۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

مهران مدیری پنالتی‌زن خوبی می‌شود

وحید طالب‌لو هفته گذشته در برنامه تلویزیونی «دورهمی» شرکت کرد تا مهران مدیری حسابی سربه‌سرش بگذارد.
کد خبر : ۲۹۶۷۲۵
صراط: خبر ورزشی نوشت: از عوامل پشت صحنه این برنامه مطلع شدیم مدیری حتی در یکی از چالش‌های مصاحبه‌اش با وحید خواب‌هایی هم برای طالب‌لو دیده بود که البته دروازه‌بان مأخوذ به حیای استقلال نخواست در این ارتباط حرفی بزند. جالب اینجا بود که وحید هم مدیری را به چالش فوتبال دعوت کرد.


* «دورهمی» خوش گذشت؟

خوب بود، یک برنامه جذاب و شاد که این روزها توجه مردم را به خوبی به خودش جلب کرده است.

* از حضورت در این برنامه راضی بودی؟

مردم باید راضی باشند که اتفاقاً بازخوردهای خوبی هم برایم داشت و دوستان، آشنایان و افرادی که مرا در کوچه و خیابان دیدند، تعریف می‌کردند.

*چه شد که تصمیم گرفتی به دورهمی بروی؟

عوامل برنامه‌شان با روابط عمومی باشگاه هماهنگ کردند و اتفاقاً خیلی باعجله به برنامه رفتم. حضور در برنامه مهران مدیری که از شخصیت‌‌های برجسته طنز در تلویزیون و سینماست، افتخاری بود که نصیبم شد.

* با خودت نگفتی آنجا حسابی اذیتت می‌کنند؟

به هر حال مردم چالش‌های اینچنینی را دوست دارند. می‌خواهند ببینند یک فوتبالیست در موقعیت‌های دیگر اجتماعی چه عکس‌العمل‌هایی نشان می‌دهد. نگاه متفاوت به افراد جذابیت ایجاد می‌کند. کاری که مهران مدیری با خلاقیت بالایی که دارد، آن را انجام می‌دهد و فکر هم می‌کنم کارش با همه کارهای قبلی تلویزیونی اینچنینی متفاوت است. قطعاً علت مورد توجه قرار گرفتنش هم همین نگاه تازه‌اش است.

* وقتی سراغ خاطرات سربازی‌ات رفت، خیلی تمایل نداشتی چیزی تعریف کنی.

نه! مشکلی نداشتم، فقط چون اکثر خاطرات سربازی طولانی است، خاطره‌ کوتاهی پیدا نمی‌کردم.

* مهار پرتقال مدیری دیگر چه چالشی بود؟

(خنده) دیدید که گرفتمش... آن هم از خلاقیت‌های مهران مدیری بود. او واقعاً غیرقابل پیش‌بینی است.

* ...اما چون پرتقال به زمین افتاد، گفت که شکست خوردی!

خب آن حرف به خاطر موضوع دیگری بود بین خودمان.

* حالا با آن پرتقال تو را به دردسر انداخت؟

نه! چیز خاصی نبود. جنبه تفریحی داشت اما او چون دائم شما را غافلگیر می‌کند، می‌تواند پنالتی‌زن خوبی شود.

* نقش‌آفرینی هم کردی! چطور حاضر شدی آن سکانس را بازی کنی؟

چون مردم دوست دارند ما را در پوزیشن (موقعیت)های دیگر ببینند، این کار را پذیرفتم. خوب نبود در آن وضعیت «نه» می‌آوردم. در واقع نخواستم تلخی کرده باشم و شادی برنامه را کم کنم. همه دوست داشتند بازی کنم و من هم روی زمین نشستم.

* خیلی سریع متن را حفظ کردی!

کوتاه بود، البته از خودم هم قطعه‌ای را اضافه کردم. خیلی سخت نبود.

* اما مدیری گفت برو و به همان گلری‌ات بپرداز در حالی که خیلی‌ها بازی‌ات را به عنوان نابازیگر پسندیده بودند!

طبیعی است. فکر کنم اگر آنها هم به زمین فوتبال بیایند، ما طوری وانمود می‌کنیم که فوتبال‌شان خوب نیست. حالا هم می‌توان این امتحان را انجام داد.

* قبل از این در برنامه‌ای همراه پدرت حضور پیدا کرده بودی؟

خیر، این اولین بار بود که با پدرم به تلویزیون می‌رفتم.

* مدیری به حسین‌آقا (پدر وحید) لقب قند داد!

درست گفت، او از صداقت بالایی که دارد مثل قند می‌ماند.

* ابتدای برنامه تو را عابدزاده دوم خطاب کرد. این لقب خیلی قدیمی نبود؟

آن زمان که من اولین فصل حضورم در استقلال را سپری می‌کردم، معیار و ملاک هواداران فوتبال برای خوب بودن، عابدزاده بود. کسی که آن زمان بهترین بود و البته هنوز هم برای مردم ایران چیزی از ارزش‌هایشان کم نشده است. به این خاطر هواداران برای اینکه عملکرد مرا توصیف کنند، با عابدزاده مقایسه می‌کردند.

* آخر برنامه سلفی گرفتی! علت این کار چه بود؟

فضا را برای این کار مناسب دیدم و تصمیم گرفتم با پدرم کنار مهران مدیری عکس بگیرم. به نظر خودم همه غافلگیر شدند و جالب و جذاب بود و وقتی هم که برنامه تمام شد و عکسم را پست کردم، کامنت‌های خوبی گرفتم. زیر عکسم هواداران سرخابی برای هم گل و مطالب خوب کامنت می‌گذاشتند و مشخص شد که می‌توان با حرف خوب و رفتار خوب استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها را به هم نزدیک کرد. این اتفاق برایم جالب بود.

* بار دیگر به صدر جدول برگشتید!

ما در هفته‌های گذشته خیلی فراز و نشیب داشتیم و پس از دربی همه ناراحت بودند و نیاز بود که با بردهای تیم حال و احوال هواداران‌مان را تغییر دهیم که شکر خدا این اتفاق هم با صدرنشینی‌مان تکمیل شد.

* قهرمان می‌شوید؟

کار بسیار سختی درپیش داریم. فکر می‌کنم با همدلی بیشتر و یک مقدار شانس این اتفاق برایمان رخ بدهد. این دو مکمل‌های خوبی برای هم هستند. ما باید به همه حریفان‌مان در این مسیر احترام بگذاریم و در هر دو بازی پیش‌رو برد کسب کنیم.

* می‌دانی تراکتورسازی هم می‌خواهد با شکست دادن استقلال سهمیه‌اش را قطعی کند؟

این تیم در نیم‌فصل دوم متحول شده است و حالا هم شرایط خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارد که در بازی این هفته‌شان هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. قطعاً همانقدر که ما مقابل آنها کار سختی داریم، آنها هم برابر ما کار دشواری خواهند داشت. فقط امیدواریم که هواداران هر دو تیم به ورزشگاه بیایند و یک بازی پرشور و نشاط را از هر دو تیم شاهد باشیم.

* تراکتور را شکست بدهید، قهرمانید؟

اصلاً چنین اعتقادی ندارم. هر زمان جام را بالای سر ببریم، یعنی قهرمان شده‌ایم و تا قبل از آن هنوز کاری نکرده‌ایم. با احترام به همه رقبا و به دور از کری و توهین باید فقط به فکر بازی‌های خودمان باشیم.