۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

هیچ‌وقت تلگرام شما هک نمی شود+آموزش

در این گزارش همراه ما باشید تا به شما راههای افزایش امنیت در تلگرام را آموزش دهیم.
کد خبر : ۲۹۷۲۶۰
صراط: باشگاه خبرنگاران نوشت: همه می دانیم  تلگرام به عنوان محبوبترین شبکه اجتماعی فعال در ایران ، امنیت بسیار بالایی دارد. اما با روی کار آمدن ربات های تلگرامی ، بسیاری از افراد نگران لو رفتن اطلاعات و مشاهده گفتگوهایشان توسط افراد ناشناس هستند. در این گزارش همراه ما باشید تا به شما راههای افزایش امنیت در تلگرام را آموزش دهیم.

آموزش راههای افزایش امنیت تلگرام :

1_ روش رایجی که بسیاری از افراد برای چک کردن این موضوع پیشنهاد می دهند ، گزینه active sessions در تنظیمات تلگرام می باشد . برای این منظور به تنظیمات تلگرام رفته و سپس در قسمت privacy and security تعداد اکانت‌هایی که همزمان از شماره تلفن شما برای استفاده از تلگرام استفاده میشود را خواهید دید . شاید شما هم مثل خیلی از افراد با تعداد اکانت های زیادی روبرو شوید و این موضوع باعث شگفتی شما شود .

الزاما اینگونه نیست که هر آنچه شما در Active Session می بینید ، فعال باشد و اینگونه برداشت کنید که شما هک شده‌اید. در واقع شما در این جا تاریخچه  کلیه دیوایس‌هایی که از اکانت‌ شما استفاده کرده اند را خواهید دید . ممکن است شما در گذشته از گوشی دیگری استفاده می کرده‌اید و یا اینکه همزمان بر روی لپ‌تاپی در حال استفاده همزمان می باشید .

 مورد بعدی که از اهمیت بیشتری برخوردار است و میتوان به آن اشاره کرد ، این است که حتی اگر شما نرم‌افزار تلگرام را آپیدت کنید ، ورژن قبلی که از آن در حال استفاده بوده‌اید را نیز در اینجا نشان خواهد داد . 

اگر مطمئن نیستید که این موضوع توسط چه افرادی برای اکانت شما اتفاق افتاده است ، کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود . 

2_ استفاده از چت خصوصی رمزنگاری شده ؛ چنانچه صحبت‌های خیلی خاصی دارید ، می توانید از این نوع چت اسفاده کنید . جالب است بدانید سرویس رمزنگاری شده حدود 50 میلیون کاربر در طول یک ماه در سرتاسر جهان دارد . 

3_از سیستم تایید دو مرحله‌ای در تلگرام استفاده کنید ؛ در طی این نوع فعال سازی ، تلگرام تحت شرایط امنیتی بیشتری اقدام به فعال سازی اکانت دیگری با شماره شما خواهد کرد . با فعال كردن اين قابليت هنگام فعال‌سازي هر يك از دستگاه‌هاي جديد علاوه بر پين‌كد، ‌بايد رمز عبوري را نيز وارد كنيد . 

آموزش فعال‌سازي تایید دو مرحله‌ای ؛

اپليكيشن تلگرام را اجرا كنيد .  

به بخش تنظيمات (Settings) وارد شويد .

به بخش "Privacy and Security" وارد شويد و گزينه "Two-Step Verification" را انتخاب كنيد .  

گزينه "Set Additional password" را انتخاب كنيد و رمز عبور دلخواه خود را وارد كنيد .

در آخر آدرس ايميل خود را براي بازيابي رمز فراموش شده وارد كنيد.  

به ايميل خود مراجعه كنيد. ايميلي از تلگرام براي شما ارسال شده است. آن را باز كنيد و روي لينك كليك كنيد تا عمليات فعال‌سازي با موفقيت انجام شود.