۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

لکه ننگ فوتبال ایران از نگاه گل محمدی

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اینکه فینال مسابقات جام حذفی در تاریخ نهم خرداد ۹۵ برگزار شود را یک لکه ننگ برای فوتبال ایران می‌داند.
کد خبر : ۲۹۶۶۹۱
صراط: سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اینکه فینال مسابقات جام حذفی در تاریخ نهم خرداد ۹۵ برگزار شود را یک لکه ننگ برای فوتبال ایران می‌داند.

به گزارش تسنیم، یحیی گل‌محمدی در آستانه دیدار تیمش مقابل النصر عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درمورد شرایط تیمش در این مسابقات، برگزاری فینال جام حذفی ایران، شانس مدعیان قهرمانی در لیگ برتر و مسائل دیگر به سؤالات پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

* وضعیت ذوب‌آهن برای دیدار با النصر چطور است؟

خدا را شکر در آسیا به‌عنوان سرگروه صعود کردیم و این افتخار بزرگی برای مجموعه ذوب‌آهن بود، به همین‌خاطر باید از بازیکنانم تشکر کنم. بازی مقابل النصر برای ما تشریفاتی است و سعی می‌کنیم در این بازی از نفراتی استفاده کنیم که در این مدت کمتر فرصت بازی داشته‌اند. ما باید تقسیم نیرو کنیم، چون نباید در ادامه لیگ برتر، فینال جام حذفی و مرحله حذفی لیگ قهرمانان دچار مشکل شویم.

* در مرحله بعد ترجیح می‌دهید با کدام تیم بازی کنید؟

دوست ندارم با الاهلی عربستان روبه‌رو شویم، چون باید یک سفر اضافه انجام دهیم. این اتفاق هزینه باشگاه را بالا می‌برد و تیم را خسته می‌کند. ترجیح می‌دهم در یکی از بازی‌ها در فولادشهر به میدان برویم. احتمال اینکه با العین امارات روبه‌رو شویم، زیاد است و این بستگی به نتیجه آنها مقابل تیم ازبکستانی دارد.

* چرا به یکباره در لیگ برتر اُفت کردید و قهرمانی را از دست دادید؟

برای اینکه بتوانید در لیگ قهرمان شوید باید فاکتورهای مهمی را داشته باشید. متأسفانه باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانند در همه جام‌ها مدعی باشند.

* چرا؟

دلایل متعددی دارد. دلیل اول به عدم امکانات و دلیل دوم به فشردگی مسابقات مربوط می‌شود و بازیکنان ایرانی در این زمینه یک مقدار ضعیف هستند. موضوع سوم تمرکز و سرسختی ذهنی است که بازیکنان ایرانی خیلی کم در این شرایط قرار می‌گیرند. مسئله چهارم هم به مسائل مالی مربوط می‌شود که مشکلات را زیاد می‌کند. البته با همه این مشکلات و با توجه به بضاعتی که داشتیم نتایج خوبی گرفتیم. ما در لیگ برتر شانس کسب سهمیه داریم، در فینال جام حذفی هستیم و در آسیا به‌عنوان تیم اول گروه‌مان صعود کردیم. متأسفانه بعضی افراد می‌خواهند نتایج تیم ما را زیر سؤال ببرند، چون اهداف شخصی دارند، ولی تمرکز ما از بین نمی‌رود.

* می‌گویند شما با چند تیم برای فصل بعد مذاکره کرده‌اید، آیا قرار نیست در ذوب‌آهن بمانید؟

من چند پیشنهاد داشتم، ولی هرگز حاضر نشدم مذاکره کنم، چون این کار اخلاقی نیست و تمام تمرکزم روی موفقیت ذوب‌آهن است. با مسئولان باشگاه صحبت‌هایی انجام داده‌ام، ولی هنوز به صورت جدی مذاکره نکردیم. باعث افتخار من است که اینجا باشم، چون ذوب‌آهن باشگاه بزرگی است و مسئولان دلسوزی دارد. هر مربی ایرانی دوست دارد اینجا مربیگری کند. اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم در ذوب‌آهن بمانم.

* مثل اینکه امسال بامشکلات مالی مواجه بودید؟

مشکلات مالی را نمی‌توان کتمان کرد، ولی باشگاه تلاش می‌کند تا این مشکلات برطرف شود. به‌هر حال ممکن است مشکلات کلان در سطح کارخانه وجود داشته باشد، ولی آقای آذری به سختی پیگیر حل مشکلات است و رئیس محترم کارخانه هم از باشگاه حمایت می‌کند. ما همه به باشگاه اعتماد و اعتقاد کامل داریم.

* شاید سازمان لیگ نهم خرداد را به‌عنوان تاریخ برگزاری فینال جام حذفی اعلام کند. مثل اینکه شما با برگزاری این بازی در 9 خرداد دچار مشکل می‌شوید؟

خوشبختانه هنوز تاریخ این بازی اعلام نشده است، ولی مسئولان سازمان لیگ فکر کنند که ما مثل نفت تهران در فصل گذشته هستیم که زمان بازی این تیم را تغییر دادند. امیدوارم این شرایط را برای ما هم لحاظ کنند و تحت‌تأثیر نام استقلال قرار نگیرند. اگر زمان برگزاری فینال جام حذفی 9 خرداد باشد این یک ظلم بزرگ به باشگاه ذوب‌آهن و فوتبال اصفهان خواهد بود، همچنین یک لکه ننگ برای فوتبال ایران. ما باید پنجم خرداد در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازی کنیم و قطعاً ذوب‌آهن برای یک بازی مهم در فینال جام حذفی شرایط ایده‌آلی نخواهد داشت. مسئولان فراموش نکنند که ذوب‌آهن در آسیا آبروداری کرد و سهمیه ایران حفظ شد. ما به فوتبال ایران اعتبار دادیم و امیدوارم این شائبه به وجود نیاید که قرار است قهرمان جام حذفی به گونه‌ای دیگر مشخص شود.

* به نظر شما چه تیمی قهرمان لیگ می‌شود؟

پیش‌بینی خیلی سخت است و فکر می‌کنم قهرمان در دقایق آخر هفته سی‌ام مشخص شود.

* پرسپولیسی‌ها از شما و علی دایی انتظار دارند که یکی از دلایل قهرمانی این تیم باشید. در این مورد چه نظری دارید؟

قهرمانی دست پرسپولیس است و اگر دو بازی را ببرد به احتمال فراوان قهرمان خواهد شد. اگر همه چیز به هفته آخر کشیده شود ما مطمئناً با تمام قوا مقابل استقلال خوزستان بازی خواهیم کرد. البته در اهواز و در آن گرمای وحشتناک کار آسانی نداریم. فقط باید به یک موضوع اشاره کنم.

* چه موضوعی؟

از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که به قهرمانی امیدوارند باشند و دست از حمایت این تیم برندارند. اگر پرسپولیس قهرمان هم نشود چیزی از شایستگی‌هایش کم نخواهد شد. بچه‌های پرسپولیس از نظر من قهرمان هستند و فراموش نکنید که امسال سختی‌های زیادی کشیدند و در حساس‌ترین شرایط کاپیتان خود را از دست دادند.