۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
اعترافات ترامپ پس از پیروزی درون حزبی:

نمی‌توانیم داعش را شکست بدهیم/ شبیه یک کشور جهان‌سومی شده‌ایم

ترامپ گفت: ما حدود چهار تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده ایم. ما این پول را باید در داخل آمریکا هزینه کنیم.
کد خبر : ۲۹۷۰۸۵
صراط: ترامپ می گوید: حدود چهار تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده ایم این پول را باید برای بازسازی زیرساختهای کشورمان هزینه می کردیم.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. همزمان تد کروز از نامزدهای انتخابات دورن حزبی جمهوریخواهان از رقابت انتخابات ریاست جمهوری کنار کشید.

پیش از این دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا پیروز ایالت ایندیانا شد. ترامپ با به دست آوردن پنجاه و چهار ممیز دو دهم درصد آرا در برابر سی و دو ممیز هشت دهم برای تد کروز و ده درصد برای کیسیک، توانست پیروز ایالت ایندیانا شود و آرای حزبی را از آن خود کند.

ترامپ پس از پیروزی اعلام کرد: « ما نوامبر به پیروزی خواهیم رسید و پیروزی ما گسترده خواهد بود. وی اذغان کرد آمریکا قادر به شکست دادن تروریسم داعش نیست.

ترامپ پس از کناره گیری تد کروز رقیب اصلی اش از گردونه انتخابات آمریکا و پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا ضمن تشکر از طرفدارانش گفت: «امروز روزی باورنکردنی است. من هرگز چنین روزی را تجربه نکرده ام. ما آمریکا را بار دیگر به کشوری باعظمت تبدیل خواهیم کرد. در ابتدا گفته می شد من 20 درصد از نامزدهای دیگر حزبم، شانس کمتری برای پیروزی دارم اما حالا اوضاع کاملا متفاوت شده است. ما به پیروزی بسیار بزرگی دست یافته ایم. ما باید به پیروزی برسیم. کشور ما باید به پیروزی برسد. ما مدتهای بسیار طولانی است که همواره بازنده ایم. نیروی نظامی ما بازنده است زیرا نمی توانیم داعش را شکست بدهیم. ما در عرصه تجارت و مرزها نیز بازنده بوده ایم. ما در همه حوزه ها بازنده بوده ایم. اما دیگر بازنده نخواهیم بود. ما پیروز خواهیم شد و به پیروزی های بزرگی دست خواهیم یافت.»

در همین حال رقابت در ایالت ایندیانا برای نامزدهای دمکرات به اندازه ای نزدیک است که در حال حاضر پیش بینی پیروزی دو رقیب دمکرات یعنی هیلاری کلینتون و برنی سندرز دشوار است.

گفتنی است بیش از یک ماه دیگر حزب جمهوری خواه به صورت رسمی نامزد خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا فزود: در حال حاضر میزان بدهی های ما نوزده تریلیون دلار است و بزودی این رقم به بیست ویک تریلیون دلار خواهد رسید. ما در وضعیتی نیستیم که سی سال پیش یا چهل سال یا پنجاه سال قبل قرار داشتیم.

ترامپ افزود: ما حدود چهار تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده ایم. ما این پول را باید برای بازسازی زیرساختهای کشورمان از قبیل جاده ها و بازسازی پل ها و فرودگاهها و بیمارستانهای این کشور هزینه کنیم. ما به وضعی شبیه یک کشور جهان سومی نزدیک شده ایم. اگر به برخی از فرودگاههای آمریکا بروید می بینید که شبیه فرودگاههای جهان سوم است. اگر به کشورهای دیگر بروید به مکانهایی می رسید که هرگز نمونه آنها را در آمریکا نمی بینید (وضع آنها بسیار بهتر از آمریکا است). باید این وضع تغییر کند. نمی توان اجازه داد این وضع ادامه پیدا کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۳
ما یه رئیس جمهور مثل همین ترامپ لازم داریم مخ اقتصادیه ،اگر رئیس جمهور آمریکا بشه بدون شک اقتصاد آمریکا رو دگرگون میکنه ،وقتی اقتصاد خوب باشه مابقی چیزا هم خوبه مخصوصا در نظام سرمایه داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۵
۲
چقدر حرف ایشان شبیه جناب ...... ایشان هم می خواهد امریکارا نجات دهد اقای ...... هم انقلاب را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۱
ترامپ با بقیه هیچ فرقی نمی کند . جناح قدرتمند صهیونیست ها در امریکا ریاست میکنند این قدر ساده نباشند بعضی ها . منافع صهیونیست ها وچپاول ملت ها دنیا اهداف انان است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۳۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۱
این‌ها اعتراف نیست، تبلیغات علیهِ اوباما است. جمهوریخواهان اصرار دارند بگویند اوباما در دورانِ تصدی ‌اش بیش از حد نرمش به خرج داده است. طبق نظر آنها اوباما باید به خاور میانه لشگر کشی‌ میکرد. ندانسته مطالب را مطرح نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۱
خدا نکند این دیوانه رئیس جمهور شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
چرا نمی تونی اگه لازم شد گزینه بمب هسته ای رو بذا رو میز تو که تو گفتی اگه لازم شد ازش استفاده میکنی