۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

اخبار ضدونقیض از آغاز آتش بس در حلب

اخبار تایید نشده از برقراری آتش بس در حلب که از امروز آغاز خواهد شد، حکایت دارد.
کد خبر : ۲۹۶۸۹۴

صراط: اخبار تایید نشده از برقراری آتش بس در حلب که از امروز آغاز خواهد شد، حکایت دارد.

به گزارش تسنیم، اخبار واصله از توافق بین دولت سوریه و کشورهای حامی گروههای تروریستی برای آغاز آتش بس در حلب حکایت دارد و این در حالی است که برخی اخبار تأیید نشده نیز از برقراری آتش بس از امروز حکایت دارد.

از سوی دیگر فرماندهی کل ارتش سوریه نیز از تمدید آتش بس در غوطه شرقی در حومه دمشق و حومه های لاذقیه برای 48 ساعت دیگر خبر داده است.

و خبر دیگر اینکه ارتش سوریه نیمه های شب گذشته حمله تروریستها به سرکردگی گروه تروریستی النصره به غرب حلب را دفع کرد که در این عملیات بیش از 40 تروریست کشته و خسارات سنگینی به تجهیزات جنگی آنها وارد شد.

در همین راستا یک منبع نظامی سوری گفت که ارتش سوریه در جریان نقشه تروریستها برای این حمله قرار داشت و یگان توپخانه ای و جنگنده های ارتش در دفع این حمله و بمباران خطوط امدادرسانی آنها در دو منطقه صنعتی الصالات و ضهره عبدر ربه و روستای کفر حمره نقش آفرینی کردند.

و خبر دیگر اینکه گروههای تروریستی، دهها خمپاره و کپسول انفجاری را به محله الزهرا شلیک کردند که در پی آن شماری از غیر نظامیان مجروح و منازل آنها تخریب شد. تروریستها همچنین ضاحیه الاسد و محله الحمدانیه در محله حلب جدید و همچنین اطراف درمانگاه دانشگاهی حلب را با چندین خمپاره هدف قرار دادند.

و خبر دیگر اینکه درگیری ها بین ارتش سوریه و تروریستهای داعشی در اطراف چاه نفتی شاعر و اطراف چاهای نفتی جزل از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. همزمان جنگنده های ارتش سوریه مراکز تجمع تروریستهای داعشی در این مناطق را به شدت بمباران کردند که در پی آن شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و چهار خودروی زرهی آنها منهدم شد.

گروه تروریستی داعش روز گذشته بخشهایی از چاه نفتی شاعر را به اشغال خود در آورد.

و خبر دیگر اینکه یک منبع در وزارت کشور سوریه اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر تصرف زندان مرکزی حماه را تکذیب کرد.

جنگنده های ارتش سوریه بیش از 20 بار مواضع گروههای تروریستی در حماه را بمباران کردند.

از سوی دیگر ارتش سوریه با پشتیبانی گروههای دفاع مردمی موفق شد بعد از درگیری با تروریستهای داعشی، همه مناطق شهرک صنعتی در دیرالزور را باز پس بگیرد.

منابع نظامی سوری از کشته شدن 75 تن از تروریستهای داعشی در شهر دیرالزور  و نیز کشته شدن بیش از 100 تن دیگر در حومه این شهر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تروریستهای باقی مانده از حومه دیرالزور به بوکمال و سپس به عراق گریختند.