۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

اختلال در صادرات کالا از مرز مهران

صادرات کالا طی روزهای گذشته از مرز مهران به کشور عراق با مشکلاتی مواجه شده و تجار عراقی کالای بازرگانان ایرانی را خریداری نمی کنند و به نوعی مرز بسته و تعطیل شده است.
کد خبر : ۲۹۶۸۳۵
صراط: صادرات کالا طی روزهای گذشته از مرز مهران به کشور عراق با مشکلاتی مواجه شده و تجار عراقی کالای بازرگانان ایرانی را خریداری نمی کنند و به نوعی مرز بسته و تعطیل شده است.

به گزارش مهر، رونق صادرات در کشور که طی سال‌های اخیر مورد تأکید مسئولان کشوری هم قرارگرفته، در مرز مهران نیز موردتوجه بوده و این مرز به‌عنوان یکی از مناطق مهم تجارت ایران و عراق به شمار می‌رود به‌طوری‌که سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از این مرز صادر می‌شود.

مرز مهران در حالی به عنوان یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور برای صادرات کالا به عراق به شمار می رود که طی چند روز گذشته با حجم زیادی از کامیون های کالا در پایانه مرزی مهران مواجه شده و تجار عراقی کالاها را خریداری نمی کنند.

همین عامل باعث شده کالاهای صادراتی پشت مرز مهران معطل بماند و البته در این بین محصولات کشاورزی نیز متاسفانه به دلیل گرمای هوا خراب شوند، هم اکنون مرز مهران یک طرفه از سوی تجار عراقی بسته شده و شاهد معطلی چند روز کامیون های ایرانی هستیم.

بیشتر تجار ایرانی در مرز مهران، با تعطيلی مرز از روز شنبه تاكنون، متحمل هزينه اضافی بار كه روی كاميونها مانده، شده اند، حالا این همه ضرر و زیان و مشکلات هنوز متاسفانه ادامه دارد.

عدم ورود كاميون های عراقی به مرز مهران

محسن مصطفایی مديركل گمرک استان ايلام در این ارتباط اظهار داشت: متاسفانه طی چند روز گذشته در مرز مهران شاهد اختلال در امر صادرات کالا از مرز مهران بوده ایم و علت آن عدم ورود کامیون های عراقی به مرز مهران بوده است.

وی بیان داشت: گمرک مرز مهران تعطيل نيست و همه ادارات مستقر در مرز همچون گذشته به كار و فعاليت روزانه خود مشغول هستند ولی از طرف عراق كاميون های حمل بار وارد مرز ايران نمي شوند و به همين جهت كالاهای صادراتی ترخيص نشده اند.

وی تصريح كرد: مشكل اصلی عدم همكاری طرف عراقی است كه اكنون با آنها در حال رايزنی هستيم و اميدواريم با مذاكره اين معضل حل شود.