۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

تبلیغ اقتصاد مقاومتی در مشهد +تصاویر

جمعی از هنرمندان بسیجی مشهد در راستای تحقق شعار سال، در مکان‌های عمومی شهر به اجرای تئاتر بی‌کلام موسوم به پرفورمنس پرداختند.
کد خبر : ۲۹۶۶۷۵

صراط: جمعی از هنرمندان مشهدی در راستای نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از روز گذشته در مکان‌های عمومی شهر به اجرای تئاتر بی‌کلام موسوم به پرفورمنس پرداختند.

به گزارش فارس، در این برنامه با مشارکت نواحی و پایگاه‌های بسیج و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برنامه‌ریزی و اجرا شده است، 15 گروه نمایشی چهار نفره به مدت دو ساعت مجموعه نمایش‌هایی را با محوریت پیرامون خرید کالای داخلی و همچنین نخریدن کالای خارجی به زبان هنر برای مردم اجرا کردند.

هدف از اجرای این برنامه که در پارک‌ها و مراکز پرتردد مشهد اجرا شد، متذکر شدن نتایج خرید کالای خارجی بود که قطعاً بیکاری فرزندان این سرزمین را در پی خواهد داشت.

به گفته مسئولان برگزارکننده این برنامه، با توجه به اهمیت جایگاه اقتصاد مقاومتی و ارائه اطلاعات و راهکار به مردم برای خرید کالای داخلی، این اجراهای عمومی در قالب تئاتر یا دیگر هنرها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 «پرفورمنس آرت» یا «هنر زنده» گونه‌ای از هنرهای اجرایی است که در زمان و مکان مشخص توسط یک فرد یا یک گروه با بهره‌گیری از امکانات هنرهای تجسمی و نمایشی به اجرا در می‌آید.