۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

"داعش" به دنبال خودرو بدون سرنشین

یکی از کارشناسان امنیتی "ناتو" مدعی شد، گروه تروریستی "داعش" به دنبال ساخت خودرویی همانند خودروی هوشمند "گوگل" است تا حملات انتحاری خود را از طریق این خودرو هدایت کند.
کد خبر : ۲۹۶۷۰۱
صراط: یکی از کارشناسان امنیتی "ناتو" مدعی شد، گروه تروریستی "داعش" به دنبال کپی کاری از شرکت "گوگل" و ساخت خودرویی بدون سرنشین است.

به گفته «جمی شی» هدف از ساخت این خودوری پیشرفته، استفاده از آن در عملیات های انتحاری عنوان شده است.

معاون دبیر کل تهدیدات امنیتی ناتو در این باره گفت: محققین و تکنسین های داعشی، در حال طراحی خودرویی هستند که همانند خودوی گوگل، بدون سرنشین بوده و می تواند تا مقاصد و اهداف از پیش تعیین شده، طی مسافت نماید و در محل مورد نظر، منفجر شود.

وی با بیان این خبر، در مورد پیامد های منفی و خطرناک ساخت چنین خودرویی هشدار داد و افزود: اطلاعاتی در دست است که داعش در شهر "رقه" سوریه، در مراحل پایانی ساخت این خودرو قرار دارد که در صورت موفقیت، دردسر بزرگی به وجود خواهد آورد.

جمی شی همچنین تاکید کرد که ما اکنون به شدت بر روی شهر رقه تمرکز کرده ایم، چراکه داعش در این شهر، به تولید بمب های دست ساز و قوی مشغول است و بسیاری محققین و دانشمندان داعشی، در این شهر اجتماع دارند.

همچنین وی هشدار داد، در صورت استفاده داعش از این خودرو در عملیات های انتحاری، وجود خودورهای بدون سرنشین گوگل نیز، به خطری بزرگ برای "انگلیس"، دیگر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی محسوب خواهد شد.

با تکنولوژی جدیدی که شرکت گوگل آن را در ساخت خودروهای بدون سرنشین مطرح کرده است، گمان می رود، در آینده ای نه چندان دور، هزاران دستگاه از این خودرو در خیابان های کشور های اروپایی و آمریکا، مشاهده شود که در این صورت، هر یک از آنها، می تواند به سلاحی برای داعش و تهدیدی برای کشور های اورپایی و آمریکا، تبدیل شود.

گفتنی است پیش از این نیز، FBI و چند نهاد امنیتی آمریکا، نسبت به تولید و ساخت اتومبیل های بدون سرنشین هشدار داده بودند و آنها را بهترین مورد برای انجام فعالیت های مجرمانه، معرفی کرده بودند.

با وجود هشدارهای امنیتی که برخی مقامات آمریکایی در مورد پیشرفت های علمی داعش داده اند، ولی به نظر می رسد این هشدار ها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و فقط به منظور بزرگ نمایی این گروه تروریستی و با مقاصد خاصی از سوی مقامات آمریکایی، صورت گرفته است.