۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

کاهش تاخیر قطارها به زیر 20 دقیقه

قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: کاهش تاخیرات به زیر 20 دقیقه به عنوان دست آوردی است و در صورت که بتوانیم بیشترین بهره وری را از ظرفیت های موجود ریلی ببریم می توانیم بالاتر از کشورهای توسعه یافته دیگر باشیم.
کد خبر : ۲۹۷۳۲۳
صراط: احمد خدایی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن در بیان ظرفیت باری در اختیار نواحی جهت جذب و حمل بار و مهم تر از همه افزایش ظرفیت باری، گفت: یکی از نکات کلیدی در راه آهن موضوع افزایش ظرفیت حمل بار در نواحی است .
 
به گزارش میزان، وی افزود: سال های گذشته، راه آهن پیش بینی تن کیلومتر و تناژ کیلومتر حمل بار را برای نواحی انجام و در اختیار آنان قرار می داد که متاسفانه این امر مشکلاتی را در پی داشت و ایرادات زیادی بر آن گرفته می شد.
 
خدایی گفت : امسال این موضوع کاملا فرق کرده است بطوریکه مدیریت به نواحی سپرده شده و آنان بر اساس اطلاعاتی که راه آهن در اختیار آنها قرار می دهد ، هدف گذاری های خود را دنبال می کنند و بر اساس این اطلاعات ظرفیت جذب و حمل بار را خود مدیریت می کنند اما در نهایت باید به هدف پیش بینی شده راه آهن در میزان حمل بار برسند.
 
قائم مقام راه آهن اظهار کرد: حوزه بازرگانی شرکت راه آهن، مبادی باری را شناسایی کرده و طبق ظرفیتی که به نواحی مختلف ریلی اعلام شده نواحی بایستی در صدد افزایش ظرفیت خود باشند.  
 
وی اضافه کرد: نواحی باید به سمت و سوی بارهای بیشتر رفته که این امر می تواند با جذب بار منطقه ای و همچنین تقاضای مسافری در بحث حومه ای تحقق یابد.  
 
خدایی با اشاره به این موضوع که ما می توانیم از امکانات و ظرفیت های ریلی بهترین استفاده و بهره وری را داشته باشیم، گفت: به دنبال این هستیم با استفاده از ابزارهای موجود در راه آهن بیشترین بهره را ببریم و همچنین به این سمت و سو پیش می رویم که از یک سیستم متمرکز در راه آهن بهره مند شویم.  
 
قائم مقام راه آهن بیان داشت: معاونت های بهره برداری از این موضوع می توانند بیشترین بهره مندی را برده و از ظرفیت های به وجود آمده استفاده بهینه داشته باشند. وی یادآور شد؛ ما طی این سال ها به دستاوردهای خوبی در راه آهن رسیده ایم بطوریکه با کاهش تاخیرات به زیر 20 دقیقه مواجه هستیم بنابراین می توانیم بالاتر از کشورهای توسعه یافته دیگر باشیم و این در صورتی است که بتوانیم بیشترین بهره وری را از ظرفیت های موجود ریلی ببریم.
 
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
من دیروز با قطاری که برگشتم شهرمون حداقل 40 دقیقه تاخیر کرد تا بیاد ایستگاه