۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
جمهوریت دموکراسی نیست؛ اجماع است

نظر غرضی درباره رییس مجلس دهم

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بهتر است مجلس را به حال خود بگذاریم تا نمایندگان مجلس برای ریاست مجلس دهم تصمیم بگیرند نه اینکه گروه‌ها و احزاب از بیرون خود را مطرح کنند.
کد خبر : ۲۹۶۸۶۷

صراط: سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره محتمل‌ترین گزینه برای ریاست مجلس دهم اظهار داشت: خارج از مجلس برای مجلس تصمیم گرفتن، ظلم به مجلس است؛ چراکه 290 نفر شخصیت زحمت کشیده و رأی آورده‌اند و از بیرون برای آنها تصمیم گرفتن، با نظام فکری جمهوری همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: بهتر است مجلس را به حال خود بگذاریم تا نمایندگان مجلس برای ریاست مجلس دهم تصمیم بگیرند نه اینکه گروه‌ها و احزاب از بیرون خود را مطرح کنند، به جای اینکه مجلس تصمیم بگیرد.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: بنده قبل از انتخابات گفتم که مجلس دهم قاعده اجتماعی قوی‌تری دارد و اکنون مشاهده می‌کنیم که این مجلس با قاعده اجتماعی قوی تشکیل شده است.

غرضی تصریح کرد: باید فردی رئیس مجلس باشد که قاعده مجلس با وی همکاری کند، نه اینکه شخصیت‌هایی که در بیرون دارای صاحب اسم و رسم هستند.

وی یادآور شد: به نظر بنده بهتر است کسی رئیس مجلس باشد که تمام آرای مجلس را داشته باشد و جمهوریت به معنای اجماع است؛ جمهوریت به معنای دموکراسی نیست که نصف بعلاوه یک در آن حرف اصلی را بزنند؛ بلکه جمهوریت در اسلام به معنای اجماع است و امیدوارم مجلس بتواند با اجماع در داخل خود رئیس تعیین کند و تماماً رأی دهد و به صورت یک قوه درآید.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر اختلافی در مجلس دهم باشد و یکی رئیس و یکی نایب رئیس شود و با همدیگر اختلاف نظر داشته باشند و مجلس دو تکه شود، به ضرر مردم است و مجلس از صورت قوه در می‌آید.

غرضی تأکید کرد: مجلس یک شخصیت است که می‌تواند در بین خود اجماع به وجود آورد و از بیرون به آن چیزی تحمیل نشود.

وی در خصوص گزینه‌های ریاست مجلس دهم خاطرنشان کرد: من صلاح خودم نمی‌دانم که اشخاص را برای ریاست مطرح کنیم، مگر اینکه مجلس خودش تصمیم بگیرد. همیشه حقوق عامه بر خاصه ترجیح دارد و قاعده مجلس مانند قاعده جامعه است و باید احترام آن نگه داشته شود.

نظرات بینندگان
سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
چرا نظر افرادی را که هیچ گونه پایگاهی در اجتماع ندارند ودر کارنامه کاری شان جز وابستگی بیشتر به واردات تجهیزات خارجی ، چیزدیگری نیست را ، درج می کنید ؟