۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
سعید جلیلی در دانشگاه زنجان:

تندرو کسی است که رفتار دشمن را توجیه می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه با لبخند گفت: تندرو کسی است که رفتار دشمن را توجیه می‌کند.
کد خبر : ۲۹۶۹۵۴
صراط: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان امروز سه‌شنبه در جمع دانشجویان این دانشگاه حاضر شده بود طی سخنانی گفت: مهمترین وظیفه و ضرورت امروز بی‌اثر کردن سلاح تحریم است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه لبخند.

جلیلی با تاکید بر اینکه باید تحریم را به سلاحی ناکارآمد و بی‌اثر در دست دشمن تبدیل کرد، تصریح کرد: پروژه لبخند با گرگ شکست خورده است. رفتار آمریکا نشان داد لبخند سلاح موثری برای کند کردن دشمنی‌ها نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: عرصه اقتصاد مقاومتی عرصه اقدام و عمل است، نه هزینه کردن از اصل سرمایه. کاهش یا فروش سرمایه‌های ملی خسارت بزرگی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: همچنان که راهبرد تحریم سلاح علیه ملت ما جواب نداد، راهبرد سلاح تحریم هم علیه ملت جواب نخواهد داد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور با بیان اینکه افراط یعنی عبور از مرزها و تندرو کسی است که مرزها، منافع، حقوق و ارزش‌های یک ملت را نادیده می‌گیرد، افزود: افراطی‌ترین افراد اوباما است که با عبور از مرزهای حقوق بشر از رژیم‌صهیونیستی کودک‌کش حمایت می‌کند. اوباماست که با عبور از مرزهای ادعایی دموکراسی خودشان، امروز مستبدترین کشورهای منطقه را متحد خود می‌داند.

جلیلی ادامه داد: افراطی کسی است که رفتار دشمن را توجیه کند. افراطی کسی است که مانع اجماع علیه دشمن شود. افراطی کسی است که اعتراض به رفتار دشمن را تندروی بخواند.

مسئول سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: آمریکا وقتی به سلاح تحریم پناه برد که از سایر گزینه‌ها ناامید و مستاصل شده بود. در سال 92 کری بیان کرد که حتی تحریم‌ها هم دیگر کارآیی خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: تمام امید آمریکا بی‌عملی و ترسیدن از سلاح تحریم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دشمنی که به بهانه‌های گوناگون هنوز سلاح تحریم‌ها را در دست گرفته و تهدید می‌کند یعنی هنوز آرایش جنگی خود را علیه یک ملت حفظ کرده است.

وی تاکید کرد: نترسیدن و تلاش مجاهدانه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌سازد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالای اقتصادی و نیروی انسانی ما نه تنها می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر سازد، بلکه پیشرفت‌های بزرگ را به ارمغان خواهد آورد. وحدت، شجاعت و جسارت در به کارگیری توانمندی‌های کشور برای همیشه تحریم‌ها را ناکارآمد خواهد کرد.