۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

این میوه یخ‌زده‌اش بیشترخاصیت دارد+عکس

فواید بلوبری بر کسی پوشیده نیست اما بیشتر افراد از خواص معجزه‌آسا بلوبری یخ‌زده برای سلامتی‌شان آگاهی ندارند.
کد خبر : ۲۹۷۲۳۱
صراط: بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و مواد مغذی است اما بلوبری یخ‌زده سالم‌تر و مغذی‌تر است زیرا طی فرآیند فریز شدن آنتوسیانین موجود در آن 2 برابر می‌شود.

به گزارش سایت Healthy Food Team، آنتوسیانین ماده‌ای ضد تورم و ضد سرطان است که مصرف غذاهای حاوی آن بدن را در برابر بسیاری بیماری‌ها بیمه می‌کند. بلوبری به علت سرشار بودن از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مفید با تقویت سیستم گوارش هضم غذا را تسهیل می‌کند و از بروز نفخ، سوء هاضمه و سوزش سر دل جلوگیری می‌کند، همچنین خطر ابتلا به سرطان معده را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

این میوه یخ زده‌اش بیشتر خاصیت دارد!+عکس

با افزایش سن ابتلا به بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در بدن افزایش می‌یابد و بلوبری به علت خواص ضد پیری بهترین گزینه برای تضمین سلامتی محسوب می شود. این میوه علمکرد شناختی مغز را تقویت و از بروز بیماری آلزایمر و دمانس به ویژه در زنان میانسال پیشگیری می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فواید مصرف بلوبری فریزشده در تضمین سلامتی عمومی بدن بی‌شمار است اما مهم‌ترین خواص آن  افزایش سلامت قلب، پیشگیری از حمله‌های قلبی، تنظیم فشار خون، پیشگیری از دیابت، تقویت عروق کرونل و شریان‌های بدن، کاهش خطر ابتلا به زوال عقلی و افزایش عملکرد سیستم عصبی بدن است.