۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

توفان شن 42 نفر را راهی بیمارستان کرد

فرماندار ریگان گفت: از صبح امروز تاکنون توفان شدید شن 42 نفر را در ریگان راهی مراکز درمانی کرد.
کد خبر : ۲۹۶۸۸۰

صراط: فرماندار ریگان گفت: از صبح امروز تاکنون توفان شدید شن 42 نفر را در ریگان راهی مراکز درمانی کرد.

امین باقری امروز در گفت‌وگو با فارس در کرمان اظهار داشت: توفان شدید شن به همراه غلظت ریزگردها امروز موجب مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی شد و 42 نفر را راهی مراکز درمانی کرد.

فرماندار ریگان تصریح کرد: توفان به همراه غلظت ریزگردها اهالی 13 روستا را خانه‌نشین و راه 13 روستای شهرستان را مسدود کرد که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی و تردد در این روستاها برقرار شد.

وی تاکید کرد: تمام مراکز بهداشتی درمانی در این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار دارند و جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

باقری گفت: امروز شدت غلظت ریزگردها و توفان شدید شن مشکلاتی برای کارمندان و دانش‌آموزان این شهرستان به وجود آورد و تداوم غلظت ریزگردها در این شهرستان در حال افزایش است که با تداوم آن بر بیماران تنفسی در این شهرستان افزوده می‌شود.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه جاده ریگان - چابهار به مدت یک ساعت مسدود شد، بیان داشت: با تلاش نیروهای راهداری این مسیر بازگشایی و تردد در این محور برقرار شد.

باقری عنوان کرد: ریگان یکی از شهرستان‌های بحرانی در زمینه بروز ریزگردها و توفان شدید شن است و ریزگردها زندگی را برای اهالی ریگان مختل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های چند ساله اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی موجب بروز ریزگردها در این شهرستان شده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه در سفر مدیرکل محیط زیست استان کرمان مقرر شد، ایستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان احداث شود، تصریح کرد: تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

باقری متذکر شد: شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های بحرانی و فاقد اداره هواشناسی و در 285 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد