۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

جزئیات سفر صالحی به چک

نخست وزیر جمهوری چک در دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران با استقبال از توافق هسته ای کشورمان با گروه 1+5 بر اهمیت این توافق برای منطقه تاکید کرد.
کد خبر : ۲۹۶۸۰۰
صراط: بوهوسلاو سوبوتکا نخست وزیر چک با تاکید بر تقویت رایزنی ها و لزوم ارتقا سطح مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور گفت که در بخش های مختلف انرژی ؛ معدن ؛ حمل ونقل و بازرگانی زمینه های خوب همکاری وجود دارد و دو کشور می توانند در این زمینه ها همکاری های جدیدی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود که جمهوری چک با توجه به شروع اجرای برجام امادگی دارد در خصوص همکاری های هسته ای از جمله ایمنی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

نخست وزیر چک با اعلام اینکه کشورش خود را بخشی از مبارزه با داعش می داند تصریح کرد: که از نزدیک با تحولات سوریه اشنا بوده و جمهوری چک تماس خود را با دولت سوریه حفظ کرده است. 

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز با اشاره به فضای پس از برجام گفت که پس از توافق هسته ای؛اجرای برجام وارد مرحله جدیدی شده است وما می توانیم روابط خود را در همه زمینه ها گسترش دهیم. 

وی افزود: توافق هسته ای نشان داد که تنها راه حل مسایل ، مذاکره و گفتگو براساس حسن نیت طرفین است که به نتیجه برد - برد می انجامد.

صالحی همچنین در این دیدار گفت که در بازدید از مرکز تحقیقاتی و پژوهشی جمهوری چک به تفاهم اولیه رسیده ایم تا بدون وقفه در خصوص یک یا دو پروژه وارد همکاری شویم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره سوریه خاطر نشان کرد که بحران سوریه پایان خواهد یافت و هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه دولت سوریه و مخالفان واقعی سوریه به تفاهم برسند و دولت ملی تشکیل و قانون اساسی این کشور تنظیم شود.