۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

ماجرای درخواست کمک به کودک معلول +عکس

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت خواستار پیگیری سازمان بهزیستی کشور در اقدام غیر موجه یک مرکز توانبخشی در شبکه‌های اجتماعی شد.
کد خبر : ۲۹۷۰۹۴

صراط: به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

روز گذشته خبری در اکثر رسانه‌های کشور و شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در ادامه متن کامل آن را از نظر می‌گذرانید:

 ماجرای درخواست کمک به یک کودک معلول +عکس

سارا نامی است که دوستانش برایش انتخاب کردند. زمانی که بدنیا آمد پدر و مادرش او را رها کرده بودند، دادستان وقت دستور داد کودک بی سرپناه را که دچار معلولیت بود جهت نگهداری به بهزیستی منتقل کنند. پس از آن این دختر به همراه دوستان دیگرش سال هاست که میهمان مجتمع توانبخشی امام علی(ع) شدند.

چند وقتی است سارا حالش هر روز بدتر می شود. کلیه هایش سنگ سازهای قوی شدند و دفرمیتی پاها راه گسترش عفونت را به دلیل نارسایی ادراری در بدنش به وجود آورده اند.

ذره ذره عفونت سارا را مثل شمعی آب می کند، به گفته پزشکان زمان زیادی ندارد و به دلیل وضعیت جسمانی اش باید در یک بیمارستان بسیار مجهز و تحت نظر پزشکان فوق تخصص جراحی شود تا بتوان به ادامه  زندگی او امیدوار بود.

بنا به درخواست موسسه نیک آفرینان غدیر نیکوکارانی که توان کمک رسانی به این دختر بی پناه را دارند می توانند با شماره  24894 – 021 تماس بگیرند و یا اینکه جهت ملاقات با سارا به مرکز توان بخشی در ازگل، خیابان توانبخشی، مرکز توانبخشی امام علی(ع) مراجعه کنند.

دوستان سارا چشم انتظار کمک های سبز شما هستند تا دوباره لبخند را بر لب های سارا ببینند.

**واقعیت*

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت خواستار پیگیری سازمان بهزیستی کشور در اقدام غیر موجه یک مجتمع توانبخشی در شبکه های اجتماعی شد.

دکتر سید محمد حسین میردهقان با ارسال نامه ای به دکتر بند پی رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خبر منتشر شده در یکی از شبکه های اجتماعی مبنی بر درخواست یک مرکز توانبخشی و کمک از خیرین جهت تامین هزینه مالی جراحی یک بیمار، خواستار بررسی و پیگیری فوری درمان بیمار مربوطه از طریق مراکز درمانی شد.

به گفته دکتر میردهقان، یکی از افراد این مرکز با انتشار عکس و استفاده از ادبیات خاص با تحریک احساسات اجتماعی از تماس گیرندگان با این مرکز در خواست تامین هزینه مالی جراحی یک بیمار را می کند.

دکتر میردهقان با تاکید بر این که با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و اثرات سوء انتشار اخبار کذب که منجر به جریحه دار شدن احساسات جامعه و سوء استفاده احتمالی از افراد نیکوکار خواهد شد، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم سازمان بهزیستی برای عدم تکرار اقدام مشابه مراکز توانبخشی تحت پوشش این سازمان شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
اگر صحت داشته باشد ننگ است بر دامن همه مسئولین مخصوصا مجریان این امر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز