۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

نیاز کشور به 10 میلیون تن گندم

مدیر عامل شركت مادر تخصصی بازرگانی ایران پیش بینی كرد كه امسال 10 میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری شود.
کد خبر : ۲۹۶۹۹۶
صراط: علی قنبری گفت : گندم مورد نیاز كشور نیز 10 میلیون تن است كه با تحقق این میزان خرید ، دیگر امسال واردات گندم نخواهیم داشت .

به گزارش میزان، وی افزود : در زمان حاضر كشور به هشت میلیون تن گندم برای خبازی ها و دو میلیون تن هم برای مصرف صنعتی نیاز دارد.

معاون وزیر جهاد كشاورزی از وجود شش میلیون تن گندم ذخیره در كشور نیز خبر داد و گفت كه در سال زراعی جاری 13 هزار 500 میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم از كشاورزان تامین شده است.

مدیر عامل شركت مادر تخصصی بازرگانی ایران همچنین بر ضرورت تولید آرد و نان مرغوب در كشور تاكید كرد و گفت : اكنون بیش از نیاز ، ظرفیت تولید آرد در كشور وجود دارد و همین وضعیت نیز سبب ایجاد مشكل برای كارخانه های آرد كشور شده است.

قنبری افزود : با توجه به اینكه دولت برای خرید گندم یارانه می پردازد ، نمی توانیم ظرفیت های اضافی كارخانه های آرد را با تبدیل بیشتر گندم یارانه ای به آرد ، پر و آرد را صادر كنیم .

وی ادامه داد : دولت همچنین قادر به كمك مستقیم به كارخانه های آرد بابت خالی ماندن ظرفیتشان نیست ، ولی بخش خصوصی می تواند با واردات گندم و تبدیل آن به آرد و سپس صادرات آن ، از این ظرفیت خالی كارخانه ها استفاده كند.