفت به 20.55 دلار در هر بشکه سقوط کرده بود نشان می‌دهد، پس از یک دوره رکود در بهای نفت، مقاومت زیادی برای رسیدن به یک رکورد جدید وجود دارد. در فاصله 48 تا 50 دلار بهای نفت، آمارها مانند قبل عمل نمی‌کنند و از روند تصاعدی چند هفته اخیر پیروی نخواهند کرد.

وی در ادامه هشدار داد: معامله با نفت بیش از 50 دلار یک ریسک جدی است. شرایط فعلی مناسب افزایش بهای نفت به بیش از 50 دلار در هر بشکه نیست و هر افزایش بهایی در این مورد کاذب به حساب می‌آید.

شرمنده، نفت 50 دلار نمی‌شود!

بانک جهانی بهای نفت را برای ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۱۶، ۴۱ دلار پیش‌بینی کرد که ۴ دلار بیش از بهای پیش‌بینی قبلی این نهاد مالی یعنی ۳۷ دلار است. بانک جهانی علت این امر را بهبود وضعیت بازار و کم شدن ارزش دلار دانست.
برچسب ها: نفت قیمت دلار صراط