۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

کلاهبرداری خانم دکتر برای خرید خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یك زن كلاهبردار در شیراز خبر داد.
کد خبر : ۲۹۶۸۹۲
صراط: سرهنگ سیروس حیدری با اشاره به برخی از ترفندهای كلاهبرداران در معاملات خودرو گفت: یكی از شهروندان شیرازی كه قصد  فروش یك دستگاه خودرو زانتیا را داشته آگهی خود را در سایت دیوار درج می كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: فردی كه خود را دلال خرید و فروش خودرو معرفی می كند با شخص فروشنده تماس و اظهار می كند قصد خرید خودرو را برای یك خانم دكتر كه متخصص زنان و است، دارد كه با گذاشتن قرار به در منزل فروشنده مراجعه می كنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار كرد: پس از مراجعه این دو نفر به در منزل فروشنده، با مشاهده خودرو فردی كه خود را دلال خرید و فروش خودرو معرفی كرده بود از فروشنده می خواهد سوئیچ خودرو را به خانم دكتر بدهد تا با آن دور بزند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: پس از آنكه خانمی كه با خودرو برای دور زدن رفته بود باز نمی گردد آن فرد از فروشنده می خواهد برای نوشتن قولنامه به مطب خانم دكتر بروند كه پس از رفتن به یكی از مجتمع های واقع در مركز شهر، یك فقره چك به مبلغ پنجاه و چهار میلیون تومان به نام خانم خریدار و یك قولنامه به فروشنده می دهد.

وی گفت: فردای آن روز كه فروشنده خودرو، چك را برای وصول به بانك می برد متوجه می شود حساب او خالی است و پس از بررسی مشخص شد هر دو نفر كلاهبردار بوده و خانم مذكور اصلا  دكتر نیست.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان كرد: در ادامه تحقیقات  دو نفر دیگر از شهروندان كه به همین شیوه مورد كلاهبرداری واقع شده بودند نیز به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار كردند این دو كلاهبردار با همین شگرد از آنها یك دستگاه ال ای دی و یك دستگاه خودرو نیسان پیكاپ كلاهبرداری كرده اند.

سرهنگ حیدری گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور كار مامران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل اختفاء متهم خانم كلاهبردار به نام "ل – الف" شناسائی، دستگیر و با قرار تامین مناسب روانه زندان شد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز